וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נפצע בשדה התעופה בבריסל; עד ראייה: "הפיצוץ היה ענק"

22.3.2016 / 10:08

אנשים ששהו בשדה התעופה בבריסל בעת פיגוע ההתאבדות סיפרו כי שני פיצוצים הרעידו את אולם ההמראות. "הכול רעד וכל השמשות התנפצו וראינו עננת עשן גדולה, אנשים יצאו מהשדה בהלם"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

"שמענו פתאום פיצוץ גדול, הכול רעד וברגע אחד כל החלונות התנפצו" - כך סיפר היום (שלישי) עד ראייה לפיגוע ההתאבדות שאירע הבוקר בשדה התעופה בבריסל לעיתון "לה סואר" הבלגי. הפיגוע אירע באולם ההמראות של נמל התעופה ועד כה דווח בכלי תקשורת בבלגיה כי באירוע נהרגו לפחות 20 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. כמו כן, ישראלי חסיד בעלז נפצע באורח קל באירוע ופונה לבית החולים בעיר. על פי הדיווח ברשת BBC, נמל התעופה פונה ותנועת המטוסים בשמי האזור הופסקה.

"אני עובד קרוב מאוד לשדה התעופה, ושמענו פתאום פיצוץ גדול", סיפר עד הראייה. "הכול רעד, וברגע אחד כל החלונות התנפצו. ראינו המון כבאים ואמבולנסים נוסעים לכיוון השדה".

ישראל ירט, ישראלי ששהה בשדה התעופה בבריסל סיפר: "יש פה בלאגן גדול, מעבירים אותנו ממקום למקום. כשהתרחש הפיצוץ הייתי בבית הכנסת, התפללתי שחרית, והרגשתי את הפיצוץ ואז היה עוד פיצוץ. הפיצוץ היה בכניסה לדלפקי 'אמריקן איירליינס' לפני הבידוק הביטחוני. יש פה חב"דניקים וגם כמה וכמה ישראלים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בנאום באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון"
למרות המתיחות: חמאס פתח במעצרים של פעילים סלפים לבקשת מצרים
דוח מזעזע: 19 אלף מוגבלים שכלית כבולים בשלשלאות באינדונזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדה התעופה בבריסל, לפני זמן קצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרטין רביי, הנמצא בשדה התעופה, סיפר לוואלה! NEWS: "יש פה הרבה מתח, רוקנו את שדה התעופה וכולנו עומדים בחוץ, כמות עצומה של אנשים. הייתי בדרך לשער היציאה ואז היה פיצוץ ראשון, לא כל כך חזק ובכל זאת כמעט נפלתי. הפיצוץ השני היה ענק, נזרקתי לרצפה, זה הזכיר לי את תקופת הסקאדים מעיראק".

"מההדף השני נפלתי, ואחר כך התחילו הוראות מאוד מבולגנות. התחילו לתת הנחיות שאחת נוגדת את השנייה, זה היה ברור שאין להם תרגולת למצב כזה", הוסיף רביי.

הרב שמואל פינסון, רב הקהילה היהודית בבריסל, סיפר: "אנחנו מקבלים הוראות מוועד הקהילה, שהוא בקשר עם הרשויות. במשך היום נקבל הוראות. בינתיים הכל סגור, גם המטרו והרכבות. זה מצב חירום פה. נעשו פה הרבה דברים, יש חיילים שעומדים ושומרים על בתי הכנסת, על משרדי הממשלה והשגרירויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד ראייה נוסף, העובד בנמל התעופה, סיפר לתחנת הטלוויזיה הבלגית RTBF שהיו כמה פצועים במקום וכי ראה כמה בני אדם ללא הכרה במתחם ההמראות. לדבריו, "הייתי בהפסקה מהעבודה שלי ושמעתי פיצוץ גדול. ראינו את אולם ההמראות מחדר ההפסקות שלנו, וראינו עננת עשן שיוצאת משם. כל החלונות התנפצו לחלוטין. אנשים יצאו החוצה בהלם, זה לא נראה טוב".

עד נוסף סיפר לאחד מכלי התקשורת בבלגיה: "היה פיצוץ ראשון שגרם להד גדול באולם ההמראות, כמה שמשות התנפצו בגלל זה. לאחר כמה שניות כול השמשות באולם ההמראות התנפצו. אמבולנסים הגיעו מהר ואנשים פונו מכאן. היה המון עשן". הוא הוסיף כי "יש אנשים שנמצאים עדיין באזור איסוף הכבודה, אני באתי לחפש חבר שנמצא שם. זה כנראה קרה ליד הדלפקים, הרבה מהפצועים לובשים מדים של עובדי שדה התעופה. זה אזור מאוד-מאוד צפוף".

על פי כלי התקשורת המקומיים, הפיצוצים אירעו בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". עוד דווח כי תנועת הרכבות לנמל התעופה הופסקה בשל האירוע. משרד החוץ בישראל בודק אם היו ישראלים באזור הפיצוץ.

(עדכון ראשון: 10:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריסל, לפני זמן קצר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצועים בשדה התעופה בבריסל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצועים בנמל התעופה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצוע בשדה התעופה בבריסל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully