וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא פנטזיה: "חדי-קרן" ובני אדם התקיימו במקביל בכדור הארץ

גולגולת של יצור קדום המוכר כחד קרן סיבירי ונכחד לפני שנים רבות, נמצאה לאחרונה ואפשרה לחקור מחדש את תולדותיו. לפי הממצאים, החיה, שמשקלה כארבעה טון וגובהה שני מטרים, התקיימה בכדור הארץ עד לפני 29 אלף שנים – כשבני אדם כבר חיו בו

חד קרן. GettyImages
חיה שמזכירה אותו ככל הנראה התקיימה במקביל לאדם. חד קרן/GettyImages

חדי-קרן ובני אדם התקיימו בכדור הארץ במקביל – כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב"מגזין האמריקני למדע יישומי". לפי המחקר, חיה שנכחדה לפני זמן וידועה כחד-קרן סיבירי, אשר דמתה לקרנף בעל קרן ארוכה, חיה בכדור הארץ לפני 29 אלף שנים.

ממצא זה מהווה תגלית חדשה, שכן עד כה מקובל היה לחשוב כי חד-הקרן הסיבירי, ששמו המדעי הוא האלסמוטריום הסיבירי, נכחד לפני 350 אלף שנים. האלסמוטריום שייך למשפחת הקרנפיים. מסקנות המחקר הוסקו בעקבות גולגולת שהשתמרה היטב ונמצאה לאחרונה בקזחסטן. "סביר להניח שזו גולגולת של זכר גדול מאוד", אמר חוקר המאובנים אנדריי ספנסקי. "מידות הקרנף הזה הן הגדולות ביותר שתועדו בספרות המקצועית".

החוקרים השתמשו בתיארוך לפי רדיו-קרבון, איזוטופ רדיואקטיבי של פחמן, כדי לקבוע את גילה של הגולגולת. ממצאיו הובילו את החוקרים לפתח תיאוריות לפיהן היצור המגושם והמסתורי עבר תקופות של הגירה וחיפוש מקלט באזור דרום סיביר.

הקרנפים הסיביריים היו ככל הנראה צמחוניים, שקלו כארבעה טון וגובהם הוערך כשני מטרים. עוד עלה מהמחקר, כי אזור המחייה שלהם שכן בין נהר הדון שברוסיה, שמקורותיו מדרום-מזרח למוסקבה, ועד למזרח קזחסטן של ימינו.

(עדכון ראשון: 23:22)

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
במפלגת העבודה עומדים לצדו של הרצוג; יחימוביץ' מסרבת להגיב
"מתוסכלים ומבולבלים": חבריו לנשק של החייל מחברון ביקרו את משפחתו
שוב חוזר הניגון: המסע של דרעי בחזרה לפסגה יגיע אל סופו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully