וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכת מוות": עיריית ירושלים הודיעה לבעלי מרכולים שתאכוף סגירתם בשבת

21.1.2016 / 15:30

כחצי שנה אחרי ההודעה הראשונה חילקו פקחים עלונים לבעלי עסקים במרכז העיר, שלפיהם ההוראה תיכנס לתוקף באפריל. הבעלים: "חשבנו שזה מאחורינו". העירייה: "אין שינוי בהנחייה"

צלם: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(הפגנה נגד ההחלטה לאסור פתיחת מרכולים בשבת בירושלים, באוגוסט 2015)

פקחי עיריית ירושלים חילקה הבוקר (חמישי) עלונים לבעלי המרכולים במרכז העיר ולפיהם הם צריכים לסגור את עסקיהם בשבת. לפי ההודעה, האכיפה תחל בחודש אפריל.

לפני כחצי שנה הודיעה העירייה על סגירת העסקים ועוררה את זעמם של בעליהם ותושבים רבים בעיר. מאז התקיים שימוע לבעלי העסקים, ובחלוף הזמן הניחו שהעירייה חזרה בה מכוונתה. הבוקר הם הופתעו לגלות שהמלחמה החלה מחדש.

גדעון סיבוני, בעל מרכול ברחוב שלומציון, סיפר כי מדובר בהחלטה מפתיעה. "קיבלנו התראות שדומות למה שהיה באוגוסט, כתוב שיתחילו לאכוף את החוק באפריל. חשבתי שזה אחרינו ושהם כבר לא בוחשים בקדירה. חשבתי שהעירייה השביעה את רצונם של מי שהיא רצתה להשביע עם עצם האיום והדרישה. זה הפתיע אותי מאוד, הם הבטיחו שיחזרו אלינו אחרי החגים ולא דיברו אתנו, אז חשבתי שהעניין גמור, שעלו על עץ גבוה וירדו מזה", אמר.

לקריאה נוספת:
"האמנה החברתית" של חולדאי: כן לקיוסקים ותחבורה בשבת, לא לקניונים
צפו: בעלי מרכולים התפרצו לעבר ברקת והוצאו מישיבת המועצה
"ברקת בגד": בעלי מרכולים בירושלים יעתרו נגד סגירתם בשבת

גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"חשבתי שעלו עץ גבוה וירדו ממנו". גבי בן דוד, בעל מרכול במרכז ירושלים/נועם מושקוביץ

מתוך שמונה מרכולים שהיו פעילים בשבת במרכז העיר וקיבלו את הצווים בקיץ, שניים כבר סגרו את שעריהם לצמיתות. בעלי העסקים שנשארו, חוששים שהסגירה בשבת כעת תהווה מכת מוות, אחרי הירידה בהכנסות בחודשים האחרונים כתוצאה מגל הטרור. "היום זה עוד יותר גרוע, לאור היחלשות כל העסקים בעקבות הטרור. זה גזר דין מוות, גם ככה העיר גוססת. אנחנו לא נוותר ונמשיך בהליך המשפטי", הוסיף סיבוני.

העירייה: "אין כל שינוי בהנחיית היועץ המשפטי"

עו"ד יוסי חביליו, שמייצג את בעלי המרכולים ולשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים: "עיריית ירושלים ממשיכה בהתנהלותה הבריונית, לא מודיעה על תוצאות השימוע, לא ממציאה את המסמכים שנדרשו בשימוע ומחלקת צווי סגירה. שוב ברקת נכנע לחרדים משיקולים פוליטיים על חשבון תושבי ירושלים שבחרו בו. ברצוני להדגיש שהמאבק רק החל, הן ציבורית והן משפטית, ואנחנו נפנה לבית המשפט בדרישה לבטל את הצווים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין שינוי בהנחיית היועץ המשפטי לעירייה באשר לסגירת חלק מהמרכולים במרכז העיר שפועלים בניגוד לחוק בשבת, זאת בהמשך לפסק הדין באשר לסגירת המרכולים בתל אביב. בתום הליך השימועים הוחלט לממש את החלטת היועץ המשפטי בתוך 60 יום בשבעה מרכולים, ואילו למרכול אחד הנמצא בבעלות נוצרית יותר להיפתח בשבת בתנאי שייסגר ביום ראשון. העירייה תמשיך לפעול על פי החוק והסטטוס קוו המאפשר בילויים, מסעדות וקולנוע בשבת, ואוסרים מסחר ותחבורה ציבורית. מדובר בשבעה מרכולים מתוך מאות עסקים הפתוחים בשבת בהתאם לסטטוס קוו".

התאחדות הסוחרים מסרה בתגובה כי היא מברכת על המהלך של עיריית ירושלים. "הגיע זמן לשים סוף לישראבלוף שבו מתקיים מסחר בשבת וכולם עוצמים עין, תוך פגיעה קשה באותם סוחרים שרק רוצים לנוח ביום המנוחה השבועי. החוק קובע במפורשות שמקומות מסחר צריכים להישאר סגורים בשבת, בעוד בתי קפה, מסעדות וכן הלאה צריכים להמשיך ולהישאר פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully