וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאב הראש של מערכת המשפט: העתירה שתאלץ את שקד ומנדלבליט לשכור עו"ד

1.4.2016 / 9:45

פניית 11 פרקליטים לבג"ץ כדי למנוע פרסום דוח על המכון לרפואה משפטית שם את הפרקליטות, האמונה על ייצוג היועמ"ש ושרת המשפטים, במצב בעייתי. מסתמן שכל הצדדים יאלצו לשכור עו"ד חיצוניים לקראת הדיון בעתירה - מהלך שיעלה לא מעט לקופת המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרם הובהר מי ייצגם במסגרת העתירה. השרה שקד והיועץ המשפטי מנדלבליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עתירתם של 11 פרקליטים לבג"ץ נגד פרסומו של דוח ביקורת העוסק במכון לרפואה משפטית צפויה לגרום לכאוס במערכת המשפט – זאת מאחר שהפרקליטות עצמה אמונה על ייצוג אלו שנגדם הוגשה העתירה. ואולם, המצב האבסורדי שבו פרקליטים יטענו נגד עמיתיהם בדיון בעתירה ככל הנראה לא יתממש, וההערכה הסבירה היא כי כל הצדדים ישכרו את שירותיהם של עורכי דין חיצוניים לטיפול בנושא.

שלוחות המדינה השונות, ובהן ובהן שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציבת הביקורת על מערך התביעה הילה גרסטל – שנגדם הוגשה אתמול (חמישי) העתירה - מיוצגות על ידי מחלקת בג"צים בפרקליטות. אך לא כל הגורמים המעורבים בעתירה דנו בנושא על מנת להחליט באיזה ייצוג יבחרו. בינתיים, נראה כי נציבות הביקורת והשופטת גרסטל העומדת בראשותה ישכרו את שירותיו של עורך דין חיצוני המתמחה במשפט מנהלי – פתרון המועדף על שני הצדדים ויעלה לא מעט לקופת המדינה.

עם זאת, בפרקליטות טרם דנו בייצוג מנדלבליט ושקד. ההנחיה הקיימת כיום היא כי פרקליט לא יוכל לייצג פרקליט אחר מאותו הדרג, וכי רק פרקליט בכיר, מחוזי ומעלה, יכול לטעון נגד אחד מעמיתיו. כך או כך, ייתכן ששרת המשפטים והיועץ המשפטי ירצו להעלות טיעונים שונים, מה שמחזק את הסברה כי גם במקרה זה ייקח כל אחד מהם עורך דין אחר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פרשת היעלמות הלוקה בנפשו: האם "כת מסתורית" הפכה אותו ל"באבא"?
השיחה שסיבכה את יצחק אברג'יל ושינתה את המאבק בפשע המאורגן
העליון קבע: יוטל קלון על ראש עיריית נצרת עילית והוא ילך לכלא

המכון לרפואה משפטית, אבו כביר, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
הפרקליטים טוענים כי הדוח על המכון יפגע בשמם הטוב. המכון לרפואה משפטית/ראובן קסטרו

העתירה, שהוגשה אתמול אחר הצהריים, מבקשת להטיל צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים נגד פרסום דוח ביקורת, שעוסק במכון לרפואה משפטית ונוגע לפרקליטות. לדברי הפרקליטים, הדוח יפגע בשמם הטוב כפרקליטים בשירות המדינה, "העושים לילות כימים בייצוג המדינה בערכאות השונות". בעתירה התבססו הפרקליטים על מתווה שקבעה השרה שקד, ולפיו הביקורת אמורה לפעול בצורה שאינה פרטנית אלא מערכתית. לטענתם, הדוח מאגד בדיקות של תיקים מסוימים ומתמקד בהתנהלותם של פרקליטים ספציפיים, בניגוד למנגנון שנקבע על ידי שרת המשפטים.

שניים מהפרקליטים העותרים שהביקורת דנה בעניינם, מכהנים היום כשופטים. אמנם אין אזכור בדוח לשמות הפרקליטים אך לטענתם מספרי התיקים ונסיבותיהם מאפשרים את זיהויים. עוד הם מלינים כי בניגוד למקובל, טיוטת הדוח לא נמסרה לפרקליטים עצמם לתגובה, אלא רק לפרקליט המדינה שי ניצן. רק חלקים קטנים ממנה נמסרו להם, לאחר התערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully