וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפו לחם מדם ילדים": 11 חודשי מאסר למטיף נגד יהודים באל-אקצא

14.3.2016 / 18:22

השלום בירושלים הרשיע את חאלד מוגרבי בהסתה לגזענות בעקבות שורה של אמירות בשיעורי דת, שאותם נהג להסריט ולהעלות לרשת. בין השאר, טען כי היהודים אחראים לפיגוע במגדלי התאומים וכי הם מתכננים לכבוש את המסגד

צילום: חטיבת דובר המשטרה, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: קשת סידי

(פלסטינים יורים זיקוקים על כוחות הביטחון בהר הבית, נובמבר 2015)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) 11 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על חאלד מוגרבי, שהורשע בהסתה לגזענות במסגרת שיעורי דת שהעביר בשנה שעברה. במהלך השיעורים, השמיע המטיף בפני מאזיניו רעיונות בעלי אופי גזעני ואנטישמי במובהק.

באחד השיעורים, טען מוגרבי כי שואת היהודים נגרמה משום שהיו מושחתים, ומשום שחטפו ילדים בחג הפסח, הניחו אותם בחבית מלאה מחטים והכינו מדמם "לחם מיוחד". עוד טען כי היהודים אחראים לפיגועי 11 בספטמבר וכי תעשיית הסרטים בהוליווד ביססה את דמות הערפד על רעיון שקיבלו מהשטן, ולפיו שתיית דם אדם שנרצח מעניקה להם "יכולת נצחית".

עוד עולה מגזר הדין כי מוגרבי, שהעביר בין היתר דרשות במסגד אל-אקצא ובקייטנות במסגד וכונה בידי המתפללים "שיח", האשים את היהודים בניסיון לכבוש את המסגד כדי לבנות על חורבותיו בית מקדש, כשלדבריו בכוונתם של היהודים בהמשך לכבוש את העולם כולו. בשיעורים אחרים טען מוגרבי כי הבונים החופשיים והיהודים עורכים "כנסי כישוף", שבהם נדרשים משתתפים חדשים להקריב לשטן את אחד מילדיהם או קרובי משפחתם.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגועי דקירה כחלק מהאינתיפאדה
תחקיר הפיגוע בת"א: המשטרה לא הפיצה תמונת מלחם כי אחיו נחשד כמבצע הפיגוע
בעקבות הפיגוע בתל אביב: המשטרה תקבל תלונות באמצעות ווטסאפ ופייסבוק

מוסלמים מתפללים ליד מסגד אל-אקצא, ירושלים, ספטמבר 2015. AP
"הנאשם היה מעוניין להפיץ רעיונות אנטישמיים". מסגד אל-אקצא/AP
"הנאשם ניצל את הבמה, כשהוא ניצב כאיש דת הישוב על כסא מגולף ומרופד בהידור, להשמיע דברי משטמה ובלע"

את הרצאותיו נהג מוגרבי לתעד ואת חלקן הוא גם העלה לרשת, תחת שם משתמש המזוהה עם המסגד. "מטריד ומעציב לראות כיצד ניצל הנאשם את הבמה שניתנה לו, באחד המקומות הרגישים בעולם, שחשיבותו הדתית ניכרת וכשהוא ניצב כאיש דת בעל חזות מכובדת, ישוב על כיסא מגולף ומרופד בהידור, להשמעת דברי משטמה ובלע", כתב השופט אוהד גורדון. "הנאשם הוסיף והפיץ את הדברים ברחבי העולם, לגולשי האינטרנט - באמצעות אתר פופולרי ותחת שם משתמש הנושא את שמו של מסגד אל-אקצא".

גורדון דחה את טענותיו של מוגרבי, שטען בחקירתו ובעדותו כי לא התכוון ליהודים ככלל, אלא לקבוצות מסוימות שעובדות את השטן. כמו כן, נדחתה הטענה שלפיה מוגרבי לא הסית נגד היהודים, אלא ביקר את מעשיהם, וכי העונש נגדו מגביל את חופש הביטוי שלו. בית המשפט גם לא קיבל את טענת מוגרבי שלפיה הוא העלה לרשת גם סרטונים אחרים מהווי המסגד, או שהעלה את סרטוני ההסתה לצרכי אחסון. "הנאשם היה מודע היטב לטבען הגזעני של האמירות ששילב בשיעוריו והיה מעוניין להטביע את הרעיונות האנטישמיים בקרב מאזיניו ולהפיצם ברבים", נקבע.

בזמן תפילות תשעה באב: עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בהר הבית. רויטרס
"טען שהיהודים מתכוונים לבנות בית מקדש". עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בהר הבית/רויטרס

השופט גורדון הוסיף כי קריאת תמלילי השיעורים מותירה "רושם עגום", וזאת "לנוכח רצף הכזבים שהשמיע הנאשם, כשהוא חוזר ומרעיל את דעתם של שומעיו בדברים רווי שנאה". גורדון הוסיף כי העלילות "שהעלה הנאשם מן האוב" אכן "שימשו את שונאי העם היהודי לאורך הדורות ולא אחת סיפקו תירוץ לפגיעה ביהודים".

גורדון גם הדגיש את חשיבות הוקעתה של ההסתה לפגיעה ביהודים לנוכח גל הטרור. הוא הבהיר כי מהדברים שהשמיע מוגרבי אכן עולים מסרים "נגד היהודים כקבוצה, ובהם מסרים מעוותים אודות 'כוונות השתלטות' על מסגד אל-אקצא" שבהכרח עשויים להסתיים "בגדיעת חיים ופציעת אזרחים תמימים, שכל חטאם בהשתייכות לאומית או דתית".

"עונש מאסר משמעותי, במיוחד בימים אלה"

בפרקליטות מחוז ירושלים ברכו על "עונש המאסר המשמעותי" ומסרו: "בימים אלה, שבהם מבצעי פיגועים מעידים כי ההסתה ברשתות החברתיות ובמסגדים מהווה מניע משמעותי למעשיהם, יש חשיבות לענישה מרתיעה כלפי מי שמנצל את חופש הביטוי לשם הסתה פרועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully