וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבריטניה: חברת הלייבור כתבה "היטלר הוא האל הציוני" - והושעתה

ויקי קירבי, שהתמודדה בבחירות האחרונות על מושב בפרלמנט בלונדון, הושעתה מהמפלגה במסגרת חקירה שנפתחה נגדה. בין היתר כתבה: "אוודא שילדיי יספרו לילדיהם עד כמה ישראל מרושעת", והתייחסה ל"אף הגדול" של היהודים

חברת "לייבור" ויקי קירבי. טוויטר, צילום מסך
"המצאנו את ישראל כשהצלנו אותם מידי היטלר, והוא הפך כעת למורה שלהם". קירבי/צילום מסך, טוויטר

ויקי קירבי, חברת מפלגת הלייבור הבריטית, הושעתה היום (שלישי) מהמפלגה, במסגרת חקירת הודעות אנטישמיות ואנטי-ישראליות שפרסמה ברשתות החברתיות – כך נמסר מהמפלגה. בשנה שעברה, דווח כי קירבי, שהתמודדה על מושב בפרלמנט בלונדון, הושעתה מהמפלגה, אולם בשבוע שעבר נחשף בכלי התקשורת הבריטיים כי היא המשיכה לכהן כסגנית נשיא סניף מקומי של המפלגה בווקינג שבדרום אנגליה.

בין היתר, טענה קירבי בהודעות שפרסמה בחשבון הטוויטר של כי המנהיג הנאצי אדולף היטלר הוא "האל הציוני", והוסיפה: "המצאנו את ישראל כשהצלנו אותם מידי היטלר, והוא הפך כעת למורה שלהם". בציוץ אחר, כתבה: "לעולם לא אשכח ואוודא שילדיי יספרו גם לילדיהם עד כמה ישראל מרושעת". בהודעה שפרסמה בשנת 2011, התייחסה ל"אף הגדול" של היהודים.

דובר מטעם מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין הבהיר כי ההחלטה להשעות את הפעילה התקבלה על ידי הוועד המנהל של המפלגה, ולקורבין "לא הייתה מעורבות" בהחלטה. הודעת המפלגה עוררה סערה ברשתות החברתיות, ומשתמשים רבים טענו כי דבריה כוונו נגד ישראל, ואין להם כל קשר לאנטישמיות. ווס סטריטינג, פעיל "לייבור" שהתמודד אף הוא על מושב בפרלמנט בבחירות האחרונות, צייץ בנוגע להשעיה: "מוטב מאוחר מאשר כלל לא".

עוד בוואלה! NEWS:
אישום נגד יהודי מהצפון בגין הסתה: "נתחיל באינתיפאדה משלנו"
"צריכים לבנים משכילים": מי אחראי להודעה הגזענית בעד בטראמפ?
נשיא צרפת: בלתי נסבל שיהודים יסירו את הכיפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully