וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 4 ביטא באופן שגוי את המילה "מלפפון" - ונחשד בטרור

הילד, תושב לוטון שבבריטניה, ביקש להסביר לגננת כי צייר אדם האוחז סכין כדי לחתוך מלפפון. אלא שבשל גילו הצעיר, הילד אמר כי צייר "פצצת סיר לחץ". הגננת נלחצה ופנתה למשטרה

ציור של ילד בן 4 בבריטניה שהוביל את הגננת להגיש תלונה נגדו בגין טרור. טוויטר, צילום מסך
הציור שהלחיץ את הגננת בבריטניה/צילום מסך, טוויטר

ציור תמים של ילד בן 4 הוביל לתלונה במשטרה בגין טרור. גננת בגן ילדים בלוטון שבבריטניה המליצה להפנות ילד בגן לתכנית ממשלתית למאבק בטרור, ואף פנתה למשטרה, לאחר שביטא באופן שגוי את המילה "מלפפון", כך שנשמעה כמו "פצצת סיר לחץ".

תחילת הסיפור במהלך שיעור שבו התבקש הילד לציר ציור. הגננת שהתבוננה בעבודה שמה לב כי האיש המצויר מחזיק סכין. כאשר היא ביקשה לדעת מהי משמעות הדבר, הילד אמר לה כי צייר אדם החותך מלפפון. אלא שלרוע המזל, במקום המילה "cucumber", אמר הילד "cooker bomb" - כינוי לפצצה מאולתרת המורכבת מסיר לחץ.

עוד כתבות מהעולם:
חקירת התרסקות "ג'רמנווינגס": הטייס הופנה לטיפול מעט לפני האסון
"נשתק את המדינה": בלבנון לא מרוצים מפתרון הממשלה למשבר הזבל
בשל חרדת הפליטים, האיחוד עוצם עין כשארדואן מוחץ את הדמוקרטיה

הגננת ביקשה להפנות את הטיפול בנושא לתכנית ממשלתית למניעת הקצנה בבריטניה, אך אמו של הילד סירבה לחתום על מסמך הפנייה. "היא אמרה לי כי עלי לחתום, ואני סירבתי כי בני אינו טרוריסט, ואני איני טרוריסטית", אמרה האם לרשת BBC. "הייתי מובכת", סיפרה. "רק כשבאתי הביתה ושוחחתי עם בעלי הוא אמר: 'אלוהים אדירים, הגננת ודאי חשבה כי הוא אמר 'פצצת סיר'".

בשל סירוב האם, הגן דיווח על המקרה למשטרה המקומית, שקבעה כי אין צורך בפעולות חקירה נוספות. מקרה דומה אירע השנה בבריטניה, כאשר ילד נחקר במשטרה לאחר שכתב בשוגג "טרוריסט" במקורם המילה "terraced" – שמשמעה מדורג.

ביולי האחרון נחקק חוק במדינה המחייב את מוסדות החינוך לדווח על התנהגות קיצונית. בין 2012 ל-2015 כ-2,000 נערים מתחת לגיל 15 הופנו לתכניות שונות למניעת הקצנה. "מורים חושבים כי אם לא ידווחו על כל המקרים הם יינזפו, וזה מגיע לכדי דיווח על מקרים של שגיאות כתיב או מלמול בערבית של נער", אמר אלכס קני מאיחוד המורים של בירטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully