וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיחה אחת מחקה חיים": תביעה נגד קיבוץ שפיטר אחים לאחר 43 שנה

28.3.2016 / 23:00

שני אחים מבאר שבע, בשנות ה-60 לחייהם, הועסקו עשרות שנים בעבודות תחזוקה וצבע בקיבוץ חצרים. אף שבאותה תקופה לא הורשו לעסוק בעבודות אחרות, נמסר להם כי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד והם אינם זכאים לפיצויים על פיטוריהם

אילוסטרציה - פיטורים. ShutterStock
"נפגעתי מאוד, זה סכין בגב"/ShutterStock

האחים זלטואיי מבאר שבע, שעבדו במשך יותר מ-40 שנה בקיבוץ חצרים, הגישו נגדו בשבוע שעבר תביעה לבית הדין האזורי בבאר שבע, בטענה כי לא זכו לפיצויים הולמים לאחר פיטוריהם. לטענתם, לאחר 40 שנה שבהן עבדו מדי יום, נמסר להם על פיטוריהם בשיחת טלפון ונטען כי הם אינם זכאים לפיצויים משום שלא התקיימו בינם לבין הקיבוץ יחסי עובד-מעביד.

האחים, שעסקו בעבודות תחזוקה וצבע, סיפרו כי לא הורשו לעבוד ב-43 השנים האחרונות בעבודות אחרות וכי שכרם שולם להם מדי חודש כנגד חשבונית מס. עוד סיפרו האחים, בשנות ה-60 לחייהם, כי היו נתונים בעבודתם לפיקוח מוחלט של הנהלת הקיבוץ. "43 שנים השקעתי בקיבוץ, נתתי את השירות הכי טוב וכולם היו מאושרים מהעבודה שלי", סיפר שלמה זלטואיי, שהדגיש: "נפגעתי מאוד. השפילו אותי לתחתית המדרגה, זה סכין בגב", הוא הוסיף כי סבל מבעיות כלכליות עקב הפיטורים.

עוד בוואלה! NEWS:
משה איבגי ייחקר מחר באזהרה בגין מעשה מגונה והטרדה מינית
חשד לשוחד בחירייה: בכיר ופקח מהמשרד להגנת הסביבה נעצרו
הטלת את מימיך ברחוב? ייתכן שתיעצר בחשד למעשה מגונה בפומבי

עורכי הדין אסף סיידה וחן בניון דרשו מהקיבוץ לשלם לאחים פיצויים בהתאם לדין וטענו בכתב התביעה: "הקיבוץ השתמש בעובדים במשך 40 שנים ארוכות, וברגע שלא היה לו צורך בהם עוד, פיטר אותם בשיחת טלפון אחת. בשיחה הוא מחק 40 שנות עשייה, עבודה, חיים שלמים של העובדים, ולא שילם להם פיצויים הולמים".

סיידה ובניון הוסיפו: "על ציבור המעסיקים במדינת ישראל, המעסיק עובדים למשך תקופות ארוכות במסגרת תנאי העסקה שבהם הועסקו מרשיי, לקבל מסר חד משמעי, שלפיו הם אינם יכולים עוד לעשות כרצונם ולמנוע מעובדים את זכויותיהם".

מקיבוץ חצרים לא התקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully