וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחרור תדמור: תמונות חדשות חושפות את ממדי הנזק שגרם דאעש

עם הדיפת הארגון הקיצוני מהעיר בתום קרבות עזים, ממשלת סוריה הציגה את ההרס בעיר שמוגדרת אתר מורשת עולמי. ואולם, ראש רשות העתיקות נשמע אופטימי: "ציפינו לגרוע מכל, אבל בסך הכל המצב טוב"

הרס עצום: מבט מהאוויר על העיר תדמור לאחר ששוחררה מידי דאעש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שעות לאחר שצבא סוריה השתלט מחדש על העיר תדמור, סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א פרסמה תמונות שחשפו את מידת הנזק שגרם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לעיר ההיסטורית.

בזמן שחלק מהאתרים העתיקים, בעיר שהוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נחרבו בידי הארגון ששלט בעיר במשך עשרה חודשים, מרבית השרידים ההיסטוריים נותרו במקומם. ראש סוכנות העתיקות של סוריה מאמון עבד אל-כרים אמר כי הרשויות "ציפו לגרוע מכל", אך בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית מסר כי "האזור, בסך הכל, במצב טוב".

כשדאעש כבשו את העיר במאי אשתקד, הם הרסו אתרים ארכיאולוגיים ועוררו זעם בינלאומי. בין היתר, הם פוצצו מקדשים בני 2,000 שנה, קשת ניצחון ומגדלים. הארגון הסוני הקיצוני, שהחריב אתרים טרום-אסלאמיים גם בעיראק השכנה, רואה בהם סממנים פגניים שיש לעקור מהשורש.

רויטרס

השלמת שחרור העיר שבמחוז חומס החולשת על שטחי מדבר גדולים הושגה בתום מתקפה נרחבת של כוחות המשטר, בסיוע חיל האוויר של רוסיה. הנשיא בשאר אסד הילל את ההשתלטות המחודשת על תדמור וכינה זאת "הישג חשוב" ב"מאבק נגד הטרור". גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהחליט לפני כשבועיים להסיג את מרבית הכוחות מאדמת סוריה, בירך על ההתקדמות הצבאית של דמשק. לפי הודעה של הקמלין, אסד הכיר בכך שהמבצע בתדמור "היה בלתי אפשרי ללא הסיוע הרוסי".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כ-400 לוחמי דאעש נהרגו בקרבות העזים בתדמור, השוכנת בין הבירה דמשק לבין העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה. עתה, צפוי צבא סוריה להתקדם מזרחה, שם אנשי "המדינה האסלאמית" שולטים עדיין על מרבית השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully