וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאוויר: צבא אסד בדרך לכבוש את "פנינת המדבר" מידי דאעש

26.3.2016 / 18:12

בסרטון חדש מתועדות ההפצצות הכבדות על תדמור, ואת העתיקות המפורסמות שנותרו שלמות ברובן על אף שלטון הארגון הקיצוני. לפי דיווחים מהשטח, צבא אסד כבש כבר שליש מהעיר ומתקדם לעבר מרכזה

רויטרס

המבצע של צבא אסד לכיבוש העיר תדמור שבלב סוריה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נמשך, ועד כה רשמו כוחות המשטר הישגים משמעותיים. תמונות שצולמו ממזל"ט מראות את ההפצצות הכבדות על העיר, בעיקר בסביבות המצודה מימי הביניים הנמצאת בכניסה אליה וכבר נכבשה מחדש.

בנוסף, בתמונות מהאוויר מהעיר העתיקה של תדמור, המכונה "פנינת המדבר" ונחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ניתן לראות כי על אף העובדה שדאעש פוצץ כמה מעתיקות העיר ששרדו במשך 2,000 שנה, רוב המבנים המפורסמים שבה עדיין שלמים.

יו"ר רשות העתיקות של סוריה, מאמון עבד אל-כרים, התחייב היום כי בעת שהעיר העתיקה תיכבש מחדש, הממשלה תשחזר את כל העתיקות שהשמיד הארגון. באוקטובר האחרון לוחמי הארגון פוצצו את שער הניצחון בעיר, שנבנה בתחילת הספירה הנוצרית. חודש לפני כן הרס דאעש שלושה מגדלי קבורה עתיקים מהתקופה הרומאית, וכן חלקים ממקדש בל ואת מקדש בעל שמין, שנבנה בשנת 17 לספירה.

עוד כתבות בנושא:
מכה לדאעש בסוריה: צבא אסד נכנס לעיר שסימלה את הישגיו בסוריה
דיווח בסוריה: כלי טיס רוסיים תקפו יעדי דאעש בתדמור
סוריה: דאעש פוצץ את שער הניצחון בן 2,000 השנים בתדמור

כוחות צבא אסד כובשים שטח באזור העיר תדמור שבסוריה. רויטרס
חיילי צבא אסד לאחר כיבוש שטח בסביבות תדמור/רויטרס

לפי ארגון זכויות האדם הסורי, כוחות צבא אסד התקדמו היום לתוך העיר תדמור ונלחמים בכמה חזיתות, בסיוע תקיפות אוויריות וירי ארטילרי. כמו כן נמסר כי דאעש, שכבש את העיר במאי האחרון, עורך מתקפת נגד ובמסגרתה מפוצץ מכוניות ממולכדות בסמוך לכוחות. ראמי עבד אל-רחמן, יו"ר הארגון, אמר כי החיילים הסורים כבשו כבר שליש מהעיר, בעיקר בחלקיה המערביים והצפוניים, בהם חלקים מהעיר העתיקה. כמו כן נלחמים החיילים בחזית הדרומית.

הטלוויזיה הממשלתית הודיעה גם כי הצבא מתקדם לעבר לב העיר, וכבש בחזרה כמה שכונות. רוסיה, שהפחיתה את נוכחותה הצבאית בסוריה, משתתפת אף היא במבצע לכיבוש תדמור ועד כה בוצעו עשרות מתקפות אוויריות של חיל האוויר הרוסי בסביבות העיר. כמו כן דווח על כך שאיש הכוחות המיוחדים של רוסיה נהרג בקרבות בסביבות העיר.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כיבושה מחדש של תדמור תהווה את הנסיגה הגדולה ביותר של דאעש מאז החלו התקיפות של רוסיה במדינה בספטמבר 2015 – דבר ששינה את חוקי המשחק והביא לנצחונות משמעותיים לנשיא אסד. "הכוחות הגיבורים ממשיכים להתקדם עד שישחררו כל מטר מאדמתנו הטהורה", אמר חייל בצבא אסד לרשת הטלוויזיה הממשלתית משדה הקרב.

המאבק בדאעש, כמו גם בארגון ג'בהת א-נוסרה, אינו נכלל בהסכם הפסקת האש שמחזיקה מעמד כבר חודש שלם ובמהלכה פחתו משמעותית הקרבות בין כוחות הממשל למורדים המתונים. על כן, המתקפה המסיבית של צבא אסד אינה מהווה הפרה של ההסכם. בימים אלה נערכות שיחות השלום בז'נבה, אך הצדדים מתקשים להשיג פריצת דרך בשל חילוקי דעות משמעותיים, בעיקר סביב עתידו של הנשיא בשאר אסד.

חיילי צבא אסד במהלך המבצע לכיבוש העיר תדמור מידי דאעש, מרץ 2016. רויטרס
"נשחרר כל מטר מאדמתנו". מתקפת צבא אסד על העיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully