וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בחזית: אלה הקצינות שמובילות את הגדודים המעורבים בצה"ל

12.3.2016 / 20:50

הן כאן כדי לשמור על הבית, הן לא פוחדות והן מבצעות את אותן המשימות כמו גברים. שתי קצינות סיפרו באולפן וואלה! NEWS מה הוביל אותן לשטח ומה נותן להן סיפוק. "זה הבית שלנו, וחשוב לנו לשמור עליו"

עריכה: ליאור נאור

יותר ויותר נשים משרתות כיום בתפקידי לחימה בצה"ל. הן תופסות קו לצד גברים ביחידות רבות: בתותחנים, במג"ב, בקרקל וביחידות החילוץ וההצלה - ויש ביניהן גם מפקדות. שתיים מהן, סגן-משנה (סג"מ) רחל מלקמו, מפקדת מחלקה בגדוד אריות הירדן בחטיבת הבקעה, וסגן יובל רובין, מפקדת מחלקה בחטיבת חילוץ בפיקוד העורף, סיפרו בריאיון באולפן וואלה! NEWS על החוויות שלהן מהשטח.

"המשימה שלנו היא להגן על התושבים", סיפרה רובין, תושבת שדרות. לדבריה, היא הבינה את החשיבות של חילוץ והצלה בהיותה נערה, אחרי שטיל גראד נפל בסמוך לביתה במבצע עופרת יצוקה. "נולדתי בשדרות וחוויתי נפילת טיל בתוך הבית. גדלתי בצל הקסאמים. אני רוצה להיות בצד שעושה משהו ומגן על המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
"תהיי יפה ותשתקי": הכדורסלניות מוחות על התקציב שלא התקבל
יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"

יובל רובין, קצינה לוחמת בגדוד "רם". מרץ 2016. דובר צה"ל
"המשימה שלנו היא להגן על התושבים". רובין/דובר צה"ל

בנובמבר 2012 התגייסה רובין לגדוד "רם" ולדבריה ראתה במפקדיה במהלך ההכשרה מודל לחיקוי. אז, היא הבינה שהיא רוצה להמשיך ולהתקדם בצבא. המחזור שלה היה הראשון של גדוד "רם" שבו לחמו גם בנות.

"אבא שלי שוטר וכל הילדות אני זוכרת אותו קופץ מגזרה לגזרה. זה נתן לי השראה", היא תיארה. "חונכתי על ערכי הציונות, אהבת המולדת ושירות המדינה. אנחנו לא חוששים. זו המשימה שלנו ונעמוד בה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סג"מ רחל מלקמו, קצינה לוחמת בגדוד אריות הירדן. מרץ 2016. באדיבות המצולמים
"זה הבית שלנו, וחשוב לנו לשמור עליו". מלקמו/באדיבות המצולמים
"יש הבדלים פיזיולוגים שאי אפשר להתווכח איתם, אבל גברים לא בהכרח סוחבים יותר מנשים"

גם מלקמו, תושבת קריית אתא, תיארה תחושות דומות. "גם אני באה מבית ציוני. ההורים שלי עשו עלייה לא פשוטה לכאן. בכל שבת הם נזכרים כמה חשוב היה להם להגיע לירושלים. סבתא אפילו נפטרה בדרך לכאן. זה הבית שלנו, וחשוב לנו לשמור עליו".

אביה של מלקמו הלך לעולמו בנעוריה, ולאחר משבר זה בחייה הבינה כי ברצונה לשרת בתפקיד משמעותי בצבא. היא החלה במכינת "אחריי!", משם התגייסה לגדוד קרקל, יצאה לקצונה ובהמשך פתחה את מחזור אוגוסט 2015 בגדוד אריות הירדן. כיום היא מפקדת מחלקה בפלוגה הסדירה.

לדבריה, הסברה שלנשים קשה יותר לעמוד בלחץ מאשר לגברים היא לא בהכרח נכונה: "יש הבדלים פיזיולוגים שאי אפשר להתווכח איתם, אבל גברים לא בהכרח סוחבים יותר מנשים. אנחנו מצליחים לעשות התאמות". רובין חיזקה את דבריה והדגישה כי "ביומיום אנחנו מבצעים את אותן משימות".

את החוויות מהשירות המאתגר שלהן הן נוצרות. "כל השירות מלא בזיכרונות ורגעי אושר וגאווה שיש לנו עם החיילים שלנו", סיפרה רובין. "כשחייל אומר לך: 'תודה על מה שאת עושה בשבילי', אלה הרגעים הקטנים שהולכים אתנו".

יובל רובין, קצינה לוחמת בגדוד "רם". מרץ 2016. דובר צה"ל
"השירות מלא ברגעי אושר וגאווה שיש לנו עם החיילים שלנו". רובין/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully