וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב של 59 ח"כים בלבד: חוק ההשעיה אושר בקריאה ראשונה

29.3.2016 / 1:41

52 חברי כנסת התנגדו לחוק, שהיועץ המשפטי של הכנסת מעריך כי ייתקל בקשיים ללא רוב של 61. יו"ר האופוזיציה הרצוג הביע את התנגדותו לחוק ותקף את הממשלה: "אתם הורסים את הדמוקרטיה הישראלית". חברי סיעת ישראל ביתנו עזבו את המליאה לפני ההצבעה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

חוק ההשעיה השנוי במחלוקת אושר אתמול (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. החוק עבר ברוב של 59 תומכים לעומת 52 מתנגדים ויחזור לוועדת החוקה, חוק ומשפט להכנתו לקריאה שנייה ושלישית. חוק נוסף שקובע הסדר משלים לחוק עבר ברוב של 59 תומכים מול 53 מתנגדים. חברי סיעת ישראל ביתנו יצאו מהמליאה לפני ההצבעה.

בכנסת קיימת מחלוקת משפטית אם צריך 61 חברי כנסת גם לקריאה הראשונה. היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שלח אתמול מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובו הדגיש כי רצוי שחוק ההשעיה יעבור ברוב של 61 ח"כים, ולכן במצב הנוכחי הוא עלול להיתקל בקשיים.

עוד באותו נושא:
ליברמן מאיים לא להצביע עם הקואליציה בחוק ההשעיה: "אין מתנות חינם"
חוק ההשעיה אושר לקריאה ראשונה; ח"כ עודה: "אשקול להתפטר"
"הכול כאן הצגה, זה ביזיון": סערה בדיון המחודש על חוק ההשעיה

השר יובל שטייניץ וחברי הכנסת מסעוד גנאים ואיימן עודה במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
השר יובל שטייניץ והח"כים איימן עודה ומסעוד גנאים, היום במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

לפי נוסח החוק, ניתן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי ההצעה, אם 61 חברי כנסת יבקשו להשעות ח"כ מסוים, תתכנס ועדת הכנסת לישיבה שבה יוכל חבר הכנסת המועמד להשעיה להשמיע את טיעוניו.

אם הוועדה תחליט להשעותו, תתכנס המליאה להצביע על כך, ויידרש רוב של 90 ח"כים כדי לאשר את המהלך. עשרה ימים לאחר האישור במליאה, ייכנס במקומו של אותו ח"כ הבא בתור ברשימה לכנסת. לחבר הכנסת תינתן האפשרות לערער על המהלך לבית המשפט העליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

22:50: ח"כ חזן: עיסאווי אתה בדרך הביתה

ח"כ אורן חזן צעק לעבר ח"כ עיסווי פריג' ממרצ "אתה הולך הביתה". זאת, לאחר שחוק ההשעיה עבר בקריאה ראשונה במליאה.

22:45: השר אלקין: "מדינה חפצת חיים חייבת להגן על עצמה"

השר זאב אלקין סיכם את הדיון ואמר כי "גם לאחר האירוע של ביקור משפחות המחבלים שהוליד את החוק הזה, מאז היו עוד כמה סיבות להביא את החוק הזה גם אם האירוע ההוא לא היה מתרחש". לדבריו, "חברי כנסת בבית הזה יצאו נגד מדינות ערב שהגדירו את חיזבאללה כארגון טרור. אם נראה לנו כל פעם שנחצה קו אדום, מסתבר שתמיד יש עוד קו אדום אחריו. מדינה חפצת חיים חייבת להגן על עצמה וזה לא דרך ציוצים ופוסטים בפייסבוק שמגנים את הח"כים הערבים. אתם מגנים בכאילו ומגינים עליהם בחיים האמיתיים. הסיבה לכך כי היא כי אתם במחנה הציוני ויש עתיד תלויים בקולות שלהם כי בלעדיהם אין לממשלת שמאל סיכוי להקים ממשלה".

22:27 הרצוג: "חוק שאסור לו לבוא בספק החוקים של ישראל"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג דיבר אף הוא בגנותו של חוק ההשעיה הערב: "בבית הזה אין מקום לתמיכה בטרור ולפרובוקציות זולות, אבל החוק מיותר". לדבריו, "היום יפול דבר בדמוקרטיה הישראלית. זה חוק שאסור לו לבוא בספר החוקים של מדינת ישראל ואני קורא לראש הממשלה ולממשלה - היזהרו. אתם הורסים את הדמוקרטיה הישראלית".

חבר הכנסת אורן חזן נואם המליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
ח"כ אורן חזן על הבמה/נועם מושקוביץ

21:53 ח"כ בהלול: "הכנסת בעצמה רוצחת הערב את הדמוקרטיה הישראלית"

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הביע אף הוא ביקורת קשה על חוק ההשעיה במליאת הכנסת: "היהדות בנויה על עשרת דיברות והערב מופרות כאן שלוש מהן. האחת, גניבה, הכנסת בהתנהלותה בהצעה זו מבצעת גניבת דעת, השנייה, ניאוף, מכיוון שהכנסת נואפת כאן בזיווג אסור, מעשה שלא יעשה והשלישית, רצח, הכנסת בעצמה רוצחת כאן הערב את הדמוקרטיה הישראלית. אז אנא, אל תפרו את הדיברות ואל תשברו את המצוות, מכיוון שכבשת הרש היחידה שנותרה לח"כים הערבים בבניין הזה, היא ההתנהלות הדמוקרטית והכנסת שודדת אותה במצח נחושה."

21:49 ח"כ דב חנין: "נתניהו נכשל ולכן הוא מסית"

ח"כ חנין (הרשימה המשותפת) הביע ביקורת קשה כלפי ראש הממשלה נתניהו, וטען כי חוק ההשעייה הוא בסך הכל סיום לשנה של הסתה: "ההסתה היא מפלתו האחרון של הנכשל, נתניהו נכשל ולכן הוא מסית. החוק הזה עובר קו אדום אבל הוא מסיים שנה של הסתה שהחלה באמירה הגזענית של ראש הממשלה - הערבים נוהרים לקלפיות, המשיכה באמירה השיקרית שלו על הח"כים הערבים כתומכי דאע"ש וכאשר כל הרמזים לציבור הערבי לא להצביע והמסרים לח"כים הערבים שהם אינם רצויים - לא מצליחים, אז עוברים לשיטה הסופית של גירוש והדחה".

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"ראש הממשלה זרע שנאה וקצר קולות". לבני/נועם מושקוביץ

21:15: לבני: "הערבים נהרו לקלפי ועכשיו מעיפים אותם מהכנסת"

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) מתחה ביקורת על חוק ההשעיה ואמרה כי "ראש הממשלה זרע שנאה וקצר קולות". היא הוסיפה: "הערבים נהרו לקלפיות ועכשיו הוא פותר את הבעיה דרך חקיקה בלתי נסבלת. הערבים נהרו לקלפיות אז, ועכשיו נעיף את הנציגים שלה מהכנסת". לדבריה, "הכול נובע מחולשה, מחוסר היכולת להתמודד עם הטרור. אני אומרת לממשלה, מי שחלש זה אתם".

חבר הכנסת איימן עודה נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"מה לא עשו כדי לפגוע בחברי הכנסת הערבים". עודה על הדוכן/נועם מושקוביץ

20:24: איימן עודה: ראש הממשלה רוצה פרלמנט על טהרת היהודים

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר על דוכן הנואמים בכנסת כי "ראש הממשלה רוצה פרלמנט על טהרת היהודים". עודה תהה: "מה לא עשו כדי לפגוע בחברי הכנסת הערבים? העלו את אחוז החסימה, דיברו על ערבים נוהרים לקלפיות, מנסים בכל האמצעים למנוע מאיתנו להיות מיוצגים בבית הזה. בבחירות האחרונות הגענו ל-13 מנדטים אז מצאו את הדרך שח"כים יוכלו להדיח ח"כים אחרים.

14:45: ליברמן לא יתמוך בחוק: "אין מתנות חינם"

בפתח ישיבת סיעתו, אמר ליברמן כי "ראש הממשלה ראוי לפרס בשרלטנות פוליטית. זה חוק שבא להעניק חסינות לנציגי ארגוני הטרור, שיושבים בכנסת. ראש הממשלה יודע שאי אפשר לעולם לרכז 90 ח"כים. אם רוצים תמיכה של ישראל ביתנו, זה יקרה רק אם ראש הממשלה יתמוך בהצעה שלי להפרדת רשויות, קרי העליון לא יכול להתערב בהחלטות ועדת הבחירות המרכזית. מתנות חינם לא יהיו: יתנו - יקבלו, לא יתנו – לא יקבלו".

מליאת הכנסת שולחן הממשלה. נועם מושקוביץ
השר כץ, ראש הממשלה נתניהו, השר לוין, השר ארדן והשר יעלון במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
רגע של נחת בדיון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully