וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מזמר: חנך מסגד בארצות הברית בשירת פסוקי קוראן

במהלך ביקורו המדיני בוושינגטון, מצא נשיא טורקיה זמן להשתתף בטקס הפתיחה של מרכז מוסלמי מפואר, שעוצב בסגנון עותמאני מסורתי. בנאומו, טען כי האסלאמופוביה נמצאת במגמת עלייה - והמועמדים לנשיאות ארצות הברית מעודדים זאת. האזינו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן חנך היום (שבת) מרכז מוסלמי חדש בעיר לנהאם שבמרילנד, ארצות הברית – בשירת פסוקי קוראן. המרכז החדש, "The Diyanet Center of America", כולל מסגד, ספריה, אולמות כינוסים וגלריה, כמו גם מוזיאון לאומנות האסלאם ועשרה בתי הארחה שעוצבו בסגנון עותמאני וסלג'וקי מסורתי. על פי גורמים בממשל באנקרה, שהיה שותף למימון המתחם, מדובר ב"אחד מהמסגדים הטורקיים הגדולים ביותר מחוץ לגבולותיה של המדינה".

בדברים שנשא ארדואן בפתיחת המתחם, בעת ביקורו בארצות הברית, הוא טען כי האסלאמופוביה נמצאת במגמת עלייה. לדבריו, מבלי לציין שמות ספציפיים, המועמדים לנשיאות ארצות הברית פנו נגד מוסלמים בקמפייני הבחירות שלהם. הוא הוסיף כי מתקפות הטרור האחרונות בפריז ובבריסל "מתחוורות לעומת מה שטורקיה סבלה", בהתייחסות לפיגועים באנקרה ובאיסטנבול, וללחימה בין כוחות הביטחון לארגונים הכורדיים בדרום-מזרח ארצו.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן בוושינגטון: "הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים"
הסרטון הסאטירי שעצבן את ארדואן: "גרמניה היא לא טורקיה"
טורקיה לא בטוחה: ארה"ב מפנה משפחות דיפלומטים ואנשי צבא מהמדינה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס חניכת מרכז מוסלמי, לנהאם, מרילנד, 2 באפריל 2016. Diyanet Center of America, אתר רשמי
"התשובה הטובה ביותר לאסלאמופוביה". ארדואן ורעייתו אמינה במרילנד/אתר רשמי, Diyanet Center of America

על פי הדיווח באתר הטורקי "דיילי סבאח", הקמת המרכז היא צעד נוסף בניסיונותיה של טורקיה ליצור קשרים עם קהילות מוסלמיות ברחבי העולם. עם זאת, ראש "הנשיאות לעניינים דתיים" של הממשל הטורקי, מחמט גורמז, שנכח גם הוא בטקס הפתיחה ונשא דברים בטורקית, בערבית ובאנגלית, הבהיר כי הוא לא נועד למוסלמים בלבד.

בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", אמר גורמז כי "המרכז ישמש תזכורת לאנושות כי לא ניתן לטעון שהלך המחשבה שיצר את היופי הזה מוביל רק לאלימות. הלך המחשבה הזה רק יוצר שלום ויופי. זאת התשובה הטובה ביותר לאסלאמופוביה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס חניכת מרכז מוסלמי, לנהאם, מרילנד, 2 באפריל 2016. Diyanet Center of America, אתר רשמי
טקס חנוכת המרכז החדש/אתר רשמי, Diyanet Center of America

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully