וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התרסקות "ג'רמנווינגס": הטייס הופנה לטיפול מעט לפני האסון

13.3.2016 / 15:03

דוח סופי של צוות החקירה העלה כי הטייס לוביץ, שריסק את המטוס במכוון באלפים הצרפתיים, פנה לעשרות רופאים בשל מצבו הנפשי הקשה, אך הם לא דיווחו על כך לרשויות. זאת, ככל הנראה בשל חוקי החיסיון הרפואי הנוקשה בגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אנדראס לוביץ, טייס "ג'רמנווינגס" שריסק בכוונה את מטוסו עמוס הנוסעים באלפים הצרפתיים לפני כשנה, הופנה לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי שבועיים לפני ההתרסקות – כך עולה היום (ראשון) מדוח סופי בנושא שגיבש צוות חקירת תאונות אוויר מצרפת. לפי הדוח, אחד מעשרות הרופאים שאליהם פנה הטייס המליץ על האשפוז, אך לא דיווח על כך לרשויות, ככל הנראה מאחר שחשש להפר את חוקי החיסיון הרפואי הנוקשים בגרמניה.

"המומחים מצאו כי התסמינים שאותם הראה באותו הזמן לוביץ עשויים להיות תואמים לאפיזודה פסיכוטית", אמר ארנאווד דה ז'רדה שהוביל את החקירה. אותו המידע, לדבריו, "לא נמסר לחברת ג'רמנווינגס ולכן לא ניתן היה למנוע ממנו מלעלות על מטוס". דה ז'רדה הצביע על העובדה כי חוקי החיסיון בגרמניה נוקשים במיוחד, ואמר כי הרופאים חוששים כי יפוטרו במידה שיפרו את החיסיון שלא לצורך. "אנו חושבים כי יש צורך בחוקים ברורים יותר כדי להגן על הציבור", המליץ דה ז'רדה והוסיף כי יש לטפל גם בחשש של טייסים לחשוף בעיות רפואיות.

עוד כתבות בנושא:
טייס "ג'רמנווינגס" לא היה כשיר - אך הרופאים לא דיווחו למעסיקיו
דיווח: ליקויים ברשות התעופה הגרמנית זוהו כבר בנובמבר
דיווח: טייס המשנה הכניס חומר משתן לקפה של הקברניט

אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריס את טיסת ג'רמנווינגס באלפים הצרפתים. טוויטר, צילום מסך
היה בעל נטיות אובדניות. לוביץ/צילום מסך, טוויטר

הדבר למעשה מנקה את חברת ג'רמנווינגס, חברת בת של לופטהאנזה, מחשדות לרשלנות בכל הנוגע לטיפול בטייס, ומדגיש כי אין היא אשמה בתקרית. עם זאת, משפחות הקורבנות הצביעו על שורה של אנשים שהיו יכולים לעצור את לוביץ, עוד בימים שבהם החל את אימוניו בשנת 2008. מסמכים שהגיעו לתביעה בצרפת, המנהלת חקירה נפרדת, מראים כי לוביץ טופל בעבר לאחר שסבל מדיכאון והיה בעל נטיות אובדניות. עוד עלה כי לוביץ הפסיק את אימוני הטיסה שלו בעקבות בעיות נפשיות, אך הושב לאימונים בשנת 2009 לאחר שקיבל אישור לכך מרופאיו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שברי מטוס ג'רמנווינגס שהתרסק בהרי האלפים – צרפת, 24 במרץ 2015. רויטרס
שברי המטוס בהרי האלפים/רויטרס

חצי שעה לאחר המראת המטוס ב-24 במרץ 2015, הטייס הראשי פטריק זונדרהימר מסר את ההגאים ללוביץ והלך לשירותים. בזמן זה, נעל לוביץ את תא הטייס ומעט לאחר מכן מטוס האיירבאס 320 פגע בהרים הסמוכים לכפר הצרפתי לה ורנה. לופטהאנזה טענה אז כי היא הייתה מודעת לבעיותיו של לוביץ, אך ג'רמנווינגס, שאליה הצטרף בשנת 2013, לא ידעה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully