וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 400 הרוגים לדאעש: צבא אסד כבש מחדש את כל תדמור

בתום כמה ימים של קרבות באזור העיר ההיסטורית, צבא סוריה "השיג שליטה מלאה" על תדמור, שנכבשה על ידי "המדינה האסלאמית" בחודש מאי. הממשל התחייב לשחזר את העתיקות שניזוקו

רויטרס

צבא סוריה השתלט לחלוטין על העיר תדמור מידי כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך מסרו הבוקר (ראשון) גורמים צבאיים לסוכנות הידיעות הצרפתית ולכלי תקשורת נוספים. ברשת הטלוויזיה הממלכתית דווח כי הצבא "השיג שליטה מלאה על העיר תדמור". הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, מסר כי עדיין דווח הבוקר על חילופי אש במזרח העיר, אולם לוחמים דאעש נסוגו מהעיר באופן כמעט מוחלט.

בימים האחרונים פעלו כוחות צבא אסד באזור, והצליחו לקטוע את מעבר אנשי דאעש מתדמור לבירת דאעש בסוריה, א-רקה. טרם נמסרה הערכה בנוגע להיקף הנזק שגרמה הלחימות לעתיקות תדמור, שהייתה תחת שליטת "המדינה האסלאמית" מאז חודש מאי האחרון. על פי ההערכות, 400 לוחמי דאעש נהרגו בקרבות על העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מהאוויר: צבא אסד בדרך לכבוש את "פנינת המדבר" מידי דאעש
מכה לדאעש בסוריה: צבא אסד נכנס לעיר שסימלה את הישגיו בסוריה
קרי נפגש עם פוטין במוסקבה: צריך להחליט מי ישלוט בסוריה

חיילי צבא אסד במהלך המבצע לכיבוש העיר תדמור מידי דאעש, מרץ 2016. רויטרס
חיל האוויר הרוסי השתתף במבצע. כוחות צבא אסד באזור תדמור, אתמול/רויטרס

רוסיה, שהפחיתה את נוכחותה הצבאית בסוריה, משתתפת אף היא במבצע לכיבוש תדמור ועד כה בוצעו עשרות מתקפות אוויריות של חיל האוויר הרוסי בסביבות העיר. כמו כן דווח על כך שאיש הכוחות המיוחדים של רוסיה נהרג בקרבות בסביבות העיר.

בתמונות שצולמו ממזל"ט ופורסמו אתמול, ניתן לראות את ההפצצות הכבדות על העיר, בעיקר בסביבות המצודה העתיקה הנמצאת בכניסה אליה והייתה המוקד המרכזי הראשון שנכבש מחדש על ידי צבא אסד. בנוסף, בתמונות מהאוויר מהעיר העתיקה של תדמור, המכונה "פנינת המדבר" ונחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ניתן לראות כי על אף העובדה שדאעש פוצץ כמה מעתיקות העיר ששרדו במשך 2,000 שנה, רוב המבנים המפורסמים שבה עדיין שלמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שער הניצחון בתדמור שבסוריה, שאותו פוצצו אנשי דאעש. רויטרס
תדמור העתיקה מוגדרת אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. השער הניצחון בעיר/רויטרס

יו"ר רשות העתיקות של סוריה, מאמון עבד אל-כרים, התחייב אתמול כי בעת שהעיר העתיקה תיכבש מחדש, הממשלה תשחזר את כל העתיקות שהשמיד הארגון. באוקטובר האחרון לוחמי הארגון פוצצו את שער הניצחון בעיר, שנבנה בתחילת הספירה הנוצרית. חודש לפני כן הרס דאעש שלושה מגדלי קבורה עתיקים מהתקופה הרומאית, וכן חלקים ממקדש בל ואת מקדש בעל שמין, שנבנה בשנת 17 לספירה.

כיבושה מחדש של תדמור מהווה את הנסיגה הגדולה ביותר של דאעש מאז החלו התקיפות של רוסיה במדינה בספטמבר 2015 – דבר ששינה את חוקי המשחק והביא לנצחונות משמעותיים לנשיא אסד. "הכוחות הגיבורים ממשיכים להתקדם עד שישחררו כל מטר מאדמתנו הטהורה", אמר חייל בצבא אסד לרשת הטלוויזיה הממשלתית משדה הקרב.

כוחות צבא אסד כובשים שטח באזור העיר תדמור שבסוריה. רויטרס
דאעש לא נכלל בהפסקת האש. כוחות צבא אסד בתדמור, אתמול/רויטרס

המאבק בדאעש, כמו גם בארגון ג'בהת א-נוסרה, אינו נכלל בהסכם הפסקת האש שמחזיקה מעמד כבר חודש שלם ובמהלכה פחתו משמעותית הקרבות בין כוחות הממשל למורדים המתונים. על כן, המתקפה המסיבית של צבא אסד אינה מהווה הפרה של ההסכם. בימים אלה נערכות שיחות השלום בז'נבה, אך הצדדים מתקשים להשיג פריצת דרך בשל חילוקי דעות משמעותיים, בעיקר סביב עתידו של הנשיא בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully