וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך עשור: מספר החיילים בצה"ל המטופלים נפשית זינק פי שלושה

22.3.2016 / 0:27

ראשת המערך לבריאות הנפש בצה"ל ציינה בדיון בוועדה בכנסת כי אלפי לוחמים נמצאים בטיפול: "יש גם טייסים שנוטלים תרופות נגד דיכאון". להערכתה, יציאה עם נשק מחוץ לבסיס יוצרת סיכון לאובדנות

מושב אביבים, 28 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"המערכת הצבאית יודעים לאתר מצוקה ולטפל בה"/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"הצבא נותן טיפול נפשי לפי שלושה חיילים יותר מאשר לפני עשור" - כך אמרה אתמול (שלישי) ראש מערך בריאות הנפש בצה"ל, אלוף משנה קרן גינת, בדיון שהתקיים בוועדת המשנה בכנסת לעניין הרפורמה בבריאות הנפש, ועסק בחיסיון הטיפול במערך בריאות הנפש בצה"ל. לדברי גינת, "מספר הלוחמים בצה"ל הנמצאים בטיפול פסיכותרפויטי הוא ארבע-ספרתי". גינת ציינה כי "זה יכול להיות גם טייס. יש גם טייסים שנוטלים תרופות נוגדות דיכאון".

היא הוסיפה כי הזמינות לנשק יוצרת סיכון לאובדנות. "התרענו על כך מול גורמי הצבא, אבל הוא מקבל החלטות תוך שקילת אלטרנטיבות", אמרה בתגובה לחשש שהביעה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) בנוגע לריענון הנהלים על חובת חיילי צה"ל לשאת נשק ביציאתם הביתה.

ד"ר גדי לובין מההסתדרות הרפואית קרא לבטל את הדיווח של קופות החולים לצבא בכל הנוגע לטיפולים פסיכולוגיים שעבר מועמד לשירות ביטחון. "יותר ויותר ילדים ונערים נמנעים מקבלת סיוע בשל הדיווח לצבא. במערכת הצבאית עצמה יודעים מספיק טוב לאתר מצוקה נפשית ולטפל בה". רכז תחום מדיניות בעמותה לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש, אבי אורן, הוסיף: "אני חושש שבשל אי-שמירת סודיות נערים לא ילכו לטיפול, יגיעו במצב בעייתי לצבא ואתם לא תדעו מזה".

ד"ר גינת אמרה בתגובה כי "זה באמת נורא מסוכן". "נתקלתי בארבעה מקרי אובדנות של חיילים שהסתירו פסיכופתולוגיה חמורה (קושי נפשי חמור – ע"נ)", סיפרה. גינת הסבירה כי גורמי הצבא לא יודעים כלל על טיפולים נפשיים שעבר מועמד לשירות, אלא אם רופאו האישי מציין אותם בטופס הצהרה ללשכת הגיוס, המידע מגיע לקצין בריאות הנפש (קב"ן) והוא רושם זאת.

(עדכון ראשון: 23:25)

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יעלון: המתקפה בבריסל – מלחמת עולם שלישית נגד ערכי המערב
טרגדיה בבסיס גבעתי: חייל שהתגייס אתמול התמוטט במהלך ריצה - מת
סערת "שוברים שתיקה": צה"ל החל לבחון איסוף חומרים מסווגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully