וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל הנמלט מבריסל הנדס את המטענים בפריז": פרטי המתקפה נחשפים

לפי דיווחים במדינה, האחים איברהים וחאלד בכראווי, המוכרים למשטרה, הם המחבלים שהוציאו לפועל את פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה. המחבל הנמלט זוהה כנג'ם שעראווי, שותף של עבד סלאח עבד א-סלאם - המחבל הנמלט מפריז שנתפס בסוף השבוע האחרון. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מתקפת הטרור בבריסל: עדכונים אחרונים
- לפי הדיווחים, המחבלים המתאבדים בשדה התעופה הם האחים איברהים וחאלד בכראווי
- המחבל השלישי, שנמלט מהמקום, זוהה כנג'ם שעראווי
- נהג מונית שהסיע את השלושה העביר מידע חיוני

יממה אחרי הפיגועים הקטלניים בבריסל, הפרטים עליה הולכים ומתבהרים וככל הנראה היא הייתה קשורה למתקפת הטרור בפריז שאירעה לפני ארבעה חודשים. כלי תקשורת בבלגיה דיווחו הבוקר (רביעי) כי שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בשדה התעופה בעיר הם האחים איברהים וחאלד בכראווי, תושבי בריסל, שהיו מוכרים למשטרה. לפי הדיווחים, חאלד שכר לאחרונה דירה בפרבר פורסט בזהות בדויה.

לפי דיווחים נוספים, המחבל השלישי, שתועד במצלמות האבטחה של שדה התעופה כשהוא לבוש במעיל לבן אך מסיבה לא ידועה נמלט מהמקום, הוא נג'ם שעראווי. ה-DNA של שעראווי נמצא בבתים ששימשו את המחבלים שהשתתפו במתקפה בפריז, ודווח כי הוא נסע להונגריה בחודש ספטמבר האחרון לצדו של סלאח עבד א-סלאם - המחבל שנמלט מהזירה בצרפת ונתפס רק בסוף השבוע האחרון בבריסל. כמו כן, ה-DNA של שעראווי שלו אותר בחגורות הנפץ שבהן השתמשו המחבלים בפריז.

עדיין לא ברור אם למתקפת הטרור אתמול היה קשר למעצרו של עבד א-סלאם, אך הפרטים האחרונים מחזקים את ההשערה שאכן היה. זאת גם לאור העבודה לאחר מעצרו נמסר כי הוא משתף פעולה עם חוקריו וכי המידע שהוא מחזיק דומה ל"מכרה זהב". ולכן, ייתכן שמעצרו זירז את הוצאת התכנית לפועל, מחשש שיחשוף את הפרטים עליה.

לקריאה נוספת על הפיגועים בבריסל
חלון הזמן שנוצל בטרם "מכרה הזהב" ידבר: הקשר בין המחבל מפריז לפיגועים
המחבלים ניצלו פרצה במערך הביטחון: "החלום הרע של כל איש אבטחה"

חאלד ואיברהים בכראווי, המחבלים שביצעו את הפיגועים בבריסל ב-22 במרץ. 23 במרץ 2016.. טוויטר, צילום מסך
שני המחבלים שהתפוצצו בשדה התעופה/צילום מסך, טוויטר

ההתפתחויות האחרונות החלו, לפי הדיווחים, בעקבות מידע שהעביר נהג מונית שהסיע את השלושה לשדה התעופה, שסייע לרשויות בפשיטות שנערכו לאחר מתקפת הטרור בעיר. לפי הדיווחים, הנהג סיפר כי הוא הסיע שלא במודע את השלושה, כששניים מהם הם ככל הנראה האחים שהתפוצצו בנמל התעופה והשלישי נמלט. עוד דווח כי הנהג סיפר כי הוא ניסה לעזור להם להעמיס את המזוודות לתא המטען, אך הם סירבו לכך. ככל הנראה, במזוודות הוטמנו הפצצות שנשאו.

לפי הדיווח, הוא זכר את הכתובת שממנה אסף את השלושה ומסר אותה למשטרה. לאחר שהגיע, השלושה זעמו עליו משום שהמונית שבה נהג הייתה קטנה מדי עבורם. "המכונית הייתה יכולה להכיל רק שלוש מזוודות ולא חמש כפי שהם רצו", דווח. לכן, נראה שהם תכננו לפוצץ פצצות נוספות.

בפיגועים שאירעו אתמול בשעות הבוקר בשדה התעופה ובתחנת המטרו מלבק נהרגו לפחות 34 אנשים ונפצעו יותר מ-200. כעבור כמה שעות קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות על הפיגועים, שלדבריו הגיעו בתגובה למעורבותה של בלגיה בקואליציה הבינלאומית נגדו.

בשעות הערב, ערכה המשטרה פשיטה בצפון העיר – לפי הדיווח בהתבסס על המידע שהעביר נהג המונית, שם היא איתרה פצצה נוספת, דגל של דאעש וחומרים כימיים המשמשים להכנת מטענים.

מגדל אייפל מואר בצבעי דגל בלגיה כאות הזדהות עם קורבנות הפיגועים במדינה, מרץ 2016. רויטרס
מגדל אייפל מואר בצבע דגלי בלגיה, אמש/רויטרס

הרשויות פנו לציבור בבקשה שיזהו את שלושת החשודים שתועדו במצלמות האבטחה של שדה התעופה. שניים מהם עטו כפפות, שלפי חלק מההערכות שימשו להסתרת הנ?פ??צים שהפעילו את הפצצות. החשוד השלישי לא עטה כפפות, אך בשדה התעופה אותרה חגורת נפץ נוספת שלא התפוצצה ונוטרלה על ידי כוחות הביטחון כעבור כמה שעות.

לפי ההערכות, כ-300 בלגים הצטרפו לדאעש בסוריה – נתון שהופך את המדינה בת 11 מיליון התושבים ליצואנית הלוחמים הזרים האירופית הגדולה ביותר ולמוקד לדאגה מבחינת צרפת ויתר שכנותיה. "מה שחששנו ממנו קרה", הודה אתמול ראש הממשלה שארל מישל, שהבטיח למגר את האיום.

(עדכון ראשון: 07:20)

נרות ואנדרטאות מאולתרות בכיכר מרכזית בבריסל לזכר הרוגי הפיגועים, מרץ 2016. רויטרס
נרות בכיכר המרכזית בבריסל, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully