וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: המחבל הנמלט מפריז יוסגר לצרפת

סלאח עבד א-סלאם, שנעצר בפשיטה משטרתית בפרבר של בריסל כארבעה חודשים לאחר המתקפה בבירת צרפת, יוסגר לרשויות בפריז בזמן הקרוב. הוא מקורב למחבלים מבריסל, ותכנן מתקפות נוספות. עורך דינו: "הוא ישתף פעולה עם הרשויות בצרפת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סלאח עבד א-סלאם, אזרח צרפת שנעצר בפרבר של בריסל לפני כשבועיים בחשד למעורבות במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, יוסגר לצרפת - כך קבע היום (חמישי) בית המשפט בבלגיה. בדיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית VRT לא נמסר מידע בנוגע למועד ההסגרה, והרשויות בפריז ובבריסל נמצאות במגעים.

פרקליטו של עבד א-סלאם, סדריק מואיס, אישר מוקדם יותר היום כי החשוד, המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ויתר על התנגדותו הראשונית להסגרה לצרפת. "סלאח עבד א-סלאם מעוניין להיות מועבר לידי הרשויות הצרפתיות", מסר. "הוא מעוניין לשתף פעולה עם הרשויות בצרפת".

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת הסגרתו: המחבל מפריז מוכן לשתף פעולה עם הרשויות בצרפת
התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז
דיווח בבלגיה: המחבל הנמלט מפריז תכנן פיגועים בבריסל

מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
מבצע המעצר של עבד א-סלאם/רויטרס

עבד א-סלאם, המוחזק בבית הכלא בעיר ברוז' מאז שנעצר בפשיטה משטרתית, לא שיתף פעולה עם חוקריו מאז הפיגועים בבריסל שאירעו בשבוע שעבר בנמל התעופה ובתחנת מטרו בעיר. שמו נקשר לכמה מהמעורבים במתקפת הטרור הקטלנית בבירת בלגיה, ודווח כי הוא תכנן פיגועים דומים למתקפה בפריז בבריסל.

על פי הדיווח ב-VRT, החוקרים סבורים שעבד א-סלאם ושני גורמים נוספים, בהם אחד שנעצר עמו, תכננו להשתמש ברובים אוטומטיים ובאקדחים כדי לגרום להרג נרחב בבריסל, בזמן שחוליות אחרות היו אמורות להתפוצץ. זאת בדומה למתקפה בבירת צרפת, שבמהלכה נהרגו 130 בני אדם.

"הטרוריסטים תכננו תסריט דומה לזה שהיה בפריז, רק שהם נכשלו בכך באופן חלקי", דווח ברשת. לפי ההערכות, לכידתו של עבד א-סלאם הובילה את חברי התא להוציא לפועל את הפיגועים בבריסל, מחשש שיחשוף בפני חוקריו את התכנית. נג'ם שערוואי, שייצר את חגורות הנפץ ששימשו את המחבלים בפריז והיה מקושר לסלאם, היה אחד מהשניים שהתפוצצו בשדה התעופה בעיר. גם האחים איברהים וחאלד בכרוואי, שהתפוצצו בשדה התעופה ובמטרו, היו קשורים לעבד א-סלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully