וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הפסקתי לקוות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני בזמן כהונתי

24.3.2016 / 1:58

נשיא ארצות הברית דיבר בגילוי לב על כישלון ממשלו להביא לסיום הסכסוך. "זה משהו שלא הצלחתי לסיים", אמר, והשלים עם הרעיון שלא יצליח בכך עד תום כהונתו. הוא אף הצהיר כי כי "פתרון שתי המדינות הוא עדיין הטוב ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש (רביעי) כי פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני לא יימצא במהלך הזמן שנותר לכהונתו. דבריו נאמרו במהלך שיחה שערך עם צעירים בארגנטינה, לאחר שנשאל אם ניתן יהיה להקים מדינה דו-לאומית שתכלול מנהיגים משני הצדדים. אובמה השיב כי אינו מאמין שפתרון של מדינה אחת יוביל ליציבות, שכן שורר אי-אמון בין שני הצדדים. לדבריו, הפתרון האפשרי היחיד הוא זה של שתי המדינות.

עם זאת, אובמה לא וויתר על שאיפתו להשכין שלום במזרח התיכון והצהיר כי הוא מקווה להמשיך לעסוק בעניין גם לאחר סיום כהונתו, בינואר 2017. נשיא ארצות הברית התוודה כי חרף מאמציו ומאמציהם של אחרים בנושא, הסכסוך ארוך השנים לא התקרב לפתרון במהלך שנותיו בתפקיד. "זה משהו שלא הצלחתי לסיים", אמר בגילוי לב. "כבר אין בי תקווה כי אצליח לעשות זאת בתשעת החודשים הבאים. הסכסוך נמשך יותר מ-60 שנה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מסוריה, לצרפת - ואז לבלגיה: כך חמקו המחבלים מידי הרשויות במשך שנים
ילדים מעשנים, אברכים מתרימים וכולם שותים: חגיגות החרדים בפורים
נתניהו: מקווה שבקרוב נשקם לחלוטין את היחסים עם טורקיה

Американские иллюзии. GettyImages
Американские иллюзии/GettyImages

ממשל אובמה כשל בשני ניסיונותיו להגיע לשלום, וגורם אמריקני אמר לפני כחודש כי כעת הוא עוסק במציאת דרכים לשמר את האפשרות שבעתיד ניתן יהיה ליישם את פתרון שתי המדינות. "הוזכר פתרון שיכלול רק מדינה אחת, או סוג של ממשלה מפוצלת. קשה לי לדמיין שזה יביא ליציבות, משום שיש אי-אמון עמוק בין שני העמים", אמר אמש אובמה, והוסיף: "כל האזור נמצא בחוסר יציבות גדול מאוד, שגורם לי להמשיך להאמין כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר". אם זאת, הסתייג וציין כי "זה יכול להשתנות עם הזמן".

דבריו של אובמה הגיעו על רקע דיווחים בנוגע לכך שבלשכתו שוקלים לנסות להניע מחדש את תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים. לפני כשבועיים דווח בעיתון "הוול סטריט ג'ורנל" כי הבית הלבן רוקם תכנית לחידוש תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים לפני סיום כהונתו אובמה. העיתון ציטט גורם אמריקני בכיר, שמסר כי הניסיון עשוי לכלול את התערבות מועצת הביטחון של האו"ם, שתתווה את הצעדים לקראת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully