וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממצלמות המשטרה: כנופיית פורצים בסניף של עמותת "עזר מציון"

28.3.2016 / 15:00

כתב אישום הוגש נגד אדם שלכאורה שייך לכנופיה, ששאר חבריה נעצרו, לאחר שלפי החשד פרצו לעשרות בתים ומוסדות צדקה ברחבי הארץ. בתיעוד הם נראים חובטים במצלמות האבטחה ונכנסים לחדר התקשורת, אך נמלטים לפני שהצליחו לגנוב מהכספת

עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אדם ששייך לכאורה לכנופיית פורצים שנעצרו לפני כמה ימים, לאחר שבמשך שנים פעלו ברחבי הארץ ופרצו לעשרות בתים פרטיים ומוסדות צדקה. לידי "וואלה! NEWS" הגיע תיעוד הפעילות של הכנופיה, שבלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) ש"י הצליחו לעלות על עקבותיה באמצעות פעילות סמויה. מהמשטרה נמסר כי כתבי אישום נוספים יוגשו ככל הנראה במסגרת הפרשה.

הבלשים עלו על עקבות הכנופיה לפני כשבוע, במהלך מבצע "עיר ללא הפסקה" במעלה אדומים לצורך תפיסת פורצים. במקרה סיפרה אחת מתושבות העיר לשוטרים על כמה בני אדם חשודים שראתה ליד ביתה, וענו לתיאור של חברי הכנופיה. כמו כן, התברר כי הם קיבלו לכאורה מידע שאינו חבר בכנופיה, על אודות מקומות שבהם מוחזק כסף.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"צורך לאומי": ישראל מגייסת שבעה מדעני גרעין חדשים
מהרג אלמנה ועד נערה עם מספריים: הירי במחבל הפצוע בחברון חריג?
אחרי שחרור תדמור: תמונות חדשות חושפות את ממדי הנזק שגרם דאעש

תיעוד פורצים לסניף עזר מציון בירושלים. מרץ 2016. מצלמות אבטחה, צילום מסך
החשודים במהלך הפריצה ל"עזר מציון"/צילום מסך, מצלמות אבטחה

הבלשים עקבו אחר החשודים, ובמהרה גם בנו פרופיל מלא שלהם. לפי המשטרה, אחד מהם דאג לרכב מילוט מסוג פורד קונקט, חשוד נוסף היה אחראי על תצפית כדי להזהיר מפני המשטרה ושניים נוספים עסקו בפריצה עצמה. כמו כן, התברר כי החשודים הצטיידו בכפפות ובכובעי גרם טרם הפריצות.

במהלך המעקב, תפסו מצלמות המשטרה את חברי הכנופיה שפרצו לסניף "עזר מציון", כשהם חובטים במצלמות האבטחה ופורצים לחדר התקשורת. עם זאת, הם לא הצליחו להגיע לכספת, בעיקר בשל המעקב המשטרתי והאזעקה שהחלה לפעול במקום, ונמלטו בלי להיעצר.

השוטרים פתחו במרדף אחר הכנופיה, שכלל גם ירי לעבר גלגלי רכב המילוט. בסופו של דבר, הם נתפסו ונעצרו. המשטרה מצאה ברכבם שני זוגות של כפפות, צרור מפתחות, פנס, גז פלפל, טלפון נייד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תיעוד פורצים לסניף עזר מציון בירושלים. מרץ 2016. מצלמות אבטחה, צילום מסך
הפורצים לא הצליחו לגנוב מהכספת. אחד מחברי הכנופיה/צילום מסך, מצלמות אבטחה

המשטרה מעריכה, בעקבות שיחות עם החשודים, כי הם תכננו לפרוץ למבנה ברחוב בר אילן בירושלים, שבו נשמרו כספי תרומות ולכן לדבריהם "יש שם הרבה כסף". הערכה נוספת היא כי החשודים התכוונו להשתמש בנערת פיתוי, כדי להסיח את דעתם של בעלי הדירה. עוד עלה מהחקירה כי הם תכננו להתחפש לדתיים כדי לשדוד בית של קשיש יהודי המתגורר בשועפאט שבמזרח ירושלים, ואף לנסות לפרוץ לווילה בשכונת מלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully