וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבוסה של דאעש בעיר העתיקות בסוריה עלולה להוביל לפיגועים באירופה

27.3.2016 / 0:09

הצלחת צבא אסד בתדמור הוכיחה כי הוא מסוגל לפגוע בבטן הרכה של "המדינה האסלאמית", וגם הובילה אולי לתחילת קריסת ארגון הטרור. אולם לכיבוש העיר לא היה חשיבות אסטרטגית רבה מלבד יצירת באזז תקשורתי. כעת, עולה החשש מתגובת נגד של דאעש - במערב

רויטרס

הפיקוד העליון של הצבא הסורי הודיע היום (ראשון) באמצעות הטלוויזיה הרשמית כי חייליו הצליחו להשלים את כיבוש העיר תדמור שממזרח לחומס. על פי ההודעה, ההשתלטות המחודשת מוכיחה כי הצבא הסורי הסדיר הוא הגוף היחיד שיכול להביס את דאעש. יתרה מכך, נטען, זו תחילת התמוטטות הארגון. אולם נראה שהטענה הזו מעט מרחיקת לכת בשלב זה של הלחימה.

עם זאת, אי אפשר לזלזל בהישג זה, משום שמדובר במבצע החשוב בעיקר ברמה הסמלית. אתמול התייחס הנשיא בשאר אסד לכיבוש העיר ואמר כי ההשתלטות מצביעה על הצלחת האסטרטגיה של צבא סוריה "במלחמה נגד הטרור". גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את ההישג של בעל בריתו ולא החמיץ הזדמנות להחמיא לפועלו. "אסד מעריך את הסיוע האווירי של רוסיה, שבלעדיו החזרת תדמור לא הייתה מתאפשרת", מסר דובר הקרמלין, דמטרי פסקוב.

לפני כעשרה חודשים כבש דאעש את העיר ההיסטורית בסערה, כשהצבא הסורי נוחל תבוסה מול עיניו. מאז היוותה תדמור עבור הארגון מעין מאחז קדמי לכיוון מערב. כמעט באותה המהירות שבה דאעש כבש את תדמור, כך הוא גם נסוג ממנה. בתום מערכה לא קשה מדי, לא ממושכת מדי, הצבא הצליח להשתלט על שטחים נרחבים מהעיר בעוד אנשי דאעש נסוגו מזרחה, לכיוון דיר א-זור וא-רקה, מעוזי השליטה של הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
חגיגות פסחא במקסיקו: המועמד הרפובליקני טראמפ עלה באש
הקאמבק של סנדרס? ניצחון לסנאטור באלסקה, וושינגטון והוואי

כוחות צבא אסד כובשים שטח באזור העיר תדמור שבסוריה. רויטרס
אסד בירך. חיילים סורים חוגגים את כיבוש תדמור/רויטרס

אולם כאן חשוב לסייג את פני הדברים. ראשית, העתיקות של תדמור שימשו את דאעש בעיקר כדי לייצר באזז בכלי התקשורת העולמיים. העיר לא הפכה למרכז שליטה אזרחי או צבאי נוסח א-רקה או דיר א-זור. תדמור היא עיר מדברית, שהגורם המרכזי שאפשר לדאעש להשתלט עליה ביתר קלות היה חולשת הצבא הסורי. כעת, כאשר הכוחות הסוריים מאורגנים יותר, ותחת סיוע אווירי מסיבי של רוסיה, הבין דאעש שעליו למקד מאמץ במקומות אחרים ופחות בשטחים מדבריים חסרי חשיבות אסטרטגית של ממש.

אולם במלחמה האינסופית הזו, גם להישגים סמליים יש חשיבות. מדובר בהישג נוסף של הצבא הסורי מול דאעש מאז כניסת המטוסים הרוסיים למערכה. עד כה התמקד הצבא במערכה בצפון מערב סוריה, באזורי חאלב ואידליב, שם פעלו שלל ארגוני אופוזיציה שונים שאינם דאעש. זאת, מלבד הסרת המצור של דאעש מעל שדה התעופה הצבאי כווירס, שממזרח לעיר חאלב בנובמבר האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיילי צבא אסד במהלך המבצע לכיבוש העיר תדמור מידי דאעש, מרץ 2016. רויטרס
הישג סמלי בעל חשיבות. כוחות הצבא הסורי ליד תדמור/רויטרס

כעת נראה שהרוסים ואסד החליטו לפעול ביתר שאת נגד "המדינה האסלאמית". בנוסף לכך, כיבוש תדמור הוכיח כי על אף הדיווחים הדרמטיים של מוסקבה על הוצאת כוחותיה מסוריה, נראה כי נותרו שם מספיק מטוסים כדי לסייע לאסד להשתלט על אזורים כאלה ואחרים.

מעבר לסמליות, הכיבוש של תדמור הוא בגדר חדשות רעות עבור דאעש, בעיקר לנוכח הבשורות שמגיעות מאזורים האחרים בשליטתו: חיסול מספר שתיים בארגון ותחילת המערכה העיראקית לכיבוש מוסול. נדמה כי הטבעת מתחילה להתהדק סביב דאעש מכיוון מזרח ומערב.

אמנם יש עדיין דרך ארוכה עד לתבוסת הארגון, אך הצעדים שנעשים בשטח מצביעים על כיוון נכון. הצרה שכרוכה בחדשות הטובות הללו, היא שלמרבה הצער, כל הישג צבאי של צבא סוריה ועיראק נגד דאעש, יביא עמו כנראה עוד פיגועים על אדמת אירופה מבית היוצר של ארגון הטרור הקיצוני, בניסיון להוכיח שהארגון עדיין שורד ומצליח בקרב מול "המערב".

(עדכון ראשון: 22:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully