וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים לא מוותרים על הנסיעות לבריסל: "אין פחד, נמצא דרך להגיע"

22.3.2016 / 15:57

חרף ביטולי הטיסות לבירת בלגיה בעקבות הפיגוע המשולב, ישראלים רבים שתכננו לטוס למדינה לא מתכוונים לשנות את תכניותיהם, ומחפשים דרכי הגעה חלופיות: "אין ברירה, חייבים לנסוע"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

למרות הנחיית משרד התחבורה לחברות הטיסה הישראליות לא לטוס לבריסל בעקבות מתקפת הטרור שאירעה הבוקר (שלישי) בנמל התעופה ובתחנת רכבת תחתית בעיר הבלגית, יש ישראלים שמסרבים לוותר על תכניותיהם להגיע למדינה. "אני אמצא דרך להגיע, אני חייב להגיע לבריסל", אמר קלמנט חסיד, שהיה אמור לטוס לבריסל דרך איטליה וטיסתו בוטלה. "גם אם זה מפחיד, אנחנו חיים את המציאות. היו פיצוצים בישראל, אז מה? לא עזבתי את הארץ, אני לא מפחד. אין ברירה, חייבים לנסוע".

גם טיסתה של אתי מירון, תושבת לוד, התבטלה. "בבוקר עוד הייתי בעבודה. שמעתי על הפיצוץ, הגעתי לשדה ואמרו לי שהטיסה שלי בוטלה", היא סיפרה. "אני לא מפחדת לנסוע, אם מישהו צריך למות הוא ימות. עכשיו הטיסה שלי בוטלה, ואמרו לי לחכות עד להודעה חדשה. אני אחכה, אני אטוס בסוף".

מתקפת טרור בבריסול - סיקור מיוחד:
"יום שחור": באירופה מנסים לעכל מתקפת טרור נוספת ביבשת
היהודים בבלגיה חוששים בצל חגיגות הפורים: "שוקלים לעלות לארץ"
תיעוד: רגע הפיצוץ בתחנת הרכבת התחתית בבריסל

נמל התעופה בן גוריון, 22 במרץ 2016. מאצ'י הוף
"אני אחכה, אני אטוס בסוף". דלפקים ריקים בנתב"ג/מאצ'י הוף

שרית, תושבת חולון, הייתה אמורה להגיע לבריסל בטיסה עם עצירת ביניים. בבוקר הודיעו לה שהטיסה בוטלה, אך כבר נמצא עבורה פתרון אחר כדי להגיע לעיר מוכת הטרור. "הבנו שהטיסה בוטלה. הסוכנת הפכה עולמות בשבילנו, והיא סידרה לנו עצירת ביניים אחרת", אמרה שרית. "אנחנו ארבע בנות, היינו אמורות לטוס לענייני עבודה, וכנראה שנצטרך להישאר לילה ברומא ולטוס רק מחר לבריסל".

יהונתן מורן מחדרה תכנן טיול עם בתו בבריסל, אך בשל האירועים הוא החליט לשנות את היעד למדריד. "הייתי אמור לטוס לבריסל, אבל הטיסות בוטלו, אז אני אטוס לרומא ומשם למדריד לנופש. אין מה לעשות. אני לא פחדתי בארץ, וגם לא מפחד בחו"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מנמל התעופה בבריסל בעקבות הפיצוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי סדרת הפיצוצים הבוקר, שבה נהרגו לפחות 34 בני אדם ונפצעו יותר מ-130, הודיע שר התחבורה ישראל כץ על ההנחיה בנוגע לטיסות לבריסל. בריאיון לוואלה! NEWS הוא הסביר כי מדובר ב"החלטה רחבה ולא מבוססת על מודיעין מדויק, אלא על חשש". השר עוד הוסיף: "כשנוכל לנטרל את החששות נמקד את ההנחיות".

הפיצוצים הראשונים בנמל התעופה בבריסל אירעו בסביבות השעה 9:00 (שעון ישראל), כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו באולם ההמראות. 14 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. על פי דיווחים מקומיים, לפני הפיצוצים נשמעו גם יריות וקריאות בערבית. בסריקות של המשטרה לאחר האירוע אותר מטען נפץ נוסף בנמל התעופה.

מעט יותר משעה לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף בתחנת הרכבת התחתית "מלביק" בבריסל, הסמוכה למשרדי האיחוד האירופי. שם נהרגו כ-20 בני אדם ועשרות נפצעו. כל התחבורה הציבורית בבירה הבלגית הופסקה בעקבות האירוע. גם ההמראות והנחיתות בנמל התעופה הופסקו. הרשויות תגברו את האבטחה בעיר והכוננות במדינה הועלתה לדרגה 4, הדרגה הגבוהה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully