וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי מזרח ירושלים נאשמים בתכנון פיגוע בעיר בשם דאעש

28.3.2016 / 14:25

מועסב עליאן וסמיר עבד רבו, תושבי שכונת צור באהר, מואשמים בקשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה. בין היתר, תכננו להפעיל מטען חבלה נגד כוחות הביטחון בבירה ולהילחם בשורות הארגון בסוריה

הרס עצום: מבט מהאוויר על העיר תדמור לאחר ששוחררה מידי דאעש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד חדש חושף את נזקי ההרס שהותירו אנשי דאעש בתדמור, סוריה)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מועסב עליאן, בן 23, וסמיר עבד רבו, בן 38, תושבי שכונת צור באהר במזרח ירושלים, בגין עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה. מלבד עבירה זו, השניים נאשמים בעבירות נוספות: עליאן נאשם בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, חברות בארגון טרור, תמיכה בארגון טרור וניסיון יציאה שלא כדין, ואילו עבד רבו מואשם בתמיכה בארגון טרור ומגע עם סוכן חוץ.

על פי כתב האישום, מראשית שנת 2014 החל עליאן לתמוך ב"מדינה האסלאמית" (דאעש). מהשנה שעברה ועד השנה הנוכחית הוא למד בקבוצה דתית, שבמסגרתה נלמדה בין היתר אידיאולוגיה של קבוצת הטרור הסונית. בתחילת השנה שעברה עליאן כבר ראה את עצמו כחלק מדאעש, הזדהה עמו ותמך בו, ובהמשך לכך החליט להצטרף לשורותיו בסוריה כדי להילחם.

במהלך אוקטובר 2015, הוא יצא לירדן במטרה להנפיק עבורו דרכון ירדני שעמו יוכל להגיע לטורקיה ומשם יעבור לסוריה. בעת ששהה בירדן הוא נעצר על ידי השלטונות המקומיים, נחקר על ידם במשך כמה ימים וגורש בחזרה לישראל. משחזר, החל לאסוף כסף על מנת לפנות לקונסוליה הטורקית כדי לקבל אישור נסיעה למדינה. כמו כן, ניסה לברר אם יש אפשרות להגיע לסוריה דרך חצי האי סיני. בתקופה זו עקב עבד רבו אחרי פעילות ארגון הטרור ולמד אותו.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
אחד הנאשמים ניסה לצאת לסוריה דרך סיני. אנשי דאעש בחצי האי/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

בסוף שנת 2015, קשרו הנאשמים יחד עם אחר קשר לייצר מטען חבלה ולהפעילו נגד כלי רכב של כוחות הביטחון בירושלים, בשם אידיאולוגית דאעש. עליאן ביקש להוציא לפועל את הפיגוע ופנה לעבד רבו, בעל ידע קודם בהכנת מטעני חבלה ובעל ניסיון מעשי בהכנתם.

במהלך חודש אוקטובר האחרון רכשו הנאשמים טלפון סלולרי שישמש שלט רחוק להפעלת המטען. כמו כן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד אמפר ואבקת תחמוצת ברזל.

לפי כתב האישום, "במעשיהם אלו קשרו הנאשמים קשר לעשות מעשה שיש בו כדי לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully