וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאילו אנחנו הילדים שלה": הקשר המיוחד בין חייל מוסלמי וניצולת שואה

15.3.2016 / 16:40

איברהים דבאח בן ה-22 וליזה בראונשטיין בת ה-82 נפגשו בבית הקשיש בנהריה שבו הוא מתנדב. הם התחברו דווקא על רקע הצבא, כשליזה סיפרה שבניה שירתו בגולני. מאז, הם ממשיכים להיפגש ולשמח זה את זה

איברהים דבאח חייל מוסלמי וניצולת השואה ליזה. דובר צה"ל
"היא סיפרה לי ששני הילדים שלה שירתו בגולני וזה ממש ריגש אותי". דבאח ובראונשטיין, הבוקר/דובר צה"ל

60 שנה, דת שונה ועולמות שלמים מפרידים בין סמל ראשון איברהים דבאח, חייל מוסלמי מדיר אל-אסד שבמערב הגליל העליון, לבין ליזה בראונשטיין, ניצולת שואה המתגוררת בנהריה. היא בת 82, איבדה בני משפחה בשואה והותירה מאחוריה את המאורעות הקשים שחוותה בילדותה ברומניה. הוא מוסלמי בן 22, בן יחיד להוריו, אשר נולד והתחנך ביישוב ערבי שהיה רחוק מלספק לו סביבה תומכת להגשמת חלומו להתגייס לצה"ל ולשרת בגולני. את החלום הזה הוא הגשים באופן חלקי אחרי שהתנדב לצבא והתגייס לשירות קבע, אבל על הקשר המרתק שיצר עם לבראונשטיין בבית הקשיש בנהריה, במסגרת פרויקט התנדבות לקהילה של היחידה שלו, הוא לא חלם.

"אני רציתי להיות קרבי, אבל אני בן יחיד, אין לי אחים ואין לי אחיות. ויתרתי על החלום הזה כי ההורים שלי פחדו שיקרה לי משהו", סיפר דבאח. "לבית הקשיש בנהריה נכנסתי בפעם הראשונה בתחילת השירות שלי, לפני שלוש שנים. ראיתי את הקשישים ולבי יצא אליהם. הם בגיל שכולנו נגיע אליו, אין לנו לאן לברוח מזה, וחשבתי כמה זה חשוב לשמח אותם ולחמם להם את הלב".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי ההודעה המפתיעה של פוטין: רוסיה החלה בנסיגה מסוריה
אישה שטענה שהוטרדה דרשה מהשר לשעבר שלום כסף בתמורה לשתיקתה
"הם יוצאים - והם רעבים": הנחשים הקיצו משנת החורף

"אני רוצה שגם להם יהיה שמח"

החיבור לבראונשטיין היה דווקא דרך הצבא. "היא סיפרה לי ששני הילדים שלה שירתו בגולני. זה ממש ריגש אותי, כי אני רציתי לשרת בגולני. היא מסתכלת עלינו כאילו אנחנו ממש הילדים שלה, וזה מדהים", תיאר בהתרגשות.

דבאח משרת כשלוש שנים באגף האחזקה של חיל הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. במקביל לשירותם יוצאים חיילי האגף להתנדב בקהילה במסגרות שונות. הפלוגה של דבאח מלווה כבר שנים ארוכות את בית הקשיש בנהריה. בשלוש בשנים האחרונות הוא מגיע למקום פעם בחודש עם חבריו ליחידה, והם מפעילים את הקשישים בריקוד, בהתעמלות ובמשחקים.

בראונשטיין סיפרה שכוונותיו של דבאח לשמח אותה אכן מתמלאות. "מועדון יום לקשיש זה מקום מאוד נחמד. אנחנו באים בבוקר, נותנים לנו ארוחה מאוד מושקעת ואחר כך יש לנו פעילות של התעמלות. בפעילות הזאת הכרתי את דבאח. אנחנו עושים התעמלות ביחד ורוקדים על רקע מוסיקה שמחה מאוד", אמרה והוסיפה: "אני רוצה שגם להם יהיה שמח. דבאח הוא אדם נחמד וטוב. סיפרתי לו על הילדים שלי ועל הנכדים שלי ועל זה שבעוד שלושה חודשים הנכדה הבכורה שלי תביא לי נין, ואני שמחה על כך בלי קץ. לא ידעתי שזה ריגש אותו כשסיפרתי לו שהבן שלי היה בגולני, אבל משמח אותי לשמוע".

איברהים דבאח חייל מוסלמי וניצולת השואה ליזה. דובר צה"ל
הפלוגה של דבאח מלווה כבר שנים ארוכות את בית הקשיש בנהריה. החיילים והקשישים, הבוקר/דובר צה"ל

רב סרן יניב לוי, מפקד הפלוגה של דבאח, הסביר כי חיילי הפלוגה חיים במרקם אנושי רב-תרבותי שכן הם מגיעים ממגזרים שונים, ממגוון עדות, מדתות שונות ומרקע סוציו אקונומי אחר. לדעתו, "מה שמיוחד בקשר של דבאח עם בראונשטיין הוא שמבחינתנו זה לא באמת מיוחד. נכון שהוא מוסלמי שהתנדב לצה"ל ובדיעבד הסתבר לנו שבראונשטיין היא ניצולת שואה. אבל כל שבע הפלוגות של אגד האחזקה מכילות אוכלוסיות מכל מגוון הקשת החברתית בישראל".

"אם מסתכלים על המרקם האנושי של אגד האחזקה, אז רואים את ארץ ישראל כולה", אמר. "היופי הוא בזה שהשונה אינו באמת שונה. מה שמשמח בפעילות ההתנדבותית בקהילה הוא שחיילים נלחמים להתנדב במקום הזה, וחוזרים עם מטענים חיוביים. שום פעילות אחרת לא מצליחה להביא אותם לכזאת התרוממות רוח. החיילים מרוויחים מזה והחברה מרוויחה מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully