וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "הפיצוץ בבריסל אירע בסמוך לעמדת אל על שלא נפתחה"

דב גיל-הר ואבי אשכנזי

22.3.2016 / 13:45

השר ישראל כץ אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי יבדקו אם הפיצוץ כוון נגד ישראל. כמו כן, הוא ציין כי חברות התעופה הישראליות הונחו שלא לטוס לבריסל. "החלטה שאינה מבוססת על מודיעין מדויק, אלא על חשש"

עריכה: ניר חן

שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS למתקפת הטרור המשולבת שאירעה הבוקר בנמל התעופה ובתחנת רכבת תחתית בבריסל, שבהם נהרגו 25 בני אדם לפחות. לדבריו, הפיצוץ אירע בסמוך לעמדת אל על שלא נפתחה. "העובדה שדוכן אל על עדיין לא היה פתוח, באופן הסתברותי זו פגיעה בישראל, גם אם זה לא כוון לישראל, וזה ייבדק".

השר כץ עוד ציין כי בישראל נערכים לכל התרחישים וכי חברות התעופה הישראליות הונחו לא להמריא לבריסל. "ההנחיה היא החלטה רחבה ולא מבוססת על מודיעין מדויק, אלא על חשש", הסביר. "כשנוכל לנטרל את החששות נמקד את ההנחיות"

הוא התייחס בכלליות להגברת הכוננות בעקבות מתקפות הטרור האחרונות, לרבות זו באיסטנבול בסוף השבוע האחרון. "צריך להבין שמעבר לטרור הארגונים הפלסטינים, אנחנו מפתחים שיטות כדי להגדיל את ההרתעה", אמר כץ. "המטה ללוחמה בטרור הוציא אזהרת מסע חמורה לטורקיה. כל ישראלי שמתכוון לטוס לטורקיה או דרכה צריך להבין שהוא בסכנה. גם עכשיו הפיצוץ היה בחברה אמריקנית, בסמוך לתחנה של אל על שלא נפתחה. הטרור הוא עיוור".

מתקפת הטרור בבריסל - סיקור מיוחד:
מתקפת טרור משולבת בבריסל | כל העדכונים
תיעוד: רגע הפיצוץ בתחנת הרכבת התחתית בבריסל
ישראלי נפצע בשדה התעופה בבריסל; עד ראייה: "הפיצוץ היה ענק"

לוח נחיתות בנתב"ג, 22 במרץ 2016. מאצ'י הוף
לא טסים לבריסל. לוח הטיסות בנתב"ג, היום/מאצ'י הוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פצועים מהפיגוע בנמל התעופה/מערכת וואלה, צילום מסך

הפיצוצים הראשונים בנמל התעופה בבריסל אירעו בסביבות השעה 9:00 (שעון ישראל), כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו באולם ההמראות. לפחות עשרה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. על פי דיווחים מקומיים, לפני הפיצוצים נשמעו גם יריות וקריאות בערבית. בסריקות של המשטרה לאחר האירוע אותר מטען נפץ נוסף בנמל התעופה.

מעט יותר משעה לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף בתחנת הרכבת התחתית "מלביק" בבריסל, הסמוכה למשרדי האיחוד האירופי. שם נהרגו כ-15 בני אדם ויותר מ-50 נפצעו. כל התחבורה הציבורית בבירה הבלגית הופסקה בעקבות האירוע. גם ההמראות והנחיתות בנמל התעופה הופסקו. הרשויות תגברו את האבטחה בעיר והכוננות במדינה הועלתה לדרגה 4, הדרגה הגבוהה ביותר.

הרכבת שנפגעה בפיגוע במטרו בבריסל, בלגיה, 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
ההריסות בתוך תחנת המטרו/צילום מסך, טוויטר
אנשים מפונים משדה התעופה בבריסל, בלגיה, בעקבות הפיגוע, 22 במרץ 2016. רויטרס
עשרות נפצעו בנמל התעופה/רויטרס
כוחות הביטחון וההצלה בזירת הפיצוץ בתחנת המטרו מלביק שבבריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016.. AP
כוחות הצלה בתחנת המטרו/AP
שדה התעופה בבריסל, בלגיה, לאחר הפיצוץ במקום. 22 במרץ 2016. טוויטר, מערכת וואלה
אולם ההמראות, אחרי הפיצוצים/מערכת וואלה, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully