וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה בפיגוע בחוף השנהב: החמושים בילו ושתו בירה לפני הירי

15.3.2016 / 4:10

מחקירת הפיגוע שבו נורו למוות 18 בני אדם עולה כי החמושים ישבו בחוף שבעיירה באסם, דיברו ביניהם בערבית ולפתע פתחו באש. "אנשים צעקו והם פשוט הלכו לכיוון הים וירו לכל עבר", סיפר עובד המקום

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק וטל רזניק

החמושים שביצעו ביום ראשון האחרון את פיגוע הירי באתר נופש בחוף השנהב בילו ושתו בירות בבר סמוך, בטרם יצאו לפיגוע שבו נהרגו 18 בני אדם – כך עולה מחקירה ראשונית של האירועים ומעדויות שנמסרו. המתקפה של החמושים, השייכים לארגון הטרור "אל-קאעדה בארצות המגרב", מעלה שאלות רבות על מוכנותה של חוף השנהב למתקפות מעין אלו.

בפיגוע נרצחו 15 אזרחים ושלושה אנשי כוחות הביטחון ו-33 נפצעו. מתוך ההרוגים ישנם גם אזרחים זרים מצרפת, גרמניה, קמרון, בורקינה פאסו, קמרון ומאלי. במתקפה נהרגו גם ששת החמושים. הנשיא אלאסן אואטרה הכריז על שלושה ימים אבל נוכח העובדה כי מדינתו מעולם לא נפגעה קודם לכן מאל-קאעדה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דרך הנהר, בשביל הררי: מאות מהגרים נהרו מיוון למקדוניה
ארה"ב אישרה: "שר המלחמה" של דאעש נהרג במתקפה בסוריה
אחרי שהציל את שלטונו מקריסה, פוטין דוחף את אסד לשולחן המשא ומתן

חמושים ירו לעבר מבלים באתר נופש גראן באסם, חוף השנהב, 16 הרוגים, 13 במרץ 2016. רויטרס
החמושים פתחו בקריאת "אללה אכבר". מעניקים סיוע רפואי לפצועים בחוף השנהב/רויטרס

כריסטיאן אדי, עד ראיה שעבד בבר בזמן האירוע, סיפר כי ארבעה מתוך החמושים נכנסו לבר, שממוקם בחוף של עיירת הנופש באסם, ושניים נשארו בחוץ. הם ישבו כחצי שעה לערך ושתו בירה, ומיד לאחר מכן יצאו ופתחו באש. "הם דיברו ערבית ואנחנו תקשרנו איתם באנגלית", אמר, "לפתע שני החבר'ה שבחוץ פתחו באש ואז הארבעה המשיכו בצעקות 'אללה אכבר' והפכו את השולחנות".

לדבריו של אדי, הקורבן הראשון היה ילד שכרע על ברכיו. "אנשים צעקו והם פשוט הלכו לכיוון הים וירו לכל עבר", הוא משחזר. עדי ראיה נוספים מספרים כי כוחות המשטרה הגיעו כ-15 דקות לאחר תחילת הירי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חמושים ירו לעבר מבלים באתר נופש גראן באסם, חוף השנהב, 16 הרוגים, 13 במרץ 2016. רויטרס
"למה אבטחת המקום אינה בעדיפות ראשונה?". הכוחות בחוף באסם/רויטרס

"חוף השנהב לא תהיה מאויימת על ידי טרוריסטים", אמר הנשיא אואטרה בריאיון ברשת הטלוויזיה המקומית. "אנחנו עומדים על הרגליים, נילחם בפחדנים ונגן על העם שלנו".

נוכח הפיגועים שאירעו לאחרונה במאלי ובבורקינה פאסו השכנות, הוגברה האבטחה בבתי מלון וקניונים בחוף השנהב, בעיקר בעיר הגדולה אבידג'אן שמונה חמישה מיליון תושבים. עם זאת, אחד התושבים טען כי הוא לא חש מוגן. "לתקוף בבאסם היה הדבר הכי קל לעשות. אני לא מבין למה אבטחת המקום אינה בעדיפות ראשונה".

ההתקפה דווקא בבאסם עוררה תבהלה גם בקרב השלטון, שהסביר כי באסם מרוחקת ממקום פעילותם של לוחמי אל-קאעדה. על כן, תוהים בממשל, היכן עלולים הלוחמים לתקוף בפעם הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully