וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים בבלגיה חוששים בצל חגיגות הפורים: "שוקלים לעלות לארץ"

דב גיל-הר ויקי אדמקר

22.3.2016 / 13:15

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפרו אנשי הקהילה כי הם מגבירים את ההיערכות וחוששים כי המצב הביטחוני המעורער יפגע בחגיגות פורים. "תקופה קשה עוברת על בלגיה, אנחנו כבר חיים את זה באופן יום-יומי"

עריכה: ניר חן

בקהילה היהודית בבריסל מגבירים את ההיערכות בעקבות מתקפת הטרור שאירעה הבוקר (שלישי) בשדה התעופה ובתחנת מטרו בעיר, וחוששים כי המצב הביטחוני יפריע לחגיגות פורים המתקיים השבוע. הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי משרדו צמוד לתחנת המטרו מלביק, שבה אירע אחד הפיצוצים שהחרידו היום את הבירה הבלגית. לדבריו, "תקופה קשה עוברת על בלגיה. אנחנו מתכננים אירוע גדול מאוד לפורים למחר בערב, והתחלנו דיונים כדי להחליט מה לעשות, ואז שמענו את הפיצוצים".

לפי מרגולין, התחנה שבה אירע הפיצוץ קרובה גם למשרדי האיחוד האירופי. לדבריו, "השבוע הזה זה שבוע חופש באיחוד, אז התחנה יחסית הייתה ריקה. מהמשרדים שמענו את הסירנות". דבורה לנדסמן, תושבת בריסל, סיפרה גם היא כי "יש לחץ. כרגע יותר אומרים לנו מה לעשות ולא לעשות". היא הוסיפה: "ביקשו מהתושבים לא לצאת הבתים, לא לאסוף את הילדים מבתי הספר ולהשאיר אותם שם. נקבל הוראות איך לאסוף אותם".

לקריאה נוספת:
מתקפת טרור משולבת בבריסל | כל העדכונים
ישראלי נפצע בשדה התעופה בבריסל; עד ראייה: "הפיצוץ היה ענק"
תיעוד: רגע הפיצוץ בתחנת הרכבת התחתית בבריסל

סמוך לתחנת מטרו בה אירע פיצוץ. בריסל בלגיה 22 במרץ 2016. רויטרס
בבלגיה חוששים שיש מפגעים נוספים בעיר. זירת הפיגוע בתחנת מלביק, היום/רויטרס

לנדסמן התייחסה לבקשתן של הרשויות בבלגיה מתושבי הבירה שלא לעזוב את בתיהם בזמן הקרוב. "כולם בבתים, מחכים. זה מצב קשה, אבל מחכים", אמרה. "הם חוששים שיש עוד אנשים שלא יודעים עליהם, אז מבקשים מהתושבים לא לזוז. לצערנו גם אנחנו התרגלנו, מאז הפיגוע במוזיאון היהודי גם הילדים שלנו חיים את זה באופן יום-יומי".

"היום, הנוער האירופי מתחיל להבין את מה שהילדים בארץ מבינים מאז ומתמיד", הסבירה לנדסמן, ואמרה כי היא ומשפחתה חושבים על חזרה לישראל. "אנחנו חושבים יותר ויותר על לחזור לארץ, בכל הקהילה היהודית יש כבר הרבה שעזבו מאז הפיגוע במוזיאון. לא רק לארץ, אלא גם לארצות הברית ולקנדה". בתה של לנדסמן, איב בת העשר, סיפרה כי היא מפחדת מאוד בעקבות הפיגועים בעיר. "אני דואגת לחברים שלי שנמצאים בבית הספר עכשיו, הם לא יכולים לחזור עכשיו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תחנת מטרו מלביק, בריסל בלגיה. 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
חיילים שומרים על בתי הכנסת. וחות ההצלה בתחנת המטרו בבריסל, היום/צילום מסך, טוויטר

רב הקהילה היהודית בבריסל, הרב שמואל פינסון, סיפר על ההיערכות בקהילה בעקבות בפיגוע המשולב. "אנחנו מקבלים הוראות מוועד הקהילה שהוא בקשר עם הרשויות. במשך היום נקבל הוראות. בינתיים הכול סגור – המטרו, הרכבות. זה מצב חירום פה", אמר לאולפן וואלה! NEWS. "נעשו פה הרבה דברים, יש חיילים שעומדים ושומרים על בתי הכנסת ועל משרד הממשלה, על השגרירויות".

מתקפת הטרור שהתרחשה בבריסל הבוקר כללה פיגוע התאבדות בשדה התעופה הבינלאומי בעיר וכן פיצוץ בתחנת המטרו מלביק. על פי דיווחים בתקשורת הבלגית, לפחות 20 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה. בעקבות הפיגועים, הופסקו הטיסות היוצאות והנכנסות לבלגיה, תנועת הרכבות במדינה הופסקה וכל כלי התחבורה הציבורית בבירה הושבתו. כמו כן, הוטל סגר על משרדי האיחוד האירופי, שבסמוך אליהם אירע הפיצוץ בתחנת הרכבת התחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully