וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות ומאסרים: אושר החוק להחמרת הענישה נגד מעסיקי ומליני שב"חים

עמרי נחמיאס

14.3.2016 / 22:25

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק שהגיש השר ארדן, הקובע כי המשטרה תוסמך לסגור בתי עסק שבהם יימצאו שב"חים למשך 30 יום. העונש המקסימלי הנקבע למעסיקי שב"חים סדרתיים – ארבע שנות מאסר או קנס של 226 אלף שקלים

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: גדר הגבול הפרוצה בדרום, אוקטובר האחרון)

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון ל"חוק הכניסה לישראל" שהגיש השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לפיה תוחמר משמעותית הענישה נגד מעסיקי ומליני שוהים בלתי חוקיים (שב"חים). על פי הצעת החוק, למשטרה תינתן הסמכות לסגור אתרי בנייה, מסעדות או כל עסק שבו נמצאים שב"חים למשך 30 ימים.

בית המשפט יוכל להחמיר ולהאריך את משך סגירת העסק לזמן רב יותר. בנוסף, ענישת המעסיקים תוחמר לעד ארבע שנות מאסר, ותהיה תקפה גם ליזמי בנייה - שיצטרכו להקים מערך פיקוח לבחינת המועסקים בפרויקטים שלהם.

בתיקון החוק נקבע כי תורחב ההגדרה של מעסיק ומלין, כך שתכלול גם מי שהעסיק או הלין בעקיפין, כגון חברות קבלניות גדולות שמעסיקות עשרות קבלני משנה המעסיקים שב''חים. כך גם היזמים של פרויקטים גדולים יישאו באחריות אם באתר הבניה יימצאו שב"חים.

עוד בוואלה! NEWS:
ממחדל הנערים ועד לפיגוע בתל אביב: מהפכת מוקד 100 במשטרה כשלה
"לא נכנע בלי מאבק": המשפט שביקש הנער שמת מסרטן נחקק על קברו
"לא מרגיש בנוח לגשת למשפחות": נהג האוטובוס מכביש 1 מדבר לראשונה

מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גם מי שהעסיק או הלין שב"ח בעקיפין צפוי לעונש. שוהים בלתי חוקיים ברמלה/ראובן קסטרו

בנוסף, נקבע כי אדם שמעסיק או מלין שב"חים באופן חד-פעמי יהיה צפוי לעונש של עד שנתיים מאסר או לקנס בגובה של עד 75 אלף שקלים. הקנס המינימלי לעבירה כזו הוא 5,000 שקלים. במקרה שמדובר בתאגיד המעסיק או מלין שב"'חים באופן חד-פעמי, ניתן יהיה להטיל עליו קנס בגובה של 20 אלף עד 300 אלף שקלים.

בנוגע למעסיקי ומליני שב"חים סדרתיים (מי שהעסיק יותר משני שב"חים או הלין שב"חים במשך יותר מיומיים), נקבע כי תקופת המאסר תהיה בין שנתיים לארבע שנים. לחלופין, ניתן יהיה להטיל עליו קנס בגובה של עד 226 אלף שקלים, במקום 75 אלף שקלים כפי שקבע החוק עד כה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"הסיוע לשב"ח אינו כדאי כלכלית". ארדן/ניב אהרונסון

גובה הקנס המינימלי למעסיק או מלין סדרתי יהיה עשרת אלפים שקלים. על תאגיד שמעסיק או מלין במישרין או בעקיפין שב''חים באופן סדרתי, ניתן יהיה להטיל קנס בגובה של 40 אלף עד 452 אלף שקלים.

השר ארדן אמר הערב כי "החוק שעבר היום ייתן למשטרה את הכלים שנדרשים לה לצורך מלחמה בתופעת השב"חים. החוק מעביר למסייעים לשב"חים - מסיעים, מלינים, ומעסיקים - מסר ברור לפיו הסיוע לשב"ח אינו כדאי כלכלית, והוא צפוי להביא על המסייע ענישה חמורה וכבדה".

הוא הוסיף כי "לאחר אישור החוק, צפויה המשטרה לצאת למבצעים רחבי היקף לתפיסת שב"חים והמסייעים להם, והעמדתם לדין תוך שימוש בכלים המגוונים שהחוק החדש מעמיד לרשות המשטרה ורשויות אכיפת החוק. גל הטרור הנוכחי מציב בפנינו אתגרים, שההתמודדות איתם מחייבת מציאת פתרונות יצירתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully