וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בטורקיה: ארבעה נעצרו בחשד למעורבות במתקפה הקטלנית

כוחות הביטחון עצרו את הארבעה בעיר כורדית במזרח המדינה, לאחר שהתברר כי מכונית התופת נרכשה בחנות רכב הנמצאת בבעלותם. במקביל אמר גורם ביטחוני כי שני המחבלים, גבר ואישה, קשורים למיליציה הכורדית PKK. עד כה אף ארגון לא לקח אחריות לפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המשטרה בטורקיה עצרה היום (שני) ארבעה בני אדם בדרום-מזרח טורקיה, בחשד למעורבות בפיגוע הקטלני שאירע בבירה אנקרה, ובו נהרגו 37 בני אדם ונפצעו עשרות. סוכנות הידיעות אנטוליה ציטטה גורמים ביטחוניים שטענו כי הארבעה נעצרו בעיר אורפה שבמזרח המדינה, מצפון לגבול עם סוריה.

על פי הדיווח, הארבעה נעצרו לאחר שהתברר כי מכונית התופת שבה נעשה שימוש במתקפה נרכשה מחנות רכב במקום. הם צפויים להילקח לאנקרה להמשך חקירתם.

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר היום כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע קשורים למיליציה הכורדית PKK. הבוקר דווח כי אחת משני המחבלים היא אישה שהצטרפה למיליציה בשנת 2013, ובהמשך מסר גורם רשמי במדינה כי המחבל השני בעל קשרים לאותו הארגון. גורמים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי האישה היא בת 24 מהעיר קארס שבמזרח המדינה, והגבר הוא אזרח טורקי.

עוד כתבות בנושא:
"אחד הפיגועים הקשים שידעה טורקיה"; מניין ההרוגים עלה ל-37
בעקבות הפיגוע בטורקיה: פרסום תמונות נאסר, פייסבוק וטוויטר נחסמו

טורקיה: 34 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בפארק ציבורי באנקרה

זירת הפיגוע הקטלני שאירע באנקרה, בירת טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע הקטלני, הבוקר/רויטרס

אף גוף עדיין לא לקח אחריות על הפיגוע, והממשל הודיע כי יכריז על תוצאות החקירה מיד עם סיומה. כלי תקשורת במדינה מפנים אצבע מאשימה לעבר ארגון "בזי החירות של כורדיסטאן" (TAK). מדובר בארגון שפעל בעבר בשיתוף פעולה עם המיליציה הכורדית PKK, אך בדצמבר האחרון הוא ניתק את הקשרים עם המיליציה מפני שלטענתו היא "הומנית מדי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הלוויית ההרוגים בפיגוע הקטלני באנקרה, בירת טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
37 בני אדם נהרגו. הלוויית אחד מקורבנות הפיגוע, היום/רויטרס

שעות לאחר מתקפת הטרור קיימה המדינה את התחייבותה והגיבה במתקפה חריפה נגד עמדות של המיליציה הכורדית. סוכנות הידיעות אנטוליה דיווחה כי תשעה מטוסי F-16 ושני מטוסי F-4 תקפו 18 עמדות של המיליציה. במקביל, המשטרה ערכה פשיטות בעיר אדנה שבדרום המדינה ובבירה אנקרה, ועצרה חשודים בהשתייכות למיליציה הנמצאת מחוץ לחוק. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי לפחות 50 חשודים נעצרו.

נוסף על כך, טורקיה הכריזה היום על עוצר שאינו תחום בזמן בעיר סירנק שבדרום-מזרח המדינה, לקראת מבצע נגד ה-PKK באזור. לדברי מושל המחוז, העוצר ייכנס לתוקפו הלילה. עוצר הוטל לפני הפיגוע על שתי ערים כורדיות נוספות לקראת מבצע צבאי במקום, וטנקים וכלי רכב משוריינים עוצבו ברחובותיהן.

כוחות הביטחון עורכים מבצע באזורים הכורדיים בדרום-מזרח המדינה בחודשים האחרונים, ואף תקפו בעבר בצפון עיראק, לאחר קריסת תהליך הפסקת האש ביולי האחרון. עם זאת, כעת ככל הנראה יתגברו המתקפות.

זירת הפיגוע הקטלני שאירע באנקרה, בירת טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס
פיגוע תופת באנקרה - טורקיה, באולפן חי איתן כהן, IFB עם פרופסור אפריים ענבר. מערכת וואלה!
מכונית התופת עולה בלהבות, אתמול/מערכת וואלה!
פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
"שני המחבלים משתייכים ל-PKK". זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully