וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת היעלמות הלוקה בנפשו: האם "כת מסתורית" הפכה אותו ל"באבא"?

31.3.2016 / 18:28

המשטרה מעריכה כי דוד ביטון, שנעלם מהמחלקה הפסיכיאטרית בהדסה עין כרם בתחילת החודש, מוחזק בטבריה - שם מייחסת לו קבוצת מאמינים סגולות נשגבות. אשתו של אליהו לרנר, החשוד במעורבות בחטיפה, נעצרה גם היא. משפחתו: "הוא לא רוצה שיימצאו אותו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

המשטרה חושדת כי דוד ביטון, בן 57, שהיה מאושפז במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נחטף על ידי כת מסתורית בטבריה ומוחזק בתור "באבא" בעל סגולות נשגבות וידע בתורה. היום (חמישי) האריך בית משפט השלום בירושלים ביממה מעצרה של יעל לרנר, אשתו של אליהו לרנר החשוד במעורבות בחטיפה ומוחזק במעצר.

חברים נוספים בקבוצת מאמינים נעצרו. על פי החשד, הם לקחו אותו מהמחלקה בעודו ישוב בכיסא הגלגלים – והפכו אותו לרב מקובל בעל כורחו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הרצוג על בדיקת השחיתות: "מי שעומד מאחוריה - יקבל בעיטה פוליטית"
גרושתו של חוטף המטוס: "הוא התגאה בהרג שלושה חיילים ישראלים"
החייל שירה במחבל בחברון חשוד בהריגה ולא ברצח: "היה צריך למות"

אליהו לרנר חשוד בחטיפת בחור לוקה בנפשו כדי לאלצו לשמש כבאבא. בית משפט השלום ירושלים. 29 במרץ 2016. יוסי אלי
אליהו לרנר, החשוד בחטיפת הלוקה בנפשו/יוסי אלי

במהלך הדיון בהארכת מעצרה של לרנר, טען נציג המשטרה אבי שבתאי כי ביטון מוחזק בניגוד לרצונו. עם זאת, עו"ד אריאל עטרי שמיצג את לרנר, הביא את אהרון ביטון, אחיו של החטוף לכאורה, להעיד. לדבריו, דוד ברח לא פעם מבית החולים משום שסבל במקום. לשאלה כיצד אדם יכול לברוח מבית החולים על כיסא גלגלים, טען האח כי אנשים שמאמינים בסגולותיו וסייעו לו. עוד טוענים בני המשפחה טוענים כי ביטון לא רוצה שימצאו אותו.

ביום שני, טען אליהו לרנר בחקירתו שביטון הוא רב, אך המשטרה סבורה כי אין אמת בדבר. הוא אף ציין אז כי ראה אותו לאחרונה בטבריה. החקירה החלה בעקבות תלונה על היעדרותו של ביטון והמשטרה התייחסה לאירוע בהתאם. אלא שלאחר כמה ימים קיבלה החקירה תפנית, כשלמשטרה הגיע מידע מודיעיני לפיו הוא נחטף בידי הקבוצה הדתית. המשטרה ציינה כי בשלב החקירה הסמויה ניסה לרנר לשבשה. בחמישי האחרון הוצא נגדו צו מעצר ואתמול הוא נעצר והובא לחקירה. בהמשך צפויה המשטרה לערוך מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully