וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד יהודי מהצפון בגין הסתה: "נתחיל באינתיפאדה משלנו"

2.3.2016 / 23:24

על פי כתב האישום, בן 26 מנצרת עילית הפעיל דף פייסבוק "ליהודים בלבד", ובו קרא לתקוף ערבים, ואף לחטוף "איזה אחמד אחד" בתגובה לרצח שלושת הנערים. "יהודים יקרים, מעכשיו בנצרת עילית כל ערבי שנכנס מקבל מכות"

הגשת צו גירוש לחנין זועבי בביתה בנצרת עילית, יוני 2014. אדריאן הרבשטיין
"רק לערבים מותר לחטוף?". פעילי ימין קיצוני מול ביתה של חנין זועבי בנצרת השכנה, 2014/אדריאן הרבשטיין

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד ידיד בן מאיר ברנשטיין, תושב נצרת עילית בן 26, שהקים דף פייסבוק בשם "נצרתים בפייס (פייסבוק ליהודים בלבד)", והעלה אליו תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי ערבים. כתב האישום, שהגשתו אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מייחס לברנשטיין עבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יעל כ"ץ, עולה כי בחודשים נובמבר-דצמבר 2013 ויוני-יולי 2014, על רקע האווירה הציבורית המתוחה, יצר הנאשם את עמוד הפייסבוק, שתמונת הפרופיל שלו כללה את הכיתוב: "היום כולם יודעים: כהנא צדק". באמצעות הדף, פרסם ברנשטיין על פי כתב האישום קריאות למעשי אלימות גזעניים, דברי ביזוי, וגילויי איבה, עוינות ואלימות כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
"פריצת דרך לשכנות": נערים יהודים וערבים סוללים יחד שביל בצפון
"ימותו השמאלנים לפני הערבים": תושב המרכז מואשם בהסתה בפייסבוק
מרצה לחינוך: "תקוותי ששופטי בג"ץ ייתלו באשמת בגידה חמורה"

בית הספר יודפת, נצרת עילית, 31 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
"בואו נהיה חזקים, לא לפחד". בית ספר בנצרת עילית/ערן גילווארג

באחד הפרסומים מחודש נובמבר 2013, לאחר הפיגוע שבו נדקר למוות החייל עדן אטיאס בתחנה המרכזית בעפולה, כתב הנאשם: "זה המצב מעכשיו. יהודים יקרים, מעכשיו בנצרת עילית כל ערבי שנכנס מקבל מכות. אני קורא לכם לשבור להם הכול, את האוטו, את האייפון, את השיניים. בואו נהיה חזקים, לא לפחד, אם זה בקניון, ברסקו, בן גוריון, דרומית, לא לפחד!!! נתחיל באינתיפאדה משלנו...".

בחודש יוני 2014, פחות משבוע לאחר רצח שלושת הנערים גל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, פרסם הנאשם: "יהודים יקרים, יום שלישי פעמיים כי טוב להודות לה', רק לערבים מותר לחטוף? איזה אומץ... מה הבעיה לעשות סיבוב בבן גוריון בלילה, לקחת איזה אחמד אחד... לא צריך יותר מידי, שוקר למי שיש, או סתם תפסו אותו שניים ולאוטו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully