וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון פלסטיני מציג: "ישראל חפרה מנהרות סודיות מתחת להר הבית"

שמעון סימן-טוב

30.3.2016 / 10:08

בסרטון שעלה לרשת מוצג לכאורה מסע בין המנהרות השונות שנטען כי ישראל חופרת מתחת לחומות העיר העתיקה ורחבת אל-אקצא. אחד המרואיינים הוא המנהיג המורשע בהסתה, ראאד סלאח, שקרא לירדן לפעול נגד ישראל: "ההסכם עמכם הומצא"

צלמים זמניים מורשים

"מסגד אל-אקצא המבורך והעיר העתיקה עוברים היום את החפירות המסוכנות ביותר"- כך נטען בסרטון תעמולה פלסטיני שהועלה שלשום (שני) לרשת. בסרטון, המצביע לכאורה על מיקום החפירות ברחבי המתחם, נטען כמה פעמים כי "ישנן גם חפירות סודיות רבות" שמיקומן אינו ידוע.

בין השאר, נראה הדובר בסרטון כשהוא מתקדם בתוך המנהרה ומציין שהוא נמצא מתחת לחומות העיר העתיקה. "אנחנו ניכנס למנהרה המסוכנת ביותר שהכיבוש חפר בחודשים ובשנים האחרונות", מכריז הדובר, כשכוונתו ל"חניון גבעתי" הממוקם בין העיר העתיקה לאתר הארכאולוגי עיר דוד.

לאחר מכן נראה הקריין כשהוא מצביע על אבני היסוד לכאורה שמתחת לאחד הקירות ברחבת הר הבית. לדבריו, בית הממוקם מעליו התמוטט עקב חפירת המנהרה. לקראת סיום הסרטון מודיע הדובר כי הגיע לחלק האסור בתנועה, אך מדגיש כי מתחתיו אמורה להימצא מנהרה המובילה אל מתחת לרחבת אל-אקצא.

עוד בוואלה! NEWS:
התובע הצבאי: החייל ירה במחבל במחבל במכוון וללא צורך מבצעי
שני תושבי מזרח ירושלים נאשמים בתכנון פיגוע בעיר בשם דאעש
גורם בפתח: הושג הסכם פיוס עם חמאס; תוקם ממשלת אחדות

נער פלסטיני מיידה אבנים ברחבת מסגד כיפת הסלע, הר הבית, ספטמבר 2013. Mahmoud Illean, AP
"חניון גבעתי - המנהרה המסוכנת ביותר". נער פלסטיני מיידה אבנים ברחבת הר הבית/AP, Mahmoud Illean

לסרטון רואיין, בין השאר, מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית, ראאד סלאח, שטען כי "אמצעי התקשורת הישראלים" הם שמדווחים על החפירות הסודיות באזור. לדבריו, הוא חושש כי בקרוב תודה ישראל שהחלה לחפור מלכתחילה בעקבות השאיפה לבנות בית מקדש במקום המסגד.

סלאח הדגיש בנוסף כי "לא ניתן להפסיק את החפירות מבלי לסלק את ישראל מאל-אקצא" ואף הוסיף כי ישראל המציאה את ההסכם עם ירדן לגבי הר הבית על מנת לבצע פשעים נגד המקום. זאת, תוך שקרא לירדן לפתוח ב"מלחמת תעמולה" נגד ישראל.

כמו כן, רואיין לסרטון גדעון סולימאני, המוצג בתור "חוקר ישראלי". גם סולימאני חוזר בסרטון על הטענה שמנהרות סודיות נחפרו באזור, ואף מלין בעברית על כך "שהארכאולוגיה מגויסת לטובת רעיון פוליטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראאד סלאח בתגובה להחלטת הקבינט: "אמשיך לשמור על אל-אקצא". שלומי גבאי
"בקרוב תודה ישראל בכוונה לבנות בית מקדש". סלאח/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully