וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בית שמש, גם רמלה תומכת בחייל: "התנהגות לא מוסרית של ההנהגה"

29.3.2016 / 2:00

על רקע סערת הירי במחבל בחברון, פרסמה עיריית רמלה הזמנה לעצרת תמיכה בחיילי צה"ל. ראש העירייה יואל לביא: "לא מפקירים חייל. הכי קל זה לזרוק את האשמה עליו". מוקדם יותר נערך בבית שמש מפגן תמיכה בלוחם בהשתתפות עשרות תושבים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ראש עיריית רמלה יואל לביא האשים אתמול (שני) את הממשלה בהפקרת הלוחם מחטיבת כפיר שירה במחבל בחברון, וטען כי "יש פה התנהגות בלתי מוסרית של המנהיגות האסטרטגית בישראל". עיריית רמלה הזמינה אתמול את תושביה להשתתף היום בעצרת תמיכה והזדהות עם חיילי צה"ל בהיכל התרבות העירוני בהשתתפות ראש העירייה לביא ומועצת התלמידים בעיר. בכך מצטרפת רמלה לבית שמש, שערכה אתמול הפגנה בהשתתפות עשרות תושבים בעד "שחרורו של גיבור ישראל", הלוא הוא החייל היורה.

בשיחה עם וואלה! NEWS תקף לביא את הממשלה ובפרט את שר הביטחון משה יעלון, ואמר: "לא מפקירים חייל, זה מה שאני חושב, קודם כל יש פה התנהגות בלתי מוסרית של מנהיגות האסטרטגית בישראל, פשוט בלתי מוסרית. הכי קל זה לזרוק את האשמה על החייל".

לדבריו, "יכול להיות שהבדיקה תוכיח דברים אחרים, אבל במקום להתמודד עם הליך של מתן גיבוי לחייל, שיש לו משמעות רחבה ועמוקה, גם ברמה האסטרטגית שכל אם בישראל תדע שהיא מוסרת את ילדיה למפקדים ראויים – יש פה הפרה גסה ובוטה ולא נכונה של המנהיגות האסטרטגית בישראל".

עוד באותו נושא:
השר יעלון על הירי בחברון: "חייל שסרח ולא גיבור. רוצים צבא מתבהם?"
"מגיע לו צל"ש": החייל היורה תועד לוחץ את ידו של מרזל בזירה
חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון

עצרת תמיכה בחייל היורה מחברון בבית שמש. אוליבייה פיטוסי/ הארץ, אסור להשתמש
ההפגנה בבית שמש/אסור להשתמש, אוליבייה פיטוסי/ הארץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה שפרמה עיריית רמלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לביא אף תקף את ארגון "בצלם" שתיעד את אירוע הירי במחבל וקרא למנהיגים לעצור ולחקור את פעיליו על כך. "אם המנהיגות האסטרטגית כל כך דואגת לטוהר הנשק, באותה מידה היא צריכה לחקור את אלה שצילמו, תיעדו ופרסמו את האירוע כי הם בראש ובראשונה פגעו בתדמית צה"ל".

לביא התייחס טען כי לא התבצע דוח שבדק את החלטתו של החייל לירות במחבל, אף שהחייל תוחקר רבות מאז התקרית ביום חמישי ונמצא עדיין במעצר עד היום. "אני מוכן להיות הקצין שבודק את המקרה הזה ולהביא דוח שיעמוד בפני כל העולם. מי אומר שהחייל ידע שהמחבל הזה עבר בדיקה ואין עליו חגורת נפץ? מי אומר שהחייל ידע את זה? מי בדק מה תדרכו? שום דבר לא ידוע, לא על האווירה ביחידה, ולא על מקרים דומים או ניתוח מקרים דומים, כלום, רואים חייל יורה משום שהוא ראה תזוזה".

תקרית הירי במחבל הפצוע אירעה ביום חמישי האחרון. שני מחבלים דקרו חייל באזור תל רומיידה שבחברון. בתום הטיפול בזירה, הגיע החייל החשוד ברצח למקום ותועד יורה בראשו של אחד המחבלים שהיה שרוע על הרצפה. אחרי האירוע הועלו טענות מצד פרקליטיו של החייל כי היה חשש שהמחבל ינסה להפעיל מטען חבלה או יגיע אל הסכין ששימשה אותו. אולם גורם רשמי בצה"ל אמר השבוע כי "מפקד מחלקה בדק את המחבל כדי לראות שאין לו חגורת נפץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גיבור ישראל". הזמנת עיריית בית שמש להפגנה למען החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבסוף תקף לביא את הדרג הצבאי שלטענתו, לא דאג ליישם מדיניות מוגדרת בכל הקשור לטיפול ונטרול מחבלים בשעה שבה מדינת ישראל מתמודדת השכם וערב עם מקרים של דקירות ופיגועי דריסה. "אנחנו משאירים את החיילים במצבים שהמנהיגות האסטרטגית יוצרת. מי שקובע מדיניות שמכילה מצב של דקירות ודריסות יוצרת בעצם מצב שהחייל בשיקול דעתו הוא זה שקובע מה עליו לעשות וכיצד עליו לנהוג, כאשר קורה כזה מקרה אי אפשר לבוא בהאשמה לחייל, כי הצבא השאיר את זה לשיקול דעתו זהו כלל ראשון בחוקי מרפי, אם תקלה צריכה להתרחש היא תתרחש". לביא אף התייחס להתבטאותו של יעלון ואמר: "יעלון עשה את התחקיר? שהוא יעיד בשבועה שהחייל ידע, מדובר בחייל מצטיין, אני משוכנע שהחייל לא ידע מזה שהמחבל נבדק ושהוא מנוטרל ואינו מהווה איום".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully