וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "סוריה זקוקה לנוכחות צבאית רוסית, גם אם המצב יתייצב"

נשיא סוריה טען בריאיון לכלי תקשורת רוסיים כי הנזק הכלכלי שנגרם למדינה בעקבות מלחמת האזרחים "עולה על 200 מיליארד דולרים". לדבריו, "נפנה קודם כל לרוסיה, סוריה ואיראן". על פי תחקיר חדש של רויטרס, רוסיה ממשיכה להעביר ציוד צבאי לסוריה

עריכת וידאו: עומרי ויס וניר חן בימוי: הילה קובו; כתיבה ותחקיר: גיא אלסטר; ; עיצוב גרפי: אביחי ברוך; צילום: רויטרס

נשיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון לכלי תקשורת רוסיים שפורסם היום (שלישי) כי "סוריה זקוקה לנוכחות צבאית רוסית, גם אם המצב יתייצב". הוא הבהיר כי "סוריה צריכה זמן רב על מנת להביס את הטרור", בהתייחסות לארגוני האופוזיציה במדינה ולארגונים האסלאמיסטיים, בראשם "המדינה האסלאמית" (דאעש) הפועלים שם.

כמו כן, בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות רי"א ובאתר "ספוטניק", המזוהים עם המשטר במוסקבה, "כל הסוגיות" הנוגעות לממשל הסורי "ביום שאחרי" יכולות להיפתר בשיחות השלום בז'נבה. להערכתו, הממשל החדש שיוקם יכלול כוחות עצמאיים, כוחות אופוזיציה וכוחות הנאמנים למשטרו.

ג'ורג' סברה, נציג הוועד העליון של האופוזיציה הסורית, המייצג את ארגוני האופוזיציה בשיחות השלום, טען כי "הממשלה, חדשה או ישנה, כל עוד היא כוללת את בשאר אסד אינה יכולה להיות חלק מהתהליך הפוליטי". לדבריו, "מה שאסד מדבר עליו כלל לא קשור לתהליך המדיני".

עוד בוואלה! NEWS:
נענה להזמנה: נתניהו ידון עם פוטין במוסקבה על המצב בסוריה
אחרי שחרור תדמור: תמונות חדשות חושפות את ממדי הנזק שגרם דאעש
קרי נפגש עם פוטין במוסקבה: צריך להחליט מי ישלוט בסוריה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
"נפנה בראש ובראשונה למדינות ידידותיות". אסד ופוטין בפגישה במוסקבה/רויטרס, מרשת RT

לטענתו, "הנזק הכלכלי והנזק לתשתיות" בעקבות מלחמת האזרחים במדינה שנמשכת כחמש שנים "עולה על 200 מיליארד דולרים". הוא הבהיר כי "חידוש התשתיות ייקח זמן רב" והוסיף כי תהליך השיקום יהיה תלוי ב"מדינות ידידותיות". אסד ציין: "אנחנו מצפים שתהליך השיקום יהיה מבוסס על שלוש מדינות עיקריות שתומכות בסוריה במהלך המשבר – רוסיה, סין ואיראן. אני מאמין שגם מדינות שהיו נגד סוריה, כלומר בעיקר מדינות המערב, ינסו לגרום לחברות מסחריות להשתתף בתהליך. עם זאת, אין ספק כי נפנה בראש ובראשונה למדינות ידידותיות".

הנשיא הבהיר כי דמשק תאפשר לחברות רוסיות לפעול בסוריה. לטענתו, "כל אזרח סורי, פוליטית ורגשית, ירצה קודם כל חברות רוסיות". לטענתו, "התחלנו בשיקום התשתיות לפני סיום המשבר, על מנת לרכך ככל הניתן את ההשפעה על ההפסדים הכלכליים והנזק שנגרם לעם הסורי, ובמקביל להפחית את זרם ההגירה השלילי מהמדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרבה אנשים עזבו אזורים בטוחים שאין בהם טרור, בגלל תנאי החיים", הוסיף. "אזרחים כבר לא יכולים לספק לעצמם את מה שנחוץ להם. לכן, כמדינה, אנחנו חייבים לנקוט צעדים, לפחות בסיסיים ביותר, על מנת לשפר את המצב הכלכלי ואת המגזר הציבורי בסוריה". לדבריו של אסד, "אולי חלק ישובו לאחר שיראו שיש תקווה לשיפור המצב".

כמו כן, טען אסד: "הטרור – זו הבעיה האמיתית. אנחנו חייבים להילחם בו ברמה הבינלאומית, כי טרור לא משפיע רק על סוריה. טרור קיים בעיראק. הוא נתמך ישירות על ידי טורקיה. הוא נתמך ישירות על ידי משפחת המלוכה של ערב הסעודית, כמו גם כמה מדינות מערביות, בראשן צרפת ובריטניה". לדבריו, "בכל הנוגע למדינות אחרות, הן פשוט צופות. שום עבודה משמעותית על הנושא הזה מתקיימת מצדן".

כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
"אנחנו חייבים להילחם בטרור ברמה הבינלאומית". מטוסים רוסיים בסוריה/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

בתוך כך, סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה היום כי למרות הצהרתו של הנשיא ולדימיר פוטין על הסגת הכוחות ברוסיה, ספינות של חיל הים הרוסי יצאו לפני במהלך השבועיים האחרונים לעבר נמל טרטוס הסורי. על פי תחקיר הסוכנות, המטען שהן נשאו היה "כבד מאוד", אולם לא היה ניתן לקבוע באופן ודאי מה הוא כלל.

ניתוח תנועת הכוחות הרוסיים מאז ההכרזה על הסגת הכוחות מעלה כי רוסיה העבירה יותר ציוד לסוריה, מאשר השיבה מבסיסיה במדינה. כמו כן, על פי הנתונים שנאספו, רוסיה הגבירה את נוכחותה הצבאית בים התיכון, שנועדה להגן על ספינות מטען. פוטין הבהיר כי הבסיס האווירי בחמימים והבסיס הימי בטרטוס ימשיכו לפעול, ותסופק להם הגנה.

"רוסיה פועלת באופן אינטנסיבי על מנת לתחזק את תשתיתה הצבאית בסוריה ואת האספקה לצבא סוריה, כך שניתן יהיה לחזור לפעולה מלאה באופן מהיר, אם יהיה בכך צורך", הסביר מיכאיל ברברנוב, חוקר בכיר במכון המחקר הצבאי הרוסי CAST. "מכיוון שהחלק המרכזי של הכוח נשאר שם בפועל, אין כל סיבה להפחית את התנועה. האספקה לצבא הסורי תמשיך".

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully