וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שירה במחבל הפצוע: "עשיתי את זה כדי למנוע הרג חפים מפשע"

24.3.2016 / 18:50

סנגורו של לוחם חטיבת כפיר, שנעצר לאחר שתועד יורה בראשו של המחבל בחברון בזמן שהיה שרוע על הכביש, סיפר לוואלה! NEWS כי בשיחה עם משפחתו הגן החייל על מעשהו. "אין לעשות לו משפט ציבורי"

צילום: באדיבות "בצלם", עריכה: ניר חן, שניר דבוש

"עשיתי את הדבר הנכון ובזמן הנכון על מנת למנוע הרג חפים מפשע" - כך אמר למשפחתו החייל שירה הבוקר במחבל בחברון לאחר שכבר היה פצוע. עו"ד בנימין מלכא, סנגורו של הלוחם מחטיבת כפיר שנמצא כעת במעצר, אמר הערב (חמישי) לוואלה! NEWS כי "אל נשכח כי בסרטון רואים שהמחבל לבוש מעיל עבה, ובתזוזה שלו אין לדעת אם היה יכול להפעיל מטען חבלה כזה או אחר. החקירה נמצאת בראשיתה, ואין לעשות לחייל משפט ציבורי. אסור להתיר את דמו של לוחם מגן הארץ".

בסרטון, שתועד על ידי ארגון "בצלם", נראה עבד אל-פתאח א-שריף - אחד משני המחבלים שדקרו חייל בכניסה לשכונת תל רומיידה בעיר - כשהוא שוכב ללא תזוזה על הכביש. בהמשך, הלוחם שנעצר מתועד יורה כדור בראשו כשהנוכחים מתעלמים מהנעשה - כולל הצוות הרפואי.

הסרטון עורר תגובות נזעמות בקרב האופוזיציה וגם שר הביטחון משה יעלון גינה את המעשה. לדבריו, מדובר באירוע "חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אובדן עשתונות שכזה ואובדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה".

לקריאה נוספת בנושא
יעלון על הירי בחברון: "אסור לנו לאפשר אובדן עשתונות כזה"
במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות לתיעוד הירי: "רצח בגיבוי שרים ורבנים"

חייל צה"ל יורה למוות במחבל בחברון, 24 במרץ 2016. בצלם, אתר רשמי
המחבל השרוע על הכביש לאחר שנורה בראשו/אתר רשמי, בצלם

יעלון הוסיף: "חובתנו המוסרית היא לשמור על צלם אנוש". לדבריו, "המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הטרור בכלל, הוא נחוש ונחרץ. אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחינו וחיילינו, ואנו נוקטים ביד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, כפי שפעלו היום החיילים שהיו בשטח בזמן אמת וניטרלו את המחבלים בחברון. אך גם אז, אבוי לנו אם נפעל בניגוד לערכי המוסר והמצפון שלנו".

"גם כאשר אנו נדרשים להכות באויבינו ולנצח אותם במלחמה או בכל קרב עמם, חובתנו המוסרית היא להקפיד קלה כחמורה, לזכור את מגבלות הכוח גם אחרי שהאויב הוכה, ולמנוע מעצמנו התנהגות שאינה מוסרית", הבהיר. "לזכור כי כוחנו אינו נובע רק מיכולתנו הצבאית, אלא קודם כל, מעוצמתנו המוסרית. זו חובתנו, לנצח ולהישאר בני אדם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר הביטחון משה יעלון, מועצה אזורית הגליל העליון. 21 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
"לזכור את מגבלות הכוח". שר הביטחון יעלון השבוע/אדריאן הרבשטיין

לפניו התייחס לאירוע דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז וטען כי הוא "לא מייצג את ערכי צה"ל". אלמוז הגדיר את המקרה "חמור מאוד וחריג מאוד" והבהיר כי החייל נעצר על ידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) "כדי להבין מה קרה בדיוק". לדבריו, "נעדכן ברגע שהחקירה תתקדם. החייל עצור עד שנבין מה היה שם, זה ייקח כמה ימים".

אלמוז הבהיר כי "המפקדים מבינים את חומרת האירוע. התמונות מדברות בעד עצמן. אין טעם להסביר כמה הוא חמור". הוא הבטיח "לא להשאיר אף פרט עמום", והוסיף: "כל המעורבים באירוע תוחקרו, כולל המפקדים וכולל החיילים שהיו שם. אם נצטרך למצות את הדין עם האחרים, נמצה את הדין האחרים".

"ברגע שהמחבלים מנוטרלים, הם (החיילים, ש"ב) מיד אמורים לתת טיפול רפואי לפצועים, גם אם הם מחבלים. הדבר הזה לא נתון לשום פירוש", מסר אלמוז. "נצטרך להבין מדוע כמה דקות אחר כך, למרות שהאירוע נגמר מבצעית, לא היה סיכון לחיילים, בעיצומו של פינוי הפצוע, החייל החליט לפתוח באש. כולנו רואים את התמונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully