וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבר אחד הפריע לי בדאעש - האיסור לעשן": וידויו של מפקד בארגון

אחמד דרוויש, שנשבה בידי הכורדים בסוריה, סיפר לכתב רשת BBC כיצד הפך למפקד בכוחות המיוחדים של הארגון הקיצוני והרג חיילים רבים מכוחות אסד. הוא אף העיד כי נשים יזידיות נמסרו למפקדי הארגון, שהעדיפו אותן על פני נשותיהם: "המחיר היה יכול להגיע עד 3,000 דולר"

עריכה: גדי וינסטוק

"הרגתי חיילים סורים רבים. ראיתי כיצד מוסרים נשים יזידיות ללוחמי הארגון, שהעדיפו אותן על פני נשותיהם. המחיר היה יכול להגיע עד 3,000 דולר" – כך סיפר אחמד דרוויש, אחד ממפקדי השטח של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לכתב רשת BBC פיראס כילאני. דרוויש נשבה לפני שבועות אחדים בידי הכוחות הכורדיים, וכעת הוא מוחזק בא-רמילאן שבצפון-מזרח סוריה. למרות מאסרו, דרוויש חזר פעמים רבות על כך כי הוא בטוח בדרכו של הארגון הקיצוני, ומקווה שהוא יוסיף לנחול הצלחות בשדה הקרב.

במהלך הריאיון דרוויש הודה כי דבר אחד הקשה עליו במהלך שהותו בשורות הארגון. לא היו אלה המראות הקשים בשדה הקרב או הזוועות שמבצע הארגון בשבוייו, אלא האיסור הגורף לעשן – עבירה שדינה מוות. דרוויש ביקש מהמראיין סיגריה והחל לעשן בהנאה. "אתם הורגים אנשים בגלל העבירה הזו", אמר המראיין לדרוויש, וזה הודה: "נכון, אך אני מעשן בסתר".

דרוויש הכחיש כי השתתף במעשי טבח וערף ראשי שבויים, אך ציין כי הרג חיילים סורים רבים במהלך "פעולות הסתננות". לדבריו, כל מי שנמצא בצבאו של אסד, גם חיילים ממוצא סוני, נחשבים בעיני הארגון ככופרים שיש "להרוג ללא רחם". הוא ציין כי פגיעה באזרחים היא חוקית, כאשר המטרה היא "ניצחון הדת".

עוד כתבות בנושא:
פוטין: "רוסיה מסוגלת להשיב את הכוחות לסוריה בתוך שעות"
סוריה: שלושה אזורים כורדים יכריזו על הקמת פדרציה בצפון המדינה
ארה"ב אישרה: "שר המלחמה" של דאעש נהרג במתקפה בסוריה

אחמד דרוויש, מפקד שטח בדאעש שנשבה בידי הכורדים בסוריה, מרץ 2016. יו-טיוב, צילום מסך
"מעשן בסתר". דרוויש במהלך הריאיון/צילום מסך, יו-טיוב

דרוויש נולד בחומס שבסוריה, ועבר עם הוריו לערב הסעודית, שם גדל והתחנך. לאחר מכן הוא עזב לאוקראינה כדי ללמוד באוניברסיטה ולמד רוסית על בוריה. לדבריו, החינוך שספג בערב הסעודית שיחק תפקיד מרכזי בהחלטתו להצטרף לדאעש.

לאחר שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, הוא הצטרף ל"צבא סוריה החופשי" הנחשב לארגון מורדים מתון. הוא היה נצור באחת השכונות בחומס, ורק לאחר שנתיים הצליח לברוח לטורקיה. הוא סיפר כי עם הגעתו למדינה, הוא נפגש אם אחד מקרובי משפחתו המשתייכים לדאעש, וזה שכנע אותו להצטרף לארגון. הוא עבר שוב את הגבולות לסוריה והגיע עד למחסום של הארגון הקיצוני, שם הודיע ללוחמים כי ברצונו להילחם בשורות הארגון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אחמד דרוויש, מפקד שטח בדאעש שנשבה בידי הכורדים בסוריה, מרץ 2016. יו-טיוב, צילום מסך
"נשים יזידיות ניתנו למפקדים ללא תמורה". רוויש/צילום מסך, יו-טיוב

אחמד עבר אימונים והפך במהירות ללוחם ב"כוחות המיוחדים" של הארגון. לאחר כמה חודשי לחימה בסוריה הוא נפצע באורח קשה, והועבר לעיראק לקבלת טיפול. לאחר מכן הוא הועבר לחזית בסינג'אר שבעיראק – אותה העיר שבה ערך הארגון מסע רצח, חטיפה ואונס של בני המיעוט היזידי.

דרוויש סיפר כי תחילה הועברו הנשים היזידיות שנשבו לידי המפקדים והלוחמים של הארגון הקיצוני ללא כל תמורה, אך בהמשך החלו לסחור בהן בתוך האזורים שנמצאים תחת שליטת הארגון. עם זאת, הוא סירב להכיר בעובדה שזכויותיהן הבסיסיות הופרו.

בסינג'אר נישא דרוויש לאישה ממוצא רוסי שהצטרפה לדאעש, ולאחר שהכורדים כבשו מחדש את העיר הם עברו לעיירה א-שידאדי שבסוריה. לאחר ארבעה חודשים מיום הגעתו החלו הכוחות הכורדים לתקוף את המקום. "הארגון הופתע מהמתקפה הכורדית", סיפר. כאשר החליט לברוח דרומה, מכוניתו נפגעה והוא נשבה בידי הכורדים. כעת לא ידוע מה יעלה בגורלו של השבוי, אך הוא יכול להתנחם בסיגריות שהוא יוכל להמשיך ולצרוך ללא חשש.

קבר אחים של יזידיות נחשף בסינג'אר שבצפון עיראק, נובמבר 2015. רויטרס
קבר המוני של נשים יזידיות שנחשף בסניג'אר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully