וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בעלי מרכולים התפרצו לעבר ברקת והוצאו מישיבת המועצה

משה שטיינמץ

27.8.2015 / 22:52

עשרות בני אדם הפגינו בכיכר ספרא בירושלים בעת שנערכה במקום ישיבת עירייה בנוגע להחלטה לאסור הפעלת מרכולים בשבת. חלקם השתתפו בישיבת המועצה והוצאו ממנה בכוח לאחר שקראו קריאות לעבר ראש העיר: "ניר ברקת פשוט מתעלם, מנותק"

צלם: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

עשרות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בכיכר ספרא שבירושלים נגד החלטת העירייה לאכוף את חוק העזר העירוני האוסר על הפעלת מרכולים בשבת במרכז העיר. המפגינים החזיקו שלטים וקראו "את הכפייה לא נסבול - אל תסגור את המרכול", ו-"אדוני ראש העיר, לא תסגור לנו את ה1עיר".

במקביל להפגנה התקיימה בעירייה ישיבה של מועצת עיריית ירושלים, שדנה בסגירת המרכולים כהצעה לסדר היום. כמה מתושבי העיר, בהם חברי מועצה חילונים שהשתתפו בישיבה, התפרצו לדבריו של ראש העיר ניר ברקת כשהם מסבירים לו על הפגיעה האנושה במקור פרנסתם והוצאו מהמקום בכוח על ידי מאבטחי העירייה.

עוד בנושא:
מי קובע איך תיראה השבת שלנו?
המאבק על השבת בבירה: החרדים דורשים לאסור פעילות כלל העסקים
"ברקת בגד": בעלי מרכולים בירושלים יעתרו נגד סגירתם בשבת

חילונים מפגינים בעד פתיחת המרכולים בשבת בירושלים, כיכר ספרא, 27 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"לניר נוח נגדנו כי הוא חושב שיהיה לו קל". ההפגנה בכיכר ספרא/נועם מושקוביץ

אחד מבעלי המרכולים שהשתתפו בישיבה והוצאו ממנה בכוח הוא גבי בן דוד, הבעלים של "סופר 24" הפועל ב-11 השנים האחרונות ברחוב הלני המלכה בעיר. "כמו שכולם יודעים, ניר ברקת עשה קומבינה מאוד פשוטה וזולה, קל לו ללכת נגדנו, העסקים הקטנים, שמפרנסים הרבה אנשים והרבה משפחות", אמר בן דוד. "לניר נוח נגדנו כי הוא חושב שיהיה לו קל, ואנחנו לא מתכוונים לעשות לו את זה קל".

בן דוד הוסיף: "תמיד היו לו חנויות נוחות שהיו פתוחות בשבת, תמיד היינו פה בכל שבת ובכל חג, תמיד בראש סדר העדיפויות היה לתת שירות. לי, השירות הזה של שבתות וחגים ושאר 'הימים הקשים' הם זכות קיום לעסק הזה. ניר ברקת לא מבין את זה. הוא החליט שיהיה לו קל איתנו, העסקים הקטנים, כי הרי הוא לא יכול להילחם בגדולים, 'יס פלאנט' ו-'ילו', ששוכן 200 מטר מאיתנו ואפילו לא קיבל אזהרה לסגירה. זה דבר שלא עולה בקנה אחד עם ההשקפה שלו, כי בהתחלה הוא אמר שהוא רוצה לקדם את העיר, את העסקים ואת הפעילות החברתית פה לסטודנטים, ואני אתן לו קרדיט, הוא עשה, אבל היום, במכה אחת, הוא רוצה להרוס את זה".

הוא הסביר כי הוא וחבריו ביקשו בכל דרך אפשרית להיפגש עם ברקת. "ביום שבו יצאה ההחלטה ביקשנו בכל צינור, מכל פקיד כזה או אחר, דרך חברי מועצה - ושום דבר. ניר ברקת פשוט מתעלם, מנותק והמטרה היא לחסל את העסקים הקטנים שלנו שקיימים עשרות שנים".

ביום שיגיעו הקנסות, אמר בן דוד, הוא ובעלי העסקים במרכז העיר יקבלו אותם, אולם אין בכוונתם לשלם אותם. "אנחנו לא נספוג אותם. נקבל קנסות שלא נשלם. אנחנו מיוצגים על ידי עו"ד יוסי חביליו והודענו לו שנלך כל הדרך לבית המשפט העליון ונלחם עד טיפת הדם האחרונה. לא ניתן לשום ערכאה משפטית להפחיד אותנו. למרות שאנחנו קטנים, אנחנו נחושים, אין לנו ברירה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חילונים מפגינים בעד פתיחת המרכולים בשבת בירושלים, כיכר ספרא, 27 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"הוא עשה, אבל היום, במכה אחת, הוא רוצה להרוס הכל". בן דוד/נועם מושקוביץ

בן דוד תיאר את מאבקם של בעלי העסקים במרכז העיר כמלחמת אין ברירה. "אין לנו ברירה אחרת, זה פשוט צו הצמתה לעסקים שלנו, אין לנו זכות קיום בלי השבת. כמו כל אדם שנלחם על העסקים שלו - גם אנחנו נלחם", הדגיש.

כאמור, בישיבה השתתפו כמה מתושבי העיר, שאחד מהם קרא לעבר ברקת "אתה בוגד בבוחרים שלך", לצד אחרים שקראו לעברו "אין לך בושה", ו-"אתה מקפח פרנסה של משפחות". המאבטחים הוציאו את המוחים מאולם המועצה והישיבה הסתיימה בכך שברקת סירב להעלות את ההצעה להצבעה, וטען כי הסיבה לאכיפה היא חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה וכי המועצה אינה יכולה להתערב בעניין.

חילונים מפגינים בעד פתיחת המרכולים בשבת בירושלים, כיכר ספרא, 27 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"אין לנו זכות קיום בלי השבת"/נועם מושקוביץ
חילונים מפגינים בעד פתיחת המרכולים בשבת בירושלים, כיכר ספרא, 27 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"עשה קומבינה פשוטה וזולה"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully