וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הכנופיה הירושלמית השתחרר - במשטרה חוששים ממלחמות עבריינים בעיר

29.3.2016 / 13:23

אחד מאנשיו של העבריין המשוחרר איציק בר מוחא נעצר בחשד לניסיון חיסול של עבריין אחר בעיר. זאת, לאחר שירה לעברו בשכונת בית הכרם השקטה בדרך כלל. במשטרה חוששים שמדובר במגמה שהחלה עם שחרורו של בר מוחא, והולכת ומחריפה: "ילד תמים עוד עלול להיפגע"

זירת הירי בבית הכרם, ירושלים. מרץ 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
בן 25 נפצע קשה. זירת הירי בשכונת בית הכרם, יום ראשון/תצפית TPS, הלל מאיר

"ילד או אזרח תמים יכלו בקלות להיפגע או אפילו להיהרג" – במילים אלו השתמשו נציגי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים בדיון להארכת מעצרו של העבריין שימי מימרם, שלפי הערכות מודיעיניות משתייך לארגונו של ראש הכנופיה הירושלמית המשוחרר והמשתקם, איציק בר מוחא. חוקרי הימ"ר חושדים כי מימרם בן ה-32 ירה לעבר א', עבריין אחר בן 25, ביום ראשון האחרון בשכונת רמת בית הכרם, שכונה שקטה יחסית ואמידה ביחס לירושלים. ההערכות במשטרה הן כי שחרורו של בר מוחא הוביל לכך שהשטח הירושלמי חזר לבעבע, לאחר הפוגה ארוכת השנים ששררה בעיר.

מימרם עצמו לא זר לדוחות המודיעיניים של המשטרה. הוא בוגר ילדי הכנופיה הירושלמית, שבתחילת שנות ה-2000 הונהגה על ידי האחים יוסי וסם מלכה. כאשר התחולל הסכסוך הגדול בין האחים מלכה לבין בר מוחא, כך לפי הערכות המשטרה, עבר מימרם צד וכעת הוא נחשב לאחד מאנשיו של בר מוחא. לפי הערכות, גם כאשר בר מוחא נשא עונשי מאסר ממושכים בשל חלקו בפרשת הבנק למסחר, שמר מימרם על הקשר עמו.

עוד בוואלה! NEWS:
מי יפקח על השוטרים? הסעיף השנוי במחלוקת של ארדן ושקד
מטוס מצרי נחטף בדרכו לקהיר ונחת בלרנקה: "לא טרור"
המפכ"ל בכנסת: תלונות אנונימיות מופיעות בדרך כלל לפני קידום

דיון במשפט של איציק בר מוחא, מרץ 2011. עומר מירון
שחרורו ישיב את הפשע לעיר? איציק בר מוחא, 2011/עומר מירון

אירוע הירי שנידון בבית המשפט התרחש שלשום בשעות הערב. חובשי מד"א הוזעקו לרחוב משה קול שברמת בית הכרם לאחר שהתקבל דיווח על פצוע. כאשר הגיעו למקום הפרמדיקים, הם הבחינו בצעיר כבן 25, שפונה עם פגיעת ירי בגבו במצב קשה לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא מאושפז גם כעת.

ההערכה ראשונית במשטרה היא כי הירי בוצע בעקבות סכסוך אישי בין מימרם לבין הצעיר. בדיון בהארכת מעצרו של מימרם, אמר נציג המשטרה, אלון חבר, כי "למשיב עבר פלילי עשיר בעבירות סמים ואלימות". לדבריו של חבר, "מדובר באירוע חמור. הירי בוצע בשכונת מגורים כשעוברי אורח היו במקום".

במהלך הדיון, אמר עו"ד ליאור כהנא, בא כוחו של מימרם, כי דווקא הוא זה שטיפל בא', בעת שנפצע. הוא גם טען בבית המשפט כי חוקרי המשטרה הגיעו אליו יום לפני כן והזהירו אותו כי יש להם מידע מודיעיני כי מי מבין העבריינים עלולים לפגוע בו. למרות זאת, בית המשפט האריך את מעצרו של מימרם בחמישה ימים בחשד לניסיון רצח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זירת הירי בבית הכרם, ירושלים. מרץ 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
במשטרה צריכים להתמודד עם זירה קשה. השוטרים במקום ניסיון החיסול, יום ראשון/תצפית TPS, הלל מאיר

במשטרה נאלצים להתמודד עם זירה קשה באזור ירושלים. מאז שחרורו של בר מוחא מעריכים במשטרה כי הוא מקים קואליציה ירושלמית איתנה עם האיש החזק האחרון של יצחק אברג'יל מחוץ לכלא, ראש ארגון הפשיעה, יעקב "עקא" שמעון. מדובר באחד הסכסוכים שבמשטרה מעריכים כי השניים לא שכחו, ולמעשה מה שאיחד אותם הוא הסכסוך עם האחים יוסי וסם מלכה, שהתפרץ ממש בסמוך למידע שלפיו האחים מלכה כבר אינם במעגל הפשע. כעת, חוששים במשטרה, עם שחרורו של בר מוחא, הפשע הירושלמי עלול להרים את ראשו פעם נוספת, לאחר תרדמת של שנים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully