וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועים במרדף בכביש 4, התפתחות בחקירת הפיגוע בבלגיה | כותרות השבת

ארבעה פצועים, בהם אחת קשה, נפגעו בתאונה שאירעה במהלך מרדף משטרתי, הואשם האדם השלישי שזוהה בתיעוד לפני הפיגוע בנמל התעופה בבריסל, תחקיר התרסקות מטוסו של תא"ל מוניר עמאר מעלה כי לא שודרו אותו מצוקה. הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אחות החייל שירה במחבל: "את הסכין שהמחבל שמט בחברון, המערכת תקעה לאחי בגב"

"שלחתם ילד להגן על עם ישראל, תגנו עליו כשקורה משהו. זה לא קרה בטיול שנתי, גם לא באימון, זה קרה בזירת פיגוע" – כך כתבה אחותו של לוחם חטיבת כפיר שתועד ביום חמישי יורה במחבל בזירת פיגוע דקירה, כשהמחבל מנוטרל ושוכב על האדמה. בהודעה שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, הוסיפה: "אחי הקטן ירה במחבל שבא עם סכין לרצוח כוח של צה"ל בחברון ופתאום אחי הקטן, במדינת ישראל שלנו, על ידי הפרקליטות הצבאית שלנו, חשוד ברצח".

"אחי הקטן, שהובא אזוק אתמול לבית הדין הצבאי, לא ציפה לקבל צל"ש על הריגת המחבל, הוא כן ציפה להליך הוגן ואנחנו ציפינו לתמיכה מינימלית של המערכת", טענה האחות. "כרגע אנחנו מרגישים שאת הסכין שהמחבל שמט על הכביש בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב: אף טלפון מגורם רשמי, צבאי או ממשלתי, אף ביקור, אף תדרוך, אף שיחה".

במהלך מרדף משטרתי: 4 נפצעו ליד פתח תקווה, בהם נהגת תמימה שנפגעה קשה

ארבעה בני אדם נפצעו הבוקר בתאונת דרכים שאירעה בכביש 4 לכיוון דרום, בסמוך למחלף מורשה, במהלך מרדף משטרתי. בין הפצועים אישה כבת 40 שנפגעה באורח קשה, לאחר שניידת משטרה התנגשה ברכבה. היא סובלת מחבלת ראש, מורדמת ומונשמת. הרכב הנרדף לא היה מעורב בתאונה והצליח להימלט. עקב האירוע הכביש נחסם לתנועה בחלקו.

שני שוטרים שהיו מעורבים באירוע נפגעו באורח בינוני וקל, וגבר בן 55 שנסע ברכב שנפגע מהניידת נפצע גם הוא באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו שלושה פצועים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. השוטר שנפצע קל פונה לבית חולים השרון בעיר. אחד מהפצועים באורח בינוני נזקק לחילוץ של צוות כיבוי שהוזעק למקום.

בלגיה: זוהה האדם שתועד לצד המחבלים בשדה התעופה בבריסל

פייסל שפו, שנעצר ביום חמישי בערב בבריסל יחד עם שני חשודים נוספים, זוהה כאדם השלישי שנראה בתיעוד משדה התעופה בעיר, לצד שני המחבלים המתאבדים שהוציאו לפועל את פיגוע ההתאבדות הכפול ביום שלישי האחרון. על פי הדיווח בעיתון הבלגי "לה סואר", מפי גורם המעורה בפרטי החקירה, הוא זוהה על ידי נהג המונית שהסיע את שלושת החשודים לשדה התעופה, במסדר זיהוי משטרתי.

מטעם התובע הכללי של המדינה, פרדריק ון לו, נמסר כי הוגש היום כתב אישום נגד שפו בגין "השתתפות בארגון טרור ורצח טרוריסטי". עוד נמסר כי לא נמצאו בדירתו כלי נשק או חומרי נפץ. במסגרת החקירה, המשטרה מתכוונת לבחון אם נמצאו דגימות DNA שלו בדירה שממנה יצאו המחבלים. לפי דיווחים בבלגיה, שפו עסק בגיוס צעירים לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). צו מעצר הוצא נגדו כבר בחודש ספטמבר האחרון, והוא היה מוכר לרשויות.

המלך עבדאללה: ישראל מעלימה עין מפעילות טרור בגבול סוריה

ישראל "מעלימה עין" מפעילותו של ג'בהת א-נוסרה, שלוחה של אל-קאעדה בסוריה, בגבול עם המדינה, "משום שהיא רואה בו אופוזיציה לחיזבאללה" – כך לפי דברים שאמר עבדאללה מלך ירדן בחודש ינואר במהלך תדריך ביטחוני עם מנהיגי הקונגרס. התזכיר שסיכם את התדריך דלף לעיתון "גרדיאן" ופורסם אתמול (שבת).

בפגישה נכחו בין היתר יו"ר הסנאט והוועדה לשירותי הביטחון, ג'ון מקיין, יו"ר ועדת הסנאט ליחסי חוץ, בוב קרוקר, ודובר בית הנבחרים פול ריאן. רובה עסק בכוונותיהם של הכוחות המיוחדים של ירדן לשתף פעולה בלוב עם יחידת הקומנדו של חיל האוויר הבריטי, שלדברי עבדאללה נפרסה בלוב בתחילת השנה. בנוסף לכך, הוא התייחס לעוד כמה היבטים במזרח התיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תחקיר הירי במחבל בחברון: החייל ירה על דעת עצמו, 3 קצינים ננזפו

תחקיר של אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, שנערך בעקבות האירוע ביום חמישי שבמהלכו ירה לוחם במחבל מנוטרל, הוביל לנזיפת שלושה קצינים, שני מפקדי מחלקות ומפקד פלוגה. לפי התחקיר, השלושה לא פעלו לטיפול ופינוי המחבל שנפצע. במקביל, עולה כי החייל החשוד, שמעצרו הוארך אתמול בחמישה ימים בחשד לרצח, ירה על דעת עצמו.

קצין בכיר בצה"ל אמר כי הפתיחה באש על ידי החייל הפתיעה את מפקדיו. לדבריו, אף אחד לא אמר לו ולא רמז לו לבצע את הירי. עוד עלה מהתחקיר, על פי הקצין, כי החייל ירה במחבל שש דקות אחרי תחילת האירוע.

תחקיר התרסקות המטוס הקל: לא שודרה קריאת מצוקה

המטוס שבו טס תת אלוף מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי, לא שידר קריאת מצוקה לפני שהתרסק אתמול בגליל המערבי - כך עלה מחקירה ראשונית של משרד התחבורה. כיווני החקירה שנבדקים הם תקלה טכנית או טעות אנוש.

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שייח מאופק טאריף, הביע את צערו בהודעה רשמית. "מדובר ברגע עצוב וטרגי לעדה הדרוזית כולה. עמאר היה לדוגמא ומופת עבור צעירים רבים ושימש מצפן מוסרי וערכי עבור העדה בישראל, וגם סמל לנחישות וההצטיינות הדרוזית בישראל".

התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז

התביעה בבלגיה הודיעה אתמול כי ה-DNA של נג'ם עשראווי, אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל שאירע ביום שלישי, נמצא באולם ה"בטקלאן" שהיה אחד מזירות הפיגוע של מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר. בתוך כך, סלאח עבד א-סלאם, שנעצר ביום שבת שעבר על ידי המשטרה הבלגית, סיפר בחקירתו כי אחיו, בראהים, שביצע פיגוע התאבדות במסעדת "לה קונטואר וולטייר" שבפריז ב-13 בנובמבר, "העביר לו חגורת נפץ", אולם הוא התחרט.

כמו כן, הערב דווח בעיתון הצרפתי "לה מונד" כי שלושה ימים לפני הפיגועים בבריסל, המשטרה הראתה תמונות של המחבלים שהוציאו אותה לפועל לא-סלאם. הוא מצדו טען כי אינו מכיר אותם והחוקרים לא הצליחו להוכיח שהדבר אינו נכון, כפי שעלה מהדיווחים שפורסמו מאוחר יותר, לפיהם הוא בעצמו תכנן את המתקפה בבריסל.

עיראק: 29 הרוגים בפיגוע התאבדות באצטדיון כדורגל ליד בגדאד

29 בני אדם נהרגו אמש ו-71 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות באצטדיון כדורגל בעיראק – כך מסרו גורמי ביטחון. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במהלך משחק בעיר איסקנדריה, הנמצאת במרחק של כ-50 קילומטרים מדרום לבירה בגדאד. גורמי רפואה אישרו את מניין ההרוגים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע.

הפיגוע אירע יום לאחר שדובר צבא עיראק, יחיא רוסול, הודיע על מבצע לכיבוש העיר מוסול מידי דאעש. לדבריו, הצבא כבש בחמישי בבוקר כמה כפרים הנמצאים בפרברי העיירה מחמור, הנמצאת ממזרח למוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק שנפלה לידי הארגון ב-2014. כמו כן ציין הדובר כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית מסייעים לכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully