וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל: "למרות ההצהרות של פוטין - הרוסים עוד בסוריה"

17.3.2016 / 20:44

אלוף גולן התייחס לאתגרים שישראל עומדת בפניהם והבהיר כי "האיום על העורף חסר תקדים, אך לא יהיו פה מאות הרוגים". על טורקיה: "אני רואה בה גורם בעייתי מאוד כל עוד היא נשלטת בידי ארדואן"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, התייחס היום (חמישי) לאיומים העומדים בפני ישראל במהלך יום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים באוניברסיטת בר אילן. לדבריו, אף שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע השבוע על נסיגת צבאו מאדמות סוריה - דבר לא השתנה. "הרוסים כרגע פה, גם אחרי ההצהרות של פוטין מאתמול. אני לא יודע לכמה זמן זה יהיה, מניח שלאורך זמן ונצטרך לדעת לחיות עם זה", אמר והוסיף: "אני לא בטוח שאפילו זה לרעתנו. בהסתכלות יותר נינוחה, יהיו פה היבטים שיגבילו אותנו אבל יהיו גם כאלה שדווקא יעזרו לנו. בנושאים מסוימים, האינטרסים שלנו זהים. לא בכל דבר אנחנו רואים את הדברים אחרת".

על היחסים עם טורקיה, שלאחרונה מקיימת מגעים עם ישראל, אמר האלוף גולן: "אני רואה בטורקיה גורם בעייתי ביותר. נדמה לי שכל עוד טורקיה נשלטת בידי מפלגה בעלת אוריינטציה אסלמיסטית חזקה, אחים מוסלמים באופן בסיסי, על ידי שליט לעומתי כארדואן, צפויות לנו בעיות לצדם אתגרים".

סגן הרמטכ"ל התייחס גם לאיום המנהרות ואמר כי מאז מבצע "צוק איתן" השקיע צה"ל חצי מיליארד שקל בתחום התת-קרקע. בתוך כך, עסק גם בסוגיית כוח האדם בצה"ל ואמר כי בשנים האחרונות קוצצו ממצבת צה"ל 4,500 משרתי קבע, והשנה העמיקו את הקיצוץ בעוד 500 כדי שיהיה ניתן לגדול בתחום הסייבר בצבא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נפצעה בפיגוע שבו נרצחה חברתה וסיימה טירונות: "בלי הדר לא הייתי כאן"
לא חמאס ולא פתח: הכוח שמניע את דור המחבלים החדש
חיילת נפצעה בינוני-קשה בפיגוע דקירה באריאל; שני מחבלים נורו למוות

סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
"זה לא הזמן להשמיד את ארסנל חיזבאללה". אלוף גולן/ניב אהרונסון

"נלחמנו נגד אויבים נחותים מאוד, אבל האויב הנחות הוא אויב והוא יצר איום חדש בהיקפו על העורף", אמר בהתייחס לאתגרים הנוכחיים. "היום האיום הוא ישיר על האוכלוסייה. לא להיבהל מהעניין הזה - האיום אכן חסר תקדים, ומהצד השני, המענה שלנו הוא חסר תקדים. למדינה יש את המיגון הטוב ביותר לאזרחיה. לישראל יש את מערכת ההגנה האקטיבית המפותחת ביותר בעולם ויש לנו כושר התקפי שיש בהחלט מה להתפאר בו. לא יהיו פה מאות ואלפי הרוגים, ועדיין, יהיה איום חסר תקדים ביחס למה שחווינו בעבר".

לצד זאת, הוא הוסיף כי לא סביר שתפרוץ מלמה בזמן הקרוב. "אי אפשר להתנבא בעניין, אבל סבירות גבוהה שלא תהיה מלחמה. לא מנסה לנקוט בשפה מודיעינית, אבל למה שתהיה? הגענו להתרעה מאוד חזקה ויש עוד כמה בעיות במרחב של קשורות בנו", אמר. "אני לא רואה בהכרח תהליך שחייב להוביל למלחמה נוספת ומקווה לסיים את שנת 2016 ללא מלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תומכי חיזבאללה בלבנון, 2015. רויטרס
"חיזבאללה עסוק בסוריה". תומכי הארגון/רויטרס

בהמשך, אמר כי דווקא בשל מצבו הטוב של צה"ל, הוא לא צריך למהר ולתקוף את האיובים שמאיימים על ישראל. "זה לא הזמן להיכנס ללבנון ולהשמיד את ארסנל חיזבאללה. במציאות האסטרטגית, חיזבאללה עסוק בסוריה ויש לו עוד בעיות בלבנון, לא בטוח שהוא יממש את הפוטנציאל שלו כל כך מהר", אמר. "אנחנו הכי חזקים פה באזור ודווקא מהעוצמה - אל לנו למהר ולעשות שימוש בכוח צבאי".

אלוף גולן הוסיף כי בהשוואה לעבר, בשנים האחרונות יש שקט יחסי חרף המבצעים ופעולות הטרור. "אני מתרשם שאנחנו נעדרים חוש היסטורי ולא מסתכלים על הדברים בפרספקטיבה רחבה דיה. יש לנו נטייה לראות את ההווה כמורכב, ואת העתיד כמאוד מאיים ולהתרפק על העבר", אמר. "כל מי שמתגעגע למתלמות העבר - אין למה להתגעגע. אולי זה נראה פשוט, אבל זה עתיר דמים. מלחמת ששת הימים על הרוגיה ומלחמת יום הכיפורים על הרוגיה הן לא מרחב היסטורי להתגעגע אליו. נתברכנו מאז מלחמת יום הכיפורים בתקופה שבשפה תנ"כית היינו אומרים עליה 'ותשקוט הארץ', למרות שלא היה פה שקט לשנייה. במונחים של מס דמים - שילמנו מעט מאוד".

סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
"במונחים של מס דמים - שילמנו מעט מאוד". אלוף גולן/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully