וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהשקיע מיליונים באחוזתו: נשיא דרום אפריקה יחויב לשלם למדינה

31.3.2016 / 21:30

בית המשפט העליון קבע כי ג'ייקוב זומה יידרש להחזיר חלק מ-16 מיליון הדולרים שהוציא מקופת המדינה על הקמת בריכת שחייה, מתחם בקר ומרכז מבקרים בביתו הפרטי. באופוזיציה קוראים להדחתו

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה מרץ 2016. רויטרס
נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה/רויטרס

בית המשפט העליון בדרום אפריקה קבע היום (חמישי) כי על הנשיא ג'ייקוב זומה לשלם למדינה חלק מ-16 מיליון דולר שהשקיע בשיפוץ בביתו הפרטי. מלשכתו של זומה נמסר כי הוא מכבד את החלטת בית המשפט. באופוזיציה קראו להדחתו בעקבות הפרשה.

לפי הקביעה שהתקבלה פה אחד על ידי 11 השופטים בבית המשפט, עמוד תווך מרכזי בדמוקרטיה שהקומה עם תום משטר האפרטהייד, זומה נכשל "בשמירה, בהגנה ובכיבוד" החוקה. זאת לאחר שהתעלם מהממצאים על בית מגוריו במחוז קוואזולו-נטאל שבמזרח המדינה.

ב-2014, גוף הנלחם בשחיתות שמעוגן בחוקה קבע כי בריכת שחייה, מתחם בקר, לול, אמפיתיאטרון ומרכז מבקרים שנבה במתחם המגורים של זומה אינם חלק מצורכי הביטחון שלו ולכן עליו לשלם עליהם. ראש בית הדין הקציב למשרד האוצר 60 ימים שבהם יצרך לקבוע את המחיר שיידרש הנשיא לשלם. לאחר מכן, יינתנו לו 45 יום נוספים כדי להשלים את החוב.

פסק הדין הבלתי-מתפשר הגביר את הלחץ על זומה, שכהונתו השנייה תסתיים ב-2019. מנהיג האופוזיציה מוסי מיימנה, שהמתין מחוץ לבית המשפט ביוהנסבורג, אמר לכתבים במקום כי יש להדיח את הנשיא וכי הוא יתחיל בפרלמנט בהליך לסילוקו. על אף שמפלגת "הקונגרס הלאומי האפריקני" (ANC) השלטת מחזיקה ברוב בפרלמנט, קביעת בית המשפט העליון עלולה לחזק את הגורמים המתנגדים לזומה בשורותיה. מהמפלגה נמסר כי היא לומדת את ההחלטה בהתחשב "באופייה החמור".

עוד כתבות מהעולם:
עשרות הרוגים במתקפה של צבא אסד על בית חולים ובית ספר ליד דמשק
בלגיה: המחבל הנמלט מפריז יוסגר לצרפת
"אדם חופשי": סגן ראש ממשלת סרביה לשעבר זוכה מפשעי מלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully