וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת בעלי מרכולים בירושלים למנוע את אכיפת סגירתם בשבת

4.4.2016 / 10:20

העירייה הודיעה לפני כמה שבועות כי תחל באכיפת סגירת העסקים במרכז העיר ביום המנוחה, אך טרם עשתה זאת בפועל. על כן דחה בית המשפט את הבקשה להוציא צו ביניים: "לא ברור מתי יינקטו אמצעים אם בכלל". בעלי העסקים: "נערער לעליון"

צלם: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ראשון) את בקשתם של בעלי מרכולים במרכז העיר להוציא צו מניעה נגד כוונת העירייה לאכוף את סגירתם בשבת. העירייה אמנם הודיעה לבעלי המרכולים כבר לפני כמה שבועות כי תחל לאכוף את סגירת העסקים בשבת בחודש הנוכחי, אך בפועל האכיפה טרם החלה.

סגן נשיא בית המשפט, השופט יורם נועם, דחה את בקשת בעלי המרכולים בטענה זו ואמר כי "לא ברור אילו אמצעים קונקרטיים יינקטו בעניינם של מי מהעותרים, ומתי, אם בכלל". הוא ציין כי בתשובתה כתבה העירייה כי האכיפה תיעשה באופן מדורג. "תחילה בהודעת אזהרה, ורק לאחר מכן עשויים להינקט נגד בעלי המרכולים אמצעים באופן הדרגתי – תחילה על ידי הטלת קנס ובהמשך באמצעות הגשת בקשה לבית משפט למתן צו סגירה לעסק". לדבריו, "במצב דברים זה, שבו טרם התקבלה החלטה קונקרטית בדבר האמצעים הספציפיים שינקטו על ידי העירייה בעניינם של מי מהעותרים, אין מקום להוצאת צו ביניים".

עוד בנושא:
"מכת מוות": עיריית ירושלים הודיעה לבעלי מרכולים שתאכוף סגירתם בשבת
צפו: בעלי מרכולים התפרצו לעבר ברקת והוצאו מישיבת המועצה

גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
בעלי המרכולים אמרו כי בכוונתם לערער על ההחלטה. גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים/נועם מושקוביץ

בתגובה על ההחלטה אמרו בעלי המרכולים כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון בבקשה להוציא את צו המניעה. פרקליטם, עו"ד יוסי חביליו, אמר: "חגיגות המתנגדים לפתיחת המרכולים בשבת היו מוקדמות. לאור הצהרתה של עיריית ירושלים כי בשלב זה לא ייסגרו המרכולים, אלא בתחילה ינקטו צעדים אחרים, ורק לאחר מכן העירייה תשקול את צעדיה, קבע בית המשפט כי אין מקום למתן צו ביניים דחוף, שכן בשלב זה המרכולים נשארים פתוחים". חביליו הביע תקווה שבמקביל לצעדים המשפטיים, "ישכיל הציבור הפלורליסטי בעיר, ובעיקר נציגיו בעירייה, לפתוח במאבק ציבורי נגד הפרת הסטטוס קוו בעיר, שמוביל ראש העיר ניר ברקת".

מ"הקואליציה לשבת שוויון", אגודת פעילים חברתיים ובעלי עסקים הפועלים לצמצום המסחר הקמעונאי בישראל בשבת, נמסר: "החלטת בית המשפט מהווה ניצחון לכל אותם עובדים שקופים ועסקים קטנים הנאלצים לעבוד בשבת, וקולם לא נשמע". לדבריהם, "בית המשפט סתם בהחלטתו את הפתח אותו ניסו טייקונים, בעלי מתחמי הקניות הפועלים בשבת, לנצל לצורך המשך פעילות מסחר בשבת בכל רחבי הארץ. זוהי קריאת השכמה לממשלה, שעליה להפריד את המסחר בשבת מהתרבות והפנאי ביום המנוחה השבועי, ולקבוע את ההבדלים בין בתי קפה ומסעדות למרכזי מסחר ורשתות מזון המוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully