וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סולחה" במנהיגות החרדית-ספרדית? דרעי והרב עמאר נפגשו

27.3.2016 / 8:00

במשך שנים נמנעו יו"ר ש"ס והרב הראשי של ירושלים לפגוש זה את זה, עקב סכסוך מר שפרץ ביניהם ערב הבחירות לרבנות הראשית. בשישי הגיע דרעי במפתיע לביתו של עמאר וביקש את סליחתו. עם זאת, מקורבי הרב הראשי הביעו ספקנות: "דרשנו מכתב התנצלות"

אריה דרעי השיא את ביתו דסי דרעי - מאי 2010. עומר מירון
"הרימו כוסית". הרב עמאר בחתונת בתו של דרעי במאי 2010/עומר מירון

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי ורבה הראשי של ירושלים, שלמה עמאר, נועדו אמש (שישי) לראשונה מאז החל הסכסוך המר והמתוקשר בין הצדדים, בערב הבחירות לרבנות הראשית לפני כשלוש שנים. הרב עמאר, לשעבר הרב הספרדי הראשי, נחשב לאחד המנהיגים הבולטים בציבור החרדי-ספרדי ול"מורד" בש"ס ובמנהיגיה. זאת, בשל העובדה שהוא מזוהה בשנתיים האחרונות עם אלי ישי ופטרונו הרוחני, הרב מאיר מאזוז.

דרעי ועמאר לא זאת בלבד שלא שוחחו זה עם זה בשנים האחרונות, אלא הקפידו להתחמק מאפשרות לפגישות מקריות באירועים ציבוריים. מקורבי דרעי אף נהגו להדיר בקביעות את עמאר מאירועים משמעותיים בציבור החרדי-ספרדי. הפגישה בין השניים, שברחוב החרדי היו שכינו אותה "סולחת השנה", התקיימה שעה טרם כניסת שבת. היא נמשכה כעשרים דקות והשתתפו בה גם דודו עמר ויעקב בצלאל, שניים ממקורביו של דרעי שהיו שותפים להדרתו של עמאר מהנהגתה הרוחנית של ש"ס.

הפגישה לא תואמה מראש ולדברי מקורבו של עמאר, הרב ישן כשדרעי הגיע לביתו. "הם הרימו כוסית לחיים, ביקשו מהרב סליחה והלכו לדרכם", סיפרו. עם זאת, בסביבת הרב עמאר גם ציננו את ההתלהבות והדגישו כי בעבר, לפי דרישת הרב, ביקשו מכתב התנצלות פומבית מדרעי. "אם לא יהיה כזה, ספק אם היחסים יחזרו למה שהיו", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
חסידי הרב פינטו חוגגים פורים בכלא: "חג שמהול בעצב"
ילדים מעשנים, אברכים מתרימים וכולם שותים: חגיגות החרדים בפורים
חשש ברבנות: גם לאחר שבוטלה תכניתו - ממשיך הרב יוסף לסכל מינויים

יו"ר ש"ס אריה דרעי בהתכנסות של המפלגה בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
המקורבים שהדירו את עמאר השתתפו בפגישה. דרעי/יעקב כהן

הסכסוך בין הצדדים למעשה החל בערוב ימי הרב עובדיה יוסף סביב הבחירות לרבנות הראשית, והגיע לשיאו כשהרב עמאר הריץ מועמד משלו לכהונת הראשון לציון, מול הרב יצחק יוסף, שגובה על ידי אביו. בימיו האחרונים של הרב עובדיה נכנס אליו הרב עמאר, ובסביבתו טענו כי המנהיג הרוחני מחל לו קודם פטירתו. למרות זאת, הקרע בין הרב עמאר לבין יו"ר ש"ס דרעי לא אוחה ונמשך לאורך כל השנים האחרונות, כשהפיצול בהנהגה הרבנית מקשה על יכולתה של ש"ס לשדר המשכיות בעידן שאחרי הרב עובדיה יוסף.

הפגישה הנוכחית הינה צעד נוסף, אך לא אחרון, בדרך לסיום הסכסוך הפנים-ספרדי. קדמה לו פגישה בין הרב עמאר לרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, לפני כשנה וחצי. עיניים רבות ביהדות החרדית-ספרדית עקבו אחר הפגישה הקצרה בסוכתו של יוסף, אף שלא הייתה לה השפעה מיוחדת על היחסים בין ש"ס לרב עמאר, וספק אם לפגישתם של דרעי ועמאר תהיה השפעה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully