וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: כל שקית בסופר תעלה 10 אגורות

29.3.2016 / 7:37

המליאה אישרה את "חוק השקיות" בקריאה שנייה ושלישית, והוא ייכנס לתוקפו בינואר 2017. הכספים ישמשו לפרויקטים של המשרד להגנת הסביבה לצמצום זיהום האוויר. עם זאת, בעמותת "צלול" ציננו את ההתלהבות: "כשכל שקית עולה עשר אגורות בלבד, הציבור יישאר אדיש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

הסוף לחלוקת שקיות ניילון בחינם: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק השקיות", שבמסגרתו תופסק חלוקת שקיות הניילון בחינם ברשתות השיווק הגדולות, וכל שקית תעלה 10 אגורות. עוד קובע החוק כי הסכום המבוקש יגיע במלואו לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, וישמש אותו לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר ברחבי הארץ ולהסברה על החוק החדש.

החוק ייכנס לתוקפו בינואר 2017, ובתוך שנה ורבעון ייקבעו יעדים שנועדו לעקוב אחר יישומו. כמו כן, השר להגנת הסביבה יוכל להרחיב את החוק לכלל בתי העסק, ואף להעלות את מחיר השקית. כיום מוציאות רשתות השיווק יותר מ-88 מיליון שקלים בשנה על חלוקת השקיות, וסכום זה מגולגל אל הצרכן באמצעות מחירי המוצרים. כעת, כל אדם יישא בעלויות לפי היקף הצריכה שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
ברוב של 59 ח"כים בלבד: חוק ההשעיה אושר בקריאה ראשונה
דיווח בטורקיה: דאעש מתכנן פיגועים בבתי ספר וגני ילדים יהודיים
יום אחרון של מזג אוויר חורפי: היום קר וגשום, מחר - מתחמם

איסוף זבל אחרי החג, תל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
ישראלי ממוצע צורך כ-275 שקיות פלסטיק בשנה/ראובן קסטרו

"אנחנו עושים היום צעד חשוב לשמירה על הסביבה, ובלי להכביד על יוקר המחייה", אמר השר להגנת הסביבה אבי גבאי. "לאחר שנים של דיונים – אני שמח שהצלחנו להעביר את החוק במושב הנוכחי של הכנסת בתמיכת ועדת הפנים"

לפי סקרים שערך המשרד להגנת הסביבה, יותר מ-70% מהציבור תומכים בהפסקת חלוקת שקיות הפלסטיק בחינם. ישראלי ממוצע צורך כ-275 שקיות פלסטיק בשנה ובסך הכול נצרכות בישראל כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. חלק גדול מהשקיות מביאות לפגיעה בשטחים הפתוחים ולזיהום המרחב העירוני, שמורות טבע, חופי הים והים עצמו, והחוק נועד כדי להפחית מכמות גדולה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
"הציבור יישאר אדיש"/ShutterStock

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) בירכה על אישור חוק השקיות ומסרה: "אני שמחה שלאחר שנים רבות של מאבק צודק, יש שינוי סביבתי לטובה במדינת ישראל. חוק השקיות מבורך, אך עשר אגורות לשקית זה לא מספיק. חייבים לצאת במסע הסברתי ולחלק סלים רב פעמים בחינם לציבור הרחב, כמו שהוצג בחוק המקורי".

מהעמותה הסביבתית "צלול" נמסר: "העמותה נאבקת כבר שנים, יחד עם המועצה לישראל יפה, לצמצום השימוש בשקיות המזהמות. זה מכבר הבנו שכדי לשנות הרגלים צריך חוק אמיץ ובלתי מתפשר, שיגרום לישראלים לקחת פחות שקיות במרכולים".

עם זאת, בעמותה הוסיפו: "זה לא החוק שאושר אמש. כשכל שקית תעלה עשר אגורות בלבד, וללא יעדים או סנקציות, נדמה שזה חוק שנוסח כדי לעבור בכנסת בקלות, והוא ישאיר את הציבור אדיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully