וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם פוטין במוסקבה: צריך להחליט מי ישלוט בסוריה

24.3.2016 / 21:45

שר החוץ האמריקני נועד עם נשיא רוסיה והשניים הפגינו קרירות פחותה מהרגיל ברקע יישום הפסקת האש וחידוש המו"מ בין נציגי משטר אסד לאופוזיציה. פוטין: "מקווה שהביקור יאפשר לנו להתקדם"

עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום (חמישי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מאמציהם המשותפים הביאו להתקדמות מסוימת במשבר בסוריה, אך הדגיש כי יש לפתור את הסוגיה מי ישלוט בעתיד במדינה. ארצות הברית ובעלות בריתה גיבו חלק מארגוני המורדים שהתקוממו נגד שלטונו של בשאר אסד, ואילו רוסיה סייעה לו לשנות את המומנטום לטובתו במלחמה בת חמש השנים בזכות המערכה האווירית הנרחבת שניהלה בחצי השנה האחרונה.

קרי הגיע למוסקבה עשרה ימים לאחר שפוטין הכריז על הסגת מרבית הכוחות שהוצבו בסוריה, החלטה שנתפסה בקרב מדינות המערב כהזדמנות לדחוף את המשטר בדמשק ואת האופוזיציה לקראת פתרון פוליטי. עם זאת, גורמים מערביים טוענים כי נציגי הממשלה בשיחות המתקיימות בז'נבה מוכנים לדון רק בפרטים הטכניים של המשא ומתן ולא מוכנים לדון בעתידו של הנשיא.

לקריאה נוספת בנושא
מכה לדאעש בסוריה: צבא אסד נכנס לעיר שסימלה את הישגיו בסוריה
"דבר אחד הפריע לי בדאעש - האיסור לעשן": וידויו של מפקד בארגון
פוטין: "רוסיה מסוגלת להשיב את הכוחות לסוריה בתוך שעות"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה במוסקבה, 24 במרץ 2016. רויטרס
התלוצצו ביניהם. קרי ופוטין, היום/רויטרס

"כבוד הנשיא, אני יודע שיש לך רעיונות ושכבר קיבלת החלטה חשובה מאוד עם צמצום כוחותיך בסוריה", אמר קרי לפוטין. "גם לנו יש כמה רעיונות כיצד ניתן להתקדם בז'נבה ולהתחיל בעבודה הקשה והרצינית על תקופת המעבר". היום הודיע שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסוטרה כי הסבב הבא של השיחות אמור להתקיים ב-9 באפריל וכי הוא מצפה שהן יתמקדו בתקופת המעבר השלטונית.

האווירה בפגישה בין פוטין לקרי הייתה פחות קרירה ממפגשים קודמים. שניהם הכירו בכך שיישום הסכם הפסקת "פעולות האיבה" שהושג בין וושינגטון למוסקבה שהחל לפני כחודש הביא להתקדמות בין הצדדים. "באופן כללי, אנחנו מוצאים קרקע משותפת ובהתבסס על כך, אנחנו מתקדמים במתן מענה על סוגיות שנוגעות לשתי המדינות", אמר פוטין.

"אנחנו מבינים שמה שהצלחנו להשיג בסוריה היה אפשרי רק בזכות העמדה של הנשיא אובמה. אני מקווה מאוד שהביקור שלך יאפשר לנו להתקדם בפתרון המשבר בסוריה וגם באוקראינה", הוסיף נשיא רוסיה, שחלק ממקורביו נתונים לסנקציות מצדו של הבית הלבן בשל מעורבותה של מוסקבה בסכסוך במזרח אוקראינה. ארצות הברית ובעלות בריתה גיבו חלק מארגוני המורדים שהתקוממו נגד שלטונו של אסד, ואילו רוסיה סייעה לו לשנות את המומנטום לטובתו במלחמה בת חמש השנים בזכות המערכה האווירית הנרחבת שניהלה בחצי השנה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טנק של צבא סוריה בפאתי העיר תדמור, 24 במרץ 2016. רויטרס
טנק של צבא סוריה בפאתי תדמור, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully