וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החלטה שהכעיסה את הניצולים: שופטים באוסטריה ילמדו על השואה

לאחר שהפרקליטות בעיר גראץ החליטה לסגור חקירה נגד עיתון ימני שכינה את האסירים ששוחררו ממחנה מטהאוזן "מגפה" ו"רוצחים המוניים", החליט משרד המשפטים לחייב שופטים ופרקליטים חדשים לעבור קורס בהיסטוריה

טקס זיכרון לקורבנות מחנה הריכוז מטהאוזן באוסטריה. 2015.. AP
טקס זיכרון במטהאוזן, בשנה שעברה/AP

משרד המשפטים של אוסטריה הודיע היום (שישי) כי תובעים ושופטים בתחילת דרכם יידרשו ללמוד שיעורים בנושא מלחמת העולם השנייה, זאת בעקבות פסיקה שנויה במחלוקת שניתנה במדינה המרכז-אירופית ועוררה זעם בקרב ניצולי שואה. בחודש שעבר החליטה הפרקליטות בעיר הדרומית גראץ לסגור תיק נגד עיתון ימני שכינה אסירים ששוחררו ממחנה הריכוז מטהאוזן ב-1945 "רוצחי המונים" ו"מגפה". התביעה קיבלה את טענת המגזין כי ניתן להבין ששחרורם של אסירים, חלקם פושעים לשעבר, עלולה הייתה לגרום לאי-נוחות בקרב הציבור האוסטרי.

במאמר המדובר, שפורסם במגזין "אאולה" בקיץ שעבר, נטען כי באופן היסטורי, שחרור האסירים ממחנה הריכוז זרע הרס וגרם למועקה בקרב האוכלוסייה המקומית שבאזורו. "העובדה כי מספר גדול של אסירים שוחרר ממטהאוזן גרם לנזק רב באוכלוסייה המקומית הוכח על ידי בתי המשפט, ורק פטישיסטים של מחנות ריכוז מערערים על כך היום", נכתב.

עוד ידיעות מהעולם:
אחרי מדינות המפרץ: הליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור
פעילת זכויות אדם מדנמרק הסיעה מהגרים - והורשעה בהברחת בני אדם
מתקשים להתאושש: מיליונים ביפן ציינו 5 שנים לאסון הגרעיני ולצונאמי

אנשים ברחוב בעיר גראץ, אוסטריה. ShutterStock
הפרקליטות בעיר סגרה את החקירה בגין הפצת שנאה. גראץ/ShutterStock

הפרקליטות בגראץ הודיעה על פתיחת חקירה נגד העיתון בגין הפצת שנאה, אך באופן בלתי צפוי הודיעה על סגירת התיק מבלי להגיש כתב אישום. לטענתם, ניתן היה להבין כי שחרור אסירים היה יכול להוות "מטרד" לאוכלוסייה המקומית. בעקבות הצהרת הפרקליטות, התעורר גל בקירות נגד משרד המשפטים, שכינה את ההחלטה "בלתי מובנת".

במסגרת החלטת המשרד, יידרשו שופטים חדשים ופרקליטים העובדים בשירות המדינה לעבור סדרת שיעורים בנושא היסטוריה של המאה ה-20. הקורס שיצטרכו לעבור יתמקד ביתר שאת על אוסטריה בתקופת המשטר הנאצי, ויכלול גם ביקור בשטח מחנה מטהאוזן, שבו הוחזקו 200 אלף בני אדם בין 1938 ו-1945. מחצית מהאסירים במחנה מתו, חלקם ממחלות ומאלימות, וחלקם בהוצאות להורג ובתאי הגזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully