וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנון היא בדיחת 1 באפריל": זעם בביירות עקב קריקטורת עיתון סעודי

צעירים פרצו למשרדי עיתון "א-שרק אל-אווסט" בעיר והשחיתו רכוש בעקבות הפרסום שלועג להתנהלות המדינה. זאת, על רקע הסכסוך שפרץ בין ערב הסעודית ללבנון. במקביל, הערוץ הסעודי אל-ערביה סגר את משרדיו בבירה הלבנונית

ספק 500

העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון ונמצא בבעלות משפחת המלוכה הסעודית, פרסם במהדורת יום השישי שלו קריקטורה שבה נראה דגל לבנון ומעליו כתוב "1 באפריל", ומשתמע ממנה כי המדינה היא בדיחה. בעקבות הפרסום, קבוצה של שמונה אנשים פרצה למשרדי העיתון בביירות, השחיתה רכוש ואיימה על העובדים: "אם לא תשבתו כאות מחאה נפגין מול המשרדים".

פרסום הקריקטורה מגיע על רקע המתיחות האחרונה בין ריאד לביירות, שהחלה לאחר שהראשונה קיצצה שלושה מיליארד דולרים מהסיוע הצבאי שהובטח ללבנון. זאת, לאחר שהממשלה לא גינתה את הפריצה לשגרירות הסעודית בטהראן בינואר האחרון – דבר שהוביל את הסעודים לטעון כי חיזבאללה שולט בממשלה הלבנונית.

עוד כתבות בנושא:
אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור
נסראללה משיב אש לסעודים: "חיזבאללה במצב הכי טוב שלו זה שנים"
ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שעוררה סערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ישבנו במשרד ועבדנו, ופתאום נכנסו שמונה אנשים והחלו לשאול את הפקידים שאלות", אמר אחד העובדים לסוכנות הידיעות הצרפתית. "שאלנו אותם לרצונם, והם האשימו אותנו בכך שאיננו לבנונים בגלל שאנו מקבלים את הקריקטורה הזו, שבה הם רואים כנזק למדינה". לטענת העובד, "ניסינו להרגיע את המצב, אבל שניים מהם נכנסו למשרדים והחלו לפזר דפים. אמרו לנו שמחר הם יפגינו מול המשרד אם אנו לא נשבות כאות מחאה".

הפריצה למשרדים תועדה ופורסמה ברשתות החברתיות. בסרטון נראה אחד הצעירים אומר כי הקריקטורה היא "בושה" ללבנון. "איננו בדיחה", אמר צעיר נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צעירים השחיתו רכוש במשרדי עיתון "א-שרק אל-אווסט" בלבנון, בעקבות קריקטורה שפורסמה במהדורת יום שישי, אפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"מתקפה ברברית". המשרדים לאחר הפריצה/צילום מסך, טוויטר

העיתון פרסם הודעה שבה הוא מגנה את הפריצה, וטען כי מדובר ב"תקיפה ברברית". "אנו מצרים על כל המהומה שנוצרה סביב הקריקטורה שפורשה באופן שגוי", נמסר בהודעה. "הקריקטורה נועדה להצביע על המציאות במדינה, שבה יש ניסיון להרחיקה מהאומה הערבית". העיתון הטיל את האחריות על המקרה על הממשל הלבנוני, וטען כי הוא אחראי על ביטחון העובדים.

ההתקפה מגיעה לאחר שערוץ הטלוויזיה אל-ערביה סגר את משרדיו בלבנון ופיטר את 27 עובדיו. הערוץ אישר כי משרדיו נסגרו, וטענו כי מדובר בצעד הנובע מחשש לביטחון העובדים. שר ההסברה הלבנוני דחה את הטענה על החשש הביטחוני ואמר: "כמובן שאין בעיה בטיחותית. ייתכן שיש סיבות פוליטיות איך לא אדע עד שאקבל מהם אישור ודאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully