וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורית הראשית: חומרי שוברים שתיקה שפורסמו לא פגעו בביטחון המדינה

28.3.2016 / 20:33

בדיון במועצת העיתונות הבהירה אריאלה בן אברהם כי כל החומרים שפרסם ארגון השמאל קיבלו את אישור הצנזורה. בסוף השבוע דווח מפי גורם ביטחוני כי החומרים שהצטברו בידי "שוברים שתיקה" מסווגים ברמת "שמור" בלבד

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(יעלון: "אם חיילים מפיצים מידע מסווג בחו"ל - זו בגידה")

הצנזורית הצבאית הראשית, אלוף-משנה אריאלה בן אברהם, התייחסה היום (שני) לטענות שעלו מתיעוד ארגון הימין "עד כאן" שפורסם בחדשות 2 את פעילות "שוברים שתיקה", ולפיהן בארגון השמאל מפרסמים עדויות של חיילים הכוללות מידע מסווג. לדבריה, "כל מה ש'שוברים שתיקה' פרסם הועבר מראש לצנזורה ואושר לפרסום, כי לא הייתה בו פגיעה ממשית בביטחון המדינה".

הצנזורית נדרשה להתייחס לנושא במהלך דיון מועצת העיתונות. בתיעוד ששודר בחדשות 2 לפני כשבועיים נראו פעילי הארגון משוחחים עם מרואיין על אודות שירותו הצבאי ומתייחסים גם לפעילות המבצעית שבה סיפר כי היה מעורב. התיעוד הוביל להחרפת הביקורת כלפי "שוברים שתיקה" בציבור ובמערכת הפוליטית, וראש הממשלה בנימין נתניהו אף טען בעקבותיו כי בארגון "חצו קו אדום".

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה לדברי הצנזורית: "אנחנו נמשיך להתנהל באחריות, תוך דאגה לביטחון המדינה וזכות הציבור לדעת, במטרה לחשוף את הנעשה בשם כולנו בשטחים הכבושים. כולנו, החיילים והחיילות ששברו שתיקה, לא נפסיק לפעול למען העתיד שלנו – עד שהכיבוש יסתיים".

לקריאה נוספת:
גלאון על סערת "שוברים שתיקה": "חלק ממגמה לסתימת פיות"
יעלון על "שוברים שתיקה": "אם עושים שימוש במידע מסווג - זו בגידה"
לבני: רדיפת שוברים שתיקה נועדה להסיט השיח מהמצב הביטחוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החומרים הועברו לעיון השב"כ. מתוך תיעוד פעילות "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע הודיע גורם ביטחוני כי צה"ל העביר את חומרי החקירה הנוגעים לארגון לעיון השב"כ, והסביר כי מדובר באזרחים המחזיקים לכאורה באופן בלתי מורשה במידע מסווג. על פי הגורם, בדיקת צה"ל העלתה כי המידע שבו מחזיק הארגון מסווג ברמת "שמור", הנחשבת לנמוכה יחסית. הגורם הדגיש כי בעקבות התיעוד ידגיש צה"ל את חשיבות ההקפדה על כללי ביטחון מידע בקרב חיילים משוחררים, ויבהיר כי העברת מידע מסווג לגורם בלתי מורשה לאחר השחרור – עשויה להיות עבירה פלילית חמורה.

בארגון טענו מאז חשיפת החומרים כי הם מתחקרים את המרואיינים בנושאים כלליים הנוגעים לשירותם הצבאי אך ורק כדי לאמת את פרטיהם ולוודא את אמינותם של המרואיינים כעדים. למרות זאת, הביקורת נמשכה והיו רבים במערכת הפוליטית ובציבור שהאשימו את "שוברים שתיקה" בהעברת מידע מסווג לגורמים הפוגעים בביטחון ישראל ואף בבגידה.

אריאלה בן אברהם. נמרוד סונדרס
"ביטחון המדינה לא נפגע ממשית". הצנזורית בן אברהם/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully