וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לא בטוחה: ארה"ב מפנה משפחות דיפלומטים ואנשי צבא מהמדינה

29.3.2016 / 23:02

ברקע החשש הגובר לפיגועים של ארגוני טרור, ובראשם דאעש, שר ההגנה קרטר הורה לקרוביהם של נציגים אמריקניים לעזוב את טורקיה. "מחויבים לשמור על ביטחונם"

עריכה: ניר חן

ארצות הברית הורתה היום (שלישי) למשפחותיהם של דיפלומטים, אנשי צבא ועובדי מדינה אחרים לעזוב אזורים בדרום טורקיה, והוציאה אזהרת מסע לאזרחים אמריקנים בחלקים אלו. זאת בעקבות החשש מפיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ושל ארגוני טרור אחרים. המדינה נמצאת בכוננות גבוהה בעקבות שורת פיגועים קטלניים שאירעו בה בשבועות האחרונים, בהם הפיגוע באיסטנבול, שבו נהרגו שלושה תיירים ישראלים.

הפיקוד האירופי בצבא ארצות הברית מסר כי ההחלטה נוגעת לבני המשפחה המוצבים במחוז אדנה, כולל בבסיס חיל האוויר אינג'ירליק המשמש לתקיפת מטרות דאעש בסוריה, ובמחוזות איזמיר ומוגלה. לפי ההודעה, ההחלטה התקבלה על ידי שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר.

"אנחנו מבינים שזה משבש את חייהם של בני המשפחות, אך אנו מחויבים לשמור עליהם בטוחים ולהבטיח את האפקטיביות הקרבית של כוחותינו בתמיכה בבעלת בריתנו טורקיה במלחמתה נגד הטרור", הצהיר גנרל פיליפ ברידלאב, מפקד הפיקוד האירופי.

אתמול דיווחה רשת "סקאי ניוז" בערבית כי ממידע שעלה מחקירתם של שישה אנשי דאעש שנלכדו בטורקיה עולה כי הארגון נמצא בשלב מתקדם ביותר של תכנון פיגועים בבתי ספר ובגני ילדים יהודיים במדינה. עקב התרעה זו שהוגדרה כמהימנה וממוקדת מאוד, הוגברה האבטחה במוסדות יהודיים במדינה באופן דרסטי.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בטורקיה: דאעש מתכנן פיגועים בבתי ספר וגני ילדים יהודיים
הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"
טורקיה: המשטרה מזהירה מפיגועים של דאעש בבתי כנסת

מטוסי קרב אמריקניים בבסיס חיל האוויר אינג'רליק שבדרום-מזרח טורקיה, נובמבר 2015. רויטרס
מטוסים אמריקניים בבסיס אינג'רליק, נובמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully