וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הדר גולדין: "חמאס חייב לשלם, יש להביא את הדר לקבר ישראל"

שלומי גבאי

18.3.2016 / 13:23

שמחה גולדין אמר לוואלה! NEWS באירוע לציון יום ההולדת ה-25 של בנו כי "יש לנקוט נגד חמאס צעדים שיגרמו לו להשיב הגופות", בהתייחסו גם לאורון שאול. אל המקום הגיעו יותר מאלף איש, בהם שר הביטחון יעלון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

(אמו של אורון שאול לאיסמעיל הניה: "הצג הוכחות מוצקות על מצבו")

"חמאס חייב לשלם את המחיר על אי החזרת גופתו של הדר" - כך אמר היום (שישי) לוואלה! NEWS שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן" ושגופתו מוחזקת בידי הארגון, במהלך אירוע בבנימינה לציון יום ההולדת ה-25 של גולדין בהשתתפותם של יותר מאלף בני אדם. באירוע נכח גם שר הביטחון משה יעלון, בן דודו של שמחה גולדין.

"יש לנקוט נגדו בצעדים שיגרמו לו להשיב הגופות", הוסיף גולדין, שהתייחס גם לסמל אורון שאול, שנהרג בתקרית הנגמ"ש בשג'אעיה במהלך המבצע ושגופתו מוחזקת אף היא בידי חמאס. "חייבים להביא את הדר ואת אורון לקבר ישראל. אנחנו מעודכנים מגורמי הביטחון בצורה טובה, אך לא ניתן לדבר על הדברים האלו".

ארוסתו של גולדין, עדנה סרוסי, קראה: "אנחנו פועלים רבות, בעיקר מאחורי הקלעים. אנחנו מחזקים ומחבקים את כל העושים בדבר להשבת גופתו של הדר, זהו יום מרגש ורואים את האהבה והכבוד שכולם רוחשים להדר, באו לכאן מכל קצוות הארץ להזדהות, תודה רבה לכולם".

עוד בוואלה! NEWS:
2,000 צעדו להשבתו של אורון שאול: "יש לעשות כל מאמץ כדי להחזירו"
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין
בודקים ערנות: הפלסטינים שחדרו לעוטף עזה לבשו מעילים צה"ליים

אירוע לזכר הדר גולדין באמפי שוני בנימינה, 18 מרץ 2016. שלומי גבאי
"אנחנו מעודכנים מגורמי הביטחון, אך לא ניתן לדבר על הדברים האלו". האירוע באמפי שוני בבנימינה, היום/שלומי גבאי

השניים מוגדרים חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. שאול, לוחם בחטיבת גולני, נהרג ב-20 ביולי 2014, אז נפגע הנגמ"ש שבו שהה. יחד עמו, נפלו בתקרית עוד שישה חיילים. גולדין, קצין בסיירת חטיבת גבעתי, נהרג ב-1 באוגוסט ברפיח במהלך פעילות לאיתור מנהרות, כשעה לאחר תחילת הפסקת האש. לאחר ההיתקלות, שבה נהרג גם מפקד הסיירת רב-סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני, הופעל נוהל "חניבעל" כדי למנוע את חטיפת גופתו של גולדין ובעקבותיו תקף צה"ל באינטנסיביות את האזור. האירוע זכה לכינוי "יום שישי השחור" בשל מותם של פלסטינים רבים.

במסגרת המגעים לפיוס עם טורקיה, דווח כי בין התנאים שהציבה ישראל היה השבת גופותיהם של גולדין ושל שאול. בחודש שעבר העלה את הנושא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנפגש עם קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. "אני העליתי את העניין של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין", אמר נתניהו. "כיוון שגרמניה סייעה לנו בעבר בנושאים האלה, ביקשתי גם את עזרתם במקרה הזה".

אירוע לזכר הדר גולדין באמפי שוני בנימינה, 18 מרץ 2016. שלומי גבאי
"יש לנקוט נגדו בצעדים שיגרמו לו להשיב הגופות". המשתתפים באירוע, היום/שלומי גבאי
אירוע לזכר הדר גולדין באמפי שוני בנימינה, 18 מרץ 2016. שלומי גבאי
נתניהו ביקש סיוע מגרמניה. האירוע באמפי שוני/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully